Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Jeg har en gutt på 4 som ved et par tilfeller tidligere har fått akutt veldig vondt i hodet. Det kommer i løpet av noen minutter og han blir kritthvit, holder seg for øynene og vil ikke snakke med oss. Sier bare at det er vondt bak panna. Sist gang endte det med at han kasta opp. Det varer en stund og så er det plutselig borte igjen. I går kveld fikk han en sånn runde igjen og vi valgte å ringe legevakta for å høre litt hva vi skulle gjøre. Om vi foreksempel skulle gi litt paracet for smertene eller om det var bedre å la være for å kunne se om det utvikla seg noe.Og hva tror dere vi fikk til svar? Joda. Stikkpille og blåbærsaft, for det var garantert et magevirus... Jeg er ingen lege altså, men det var tydlogvis ikke hu som satt på kontoret der heller. Jeg har aldri hørt om et magevirus som kun angriper hodet. Han hadde ikke noe vondt i magen eller oppkast i går. Anonymous poster hash: 52a94...78f
PRobert Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Høres nesten ut som migrene.. Har han synsproblemer eller er sjekket for det?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Det høres ut som migrene. Ikke greit når det rammer barn. Fil foreslå at du heller bestiller tine til fastlegen, enn å dra på legevakta. Anonymous poster hash: 14af1...891
Gjest Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Første som slo meg, er migrene. BE om utredning fra legen.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 be om utredning for barnemigrene ja.. min niese har fått diagnosen og har anfall som ligner litt på det du beskriver!! Anonymous poster hash: 653a4...180
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Få det for all del sjekket! Det er antakelig ikke farlig, men be om scanning av hodet. Anonymous poster hash: 84681...68a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Time hos fastlegen er bestillt ja. Og hos øyelege. Han er fulgt opp av øyelege pga skjeling men er "friskmeldt" med beskjed om at det ikke påvirker synet. Jeg mistenker også migrene. Det jeg ble skremt over er at de avfeide det som magevirus. Vi ringte kun for veiledning og det synes jeg ikke akkurat vi fikk. Gubben ble så sinna at han ringte en annen legevakt og framla saken og der ble man møtt med en helt annen forståelse. Der mente de at de absolutt ikke hadde med magen å gjøre og at hvis det holdt på lenge utover kvelden eller ble verre, skulle han rett inn på legevakta uten å ringe først. Det er ikke første gangen legevakta vår tar merkelige beslutninger. Den har vært innblanda i flere saker som har vært omtalt i media. Problemet her er nok ikke legene, men wannabelegedamene som sitter å svarer på tlf. Anonymous poster hash: 52a94...78f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Kan jeg spørre hvilken legevakt det gjelder? Anonymous poster hash: 26a81...a9a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Ligner VELDIG på migrene. Jeg hadde slike anfall fra ung alder. Anonymous poster hash: d06a4...ed1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Lurer veldig på om dette er legevakta i Moss jeg. Der sender de folk hjem for å hvile,medbeskjed om at pasienten bare er utslitt, og lenger nedi gata fikk pasienten hjerteinfarkt og kjørte rett i en bekk og døde. Dette er snakk om maks 1minutts kjøring fra legevakta til der mannen døde. De undersøkte han ikke,og han oppsøkte de pga brystsmerter. Er flere pasienter som ikke blir tatt på alvor på legevakta i Moss. Nå skal legevakta der granskes heldigvis,men pga noe annet enn dette, så jeg håper de samtidig gransker tilbakemeldinger fra pasienter og fastleger med bekymring. Selv opplevde jeg å bli sendt hjem med min da 6mnd gamle baby. Han var syk med feber og dårlig almenntilstand. De så knapt på han og svarte "gi paracet,det er nok tenna". Dro til fastlege dagen etter,og gutten hadde kraftig halsbetennelse og ørebetennelse. Anonymous poster hash: 0cd70...f86
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Min erfaring er at legevakt er bingo. Du kan treffe en engasjert og dyktig lege, eller du kan treffe en som ikke hverken vil eller bør være der. Historier bare fra min nærmeste familie innebærer å: -bli sendt hjem med beskjed om at ungen er helt frisk, for så å legges inn med lungebetennelse og skyhøy crp få timer senere etter konsultasjon hos fastlegen. -bli hentet inn samtidig med en annen, fremmed pasient, fordi legen mente at det som feilte oss ikke var så personlig at det var grunn for å prate med legen i enerom -bli sendt hjem med kraftige smerter i en arm etter et fall - oppsøkte fastlege dagen etter, ble sendt på røntgen, og der var det jammen brudd. Men det aller verste var en som dro på legevakta med et barn som ikke var kontaktbart, slapt og veldig dårlig, få beskjed av legen om at det nok var et magevirus og at de skulle gi barnet revet eple og vann. Heldigvis krevde foreldrene en grundigere vurdering, maste seg til at barnet skulle sees av en barnelege. Barnelegen kom og barnet ble umiddelbart innlagt med hjernebetennelse. Om de hadde tatt den første legens råd, så kunne det gått veldig, veldig galt. Det jeg lurer på, er hvordan kan man som lege ta feil av hjernebetennelse og magesyke? Spesielt når foreldrene forteller at det hverken kaster opp eller har diaré? Gidder de ikke å anstrenge seg, fordi det er så mange som oppsøker legevakta med snørrete neser og flis i fingeren, at de bare antar at dette også er noe som vil gå over til i morgen? Anonymous poster hash: b430a...c8d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Veldig klassisk barnemigrene. Har selv en sønn som har det. Barnemigrene kjennetegnes ved ganske korte anfall, som regel varer det et par timer og ofte sovner barnet og våkner igjen helt frisk igjen. Et migreneanfall inndeles i flere faser, og Hagelsteen har beskrevet hvordan disse fasene oppleves hos barn: Innledningsfasen: Den starter gjerne flere timer før smertene kommer. Barnet kan da være litt trett, føle generelt ubehag eller ha spesiell sultfølelse. Aurafasen: I barnealder er aurafasen ofte ikke så tydelig. Denne fasen kan virke skremmende for barnet. Barnet kan oppleve flimrende lysglimt, svimmelhet, stikking i en hånd eller en arm og prikking i ansiktet. I enkelte tilfeller oppleves også afasier, som gjør at barnet midlertidig får problemer med å snakke. Hodepinefasen: Denne fasen inntrer med hurtig innsettende sterk hodepine. Hodepinen kan være jevnt trykkende eller oppleves som bankende. Smerten kan være lokalisert bak det ene øyet eller i tinningen. Hos andre er smertene diffust lokalisert på begge sider, men sjelden i bakhodet. Barna kan reagere på sterkt lys og høye lyder, og i noen tilfeller ledsages smertene av kvalme og brekninger. Typisk for migrene er at barnet vil ligge i ro, helst i et mørkt rom under anfallet. Migreneanfall gir også nedsatt matlyst. Søvn lindrer ofte smertene under et migreneanfall, og mange er mye bedre når de våkner. Etterfasen: Kan vare noen timer. Diaré og hyppig vannlating kan indikere at kroppen vil kvitte seg med ekstra væske, som holdes tilbake under anfallet. http://nhi.no/forside/barn-far-ogsa-hodepine-35934.html Anonymous poster hash: b455e...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå