Gå til innhold

vurderer å kanskje kjøpe en prampack, MEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette året blir siste tur med vogn antar jeg, og hvis jeg da kjøper en prampack, er det lurt å evt leie ut senere, eller bare drite i det, og leie en selv for denne turen?

Anonymous poster hash: 0ce05...468
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt vår prampack på en reise :)

Anonymous poster hash: 65a27...b50
Skrevet

brukt prampacken på 2 reiser og lånt den bort 1 gang. mini er 5 mnd, så regner med å bruken deb´n mye mer  :P

Anonymous poster hash: af7c2...f3a
Skrevet

Skjønner ikke denne prampack-greia jeg. Hvorfor ikke bare kjøpe ei billig trille som du ikke er redd for til flyturer? Det er vel billigere enn en prampack.

Prampack ser jeg på som nok en ting som plutselig har blitt veldig nødvendig for småbarnsforeldre, som man klarte seg utmerket uten for bare noen få år siden.

Anonymous poster hash: f733d...23a
Skrevet

Eller en baby jogger, som bare kan klappes sammen :P

Anonymous poster hash: 2464c...c98

Skrevet

For den vogna vi har ( ikke en stor tung vogn) er GULL. Og flott på reiser også. Veier lite, liten sammenlagt, kommer til overalt.

Barnet har nettopp fylt 3, men sover på dagtid enda, og den er såpass kjekk å ha med. Men samtidig regner jeg med at dette er siste tur den skal bli med på.

Jeg vurderte da å kjøpe en prampack, og evt ha til utleie senere. Evt selge. 

I fjor når vi var på reiste leide vi en på flyplassen, men den var HÅPLØS, for den hadde ikke hjul å frakte med, og den var stooor. Det var bare håpløst. 

Skrevet

noe link til den du mener?

Skrevet

noe link til den du mener?

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/barnevogner/barnevognsguide/babyjogger/index.html

fine de! Hva mener du med at du bare klapper de sammen.....? prampack er vel for beskyttelsens del. Disse vognene kostet jo en hel del :) 

Skrevet

Mn tar tak i et håndtak på sittedelen og så klapper den seg sammen :) se videoen av f.eks Baby Jogger City Mini. babyahop har tilbud på dem tror det er t.o.m 4. Mai, til 2500kr ca. De har fått terningkast 5 i test :) kjempegode å trille.

Skrevet

Babyahop = babyshop :)

Skrevet

Har en brio go fra før av, som jeg er super fornøyd med. Blir jo også veldig liten sammenlagt osv osv. Men tenker generelt på beskyttelse rett og slett. Vet jo hvordan de behandler vogner osv på flyplasser :) 

Skrevet

Det blir kanskje ikke det samme, men du får kjøpt trekk til vognen jeg snakket om.

Skrevet

Jeg skal sjekke det ut :) Tusen takk! 

Skrevet

Skjønner ikke denne prampack-greia jeg. Hvorfor ikke bare kjøpe ei billig trille som du ikke er redd for til flyturer? Det er vel billigere enn en prampack.

Prampack ser jeg på som nok en ting som plutselig har blitt veldig nødvendig for småbarnsforeldre, som man klarte seg utmerket uten for bare noen få år siden.

Det er kun ved å bruke denne at garantien gjelder for flyreiser. (SAS og Norwegian) I tillegg så er den genial til å putte alt mulig annet sammen med vogna når vi reiser. Her har vi bleier, leker, sko osv. Og vi betaler ikke noe ekstra.

Vi kommer til å selge vår når vi ikke har bruk for denne lengre og man får en bra pris.

Til HI - dersom du kun skal bruke den til en reise så hadde jeg leid.

Skrevet

Det er kun ved å bruke denne at garantien gjelder for flyreiser. (SAS og Norwegian) I tillegg så er den genial til å putte alt mulig annet sammen med vogna når vi reiser. Her har vi bleier, leker, sko osv. Og vi betaler ikke noe ekstra.

Vi kommer til å selge vår når vi ikke har bruk for denne lengre og man får en bra pris.

Til HI - dersom du kun skal bruke den til en reise så hadde jeg leid.

Fet har du vel strengt tatt ikke lov til, men samma det. Så lenge du ikke plutselig bikker vektgrensa og de åpner den. Det gjorde de med oss en gang, men vi hadde ikke noe ekstra oppi, bare en veldig tung, gammel Simo 😝

Vi har familie i to byer og har flydd en del i ferier. Bruker prampacken hver gang. Klart vi kunne kjøpt en billig trille vi ikke var så redd for, men mini sover i vognen enda kg da vil vi ha en med god liggestilling. Har den med både somme og vinter og da er det greit med hjul som er bedre enn en handlevogn. Veldig greit å pakke ned vognen kvelden i forveien og bare kjøre til flyplassen og sjekke inn vogn og koffert, ferdig med det😊

Anonymous poster hash: 50a31...b6e

Skrevet

Trenger du prampack? Triller man ikke vognen til gaten? Så hiver bare flypersonalet den inn fra der og henter den ut igjen ved landing slik at den er klar ved gaten når dere kommer ut av flyet.

Det har vi alltid gjort og da unngår man bagasjebånd og personale som bare hiver den rundt seg.

Gratis er det og.

Når vi reiste i fjor så var jeg nødt til å legge den på bånd og gå videre derfra. Fikk ikke lov til å ha den med helt til gaten . Hadde jeg kunnet det då hadde jeg gladelig gjort det, men nei den måtte med tvert

Skrevet

Har hatt prampack siden første barnet ble født. Skal nå bruke den til nr 3-benyttet den masse samt lånt ut til venner og naboer. Gull verdt for oss, da de ikke behandler flybagasje spesielt pent...

Anonymous poster hash: 616b5...f84
Skrevet

For etter to turer hvor flyselskapet ødela vogna og vi sto med trøtt og grinete unge og ingen vogn er vi litt lei og vil gjerne sørge for at vogna kommer hel fram! Om dette er deres siste tur med vogn ville jeg leid istedenfor å kjøpe.

Skrevet

Vi kjøpte en brukt carena sportsvogn på finn.no til 300kr før sydentur. sendte den ubeskyttet i sånn gjennomsiktig søppelsekk. tenkte den koster så lite så kan evt kjøpe ny vogn flere ganger til prisen av en prampack. Men det gikk helt fint! Den har overlevd 5 flyturer nå og fungerer fortsatt.

En slik vogn tror det det er vi har: http://www.barnevognguiden.no/carena/carena-freeride.html

Med faste hjul. Helt grei til feriebruk.

Anonymous poster hash: 1c5ae...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...