Gå til innhold

Utdanning NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sånn generelt er forutsetningene for å få utdanne seg mens man får støtte fra NAV? Tenker ikke som alenemor, men av helsemessige årsaker.

Anonymous poster hash: 5bfe4...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du ikke kan fortsette i den jobben du har av helsemessige årsaker.

Anonymous poster hash: 636b1...eff
Skrevet

Du må ha en utdanning fra før som du ikke lenger kan bruke pga sykdom, da kan du få omskolering. Men om du ikke har noen utdanning fra før sponser de ikke altså. Omskolering får man for at man skal slippe å ta opp studielån og finansiere to utdanninger selv når man ueorskyldt ikke lenger kan bruke sin opprinnelige.

Og man kan heller ikke velge fritt. Da min pappa som var tømrermester måtte omskoleres pga en skade måtte han bygge videre på den erfaringen har hadde fra før og nav ville da ha han inn på teknisk fagskole eller ingeniør og sikte mot en kontorjobb innenfor byggfag.

Anonymous poster hash: 9f528...4d2

Skrevet

Jeg går på skole nå, og der er det da vitterlig bare fire av 30 stk som har betalt skolen selv. Alle andre har fått den dekket av nav, uten at det er omskolering. Hvordan aner jeg ikke.

Skrevet

Du må ha en utdanning fra før som du ikke lenger kan bruke pga sykdom, da kan du få omskolering. Men om du ikke har noen utdanning fra før sponser de ikke altså. Omskolering får man for at man skal slippe å ta opp studielån og finansiere to utdanninger selv når man ueorskyldt ikke lenger kan bruke sin opprinnelige.

Og man kan heller ikke velge fritt. Da min pappa som var tømrermester måtte omskoleres pga en skade måtte han bygge videre på den erfaringen har hadde fra før og nav ville da ha han inn på teknisk fagskole eller ingeniør og sikte mot en kontorjobb innenfor byggfag.

Tull!

Svigerinnen min hadde null utdanning fra før, hun fikk dekket høyskole utdanning av NAV

Hun har ikke barn, så handler ikke om noen form for alenemor støtte ;)

Anonymous poster hash: c9066...f29

Skrevet

Tull!

Svigerinnen min hadde null utdanning fra før, hun fikk dekket høyskole utdanning av NAV

Hun har ikke barn, så handler ikke om noen form for alenemor støtte ;)

Anonymous poster hash: c9066...f29

Da har hun vært heldig, for det vet jeg om flere som har ønsket med fått blankt avslag på. Kanskje det er lokale forskjeller på dette også? Er jo mange av reglene i nav som gir rom for synsing, og da blir det store lokale forskjeller dessverre...

De jeg vet om som har havnet på aap og ikke har kunnet fortsette i sin vanlige jobb har bare blitt tilbudt kurs, praksisplass o.l. i andre yrker som ikke krever høyere utdanning når de ikke har hatt dette selv i utgangspunktet.

Skrevet

Det virker jo som at det er forskjellig praksis rundt omkring, så da blir det kanskje vanskelig å vurdere ut fra hva andre har opplevd. Får ta det med lege og NAV, og håpe at man får positivt svar. Jeg har vært innom mange yrker, uten at jeg fungerer optimalt i noen av de grunnet helsa.

Takk for svar

HI

Anonymous poster hash: 5bfe4...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...