Gå til innhold

Baby bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia :)

Jeg sitter å leser nå, om baby bilstoler, jeg har en bilstol for baby 0-13kg, men jeg leser noen steder at denne kan være ubehagelig for helt nyfødt, at hodet ikke får støtte og kan dette framover. Jeg har ikke montert den i bilen enda, men tenker jo sånn at den nyfødte skal vel ligge i mest mulig?

Før i tiden lå babyene i bag i bilen, er det helt stopp på det? Jeg skjønner det jo i forhold til sikkerhet og slike ting altså, jeg er bare i villrede. Er det kun bilstol om dagen, eller finnes det noen der ute som bruker andre alternativer til helt nyfødte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken babybilstol har du? er den ny? Eller av nyere dato hvertfall?

I de nye babybilstolene så ligger ungen sånn halvveis på en måte, og det skal litt til før hodet går fremover. De er sikre, og babyene ligger trygt. De skal jo heller ikke sitte så lenge om gangen.

Bag er ikke lov lengre, det finnes en slags liggebabystol for premature fra Tyskland, men om den er godkjent her, det vet jeg ikke. Husker heller ikke merke.

Anonymous poster hash: 1c7d4...692
Skrevet

Thank you!

Jeg og mamma diskuterte skjønner du, og når vi var små for "hundre år siden" lå vi i bag og det var så godt og behagelig for lillekroppen. Også sto det i en artikkel på nett, husker ikke hvilken dessverre at hodet kunne falle fremover og babyen kunne få haka på brystet og få panikk. Men jeg ser vel når jeg får montert sete at den blir så og si liggende. 

Jeg tenker også at dagens bilstoler er tipp topp utviklet. Har en besafe izi sleep. Den er ny :) 

Men godt å vite at det er helt slutt på bag, da trenger jo ikke det være noe tema lenger ;P

Skrevet

Om hodet faller fremover kommer an på hvor bratt bilsetet er og selvfølgelig hvordan babysetet er. Vi hadde et "best i test"-sete (britax) til eldstemann, det passet ikke til bilen og hun endte opp med å henge med hodet. Til nr 2 kjøpte vi brukt av en bekjent (maxi cosi pebble) og det satt hun skikkelig godt i, hang aldri med hodet.

Så moralen er vel: test setet i bilen :)

Anonymous poster hash: 74521...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...