Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Hvordan kan det ha seg at jeg får 1970 kr i mnd i bidrag av far når han skryter hver eneste mnd med at han har 30-40 utbetalt? Han sier nesten vær eneste mnd "fikk 38 utbetalt denne mnd jeg, mange fikk du a?" "sikker på at du har råd til å kjøpe klær til ***** (ungen) fattiglusa? Han lager sikkelig kvalme ang de pengene, flere mnd betaler han ikke bidrag så jeg får bidragsforskudd... men hvordan er 1970kr 11% av 30-40 tusen?? Anonymous poster hash: 2e996...0a6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Han virka som en sjarmerende type du...Er du sikker på at han er helt ærlig da? Jeg forstår det sånn at dere har avtale gjennom Nav? Anonymous poster hash: 3a4a0...d09
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Han virka som en sjarmerende type du... Er du sikker på at han er helt ærlig da? Jeg forstår det sånn at dere har avtale gjennom Nav? Anonymous poster hash: 3a4a0...d09 Ja alt går gjennom nav. det er nettopp derfor jeg gikk fra han, han håner alt og alle.. ordentlig ufyselig type Anonymous poster hash: 2e996...0a6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Han virka som en sjarmerende type du... Er du sikker på at han er helt ærlig da? Jeg forstår det sånn at dere har avtale gjennom Nav? Anonymous poster hash: 3a4a0...d09 Ja alt går gjennom nav. det er nettopp derfor jeg gikk fra han, han håner alt og alle.. ordentlig ufyselig type Anonymous poster hash: 2e996...0a6 Men er det mulig han lyver med tanke på inntekt? Uansett så kan du jo be nav ta en ny titt på saken, kanskje får du feil beløp, kanskje ikke. Uansett så ville jeg ikke brydd meg nevneverdig om hva den fjotten sier. Mest sannsynlig har han det verken godt med seg selv, eller god råd. Anonymous poster hash: 3a4a0...d09
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Hvorfor skal du ha 11%? De reglene er eldgamle (fra den gang jeg var liten, og min mor fikk bidrag). Nå skal både din og fars inntekt regnes med, samt hvor mye samvær han har. Gå inn på NAV sine sider og legg tallene inn i bidragskalkulatoren. Be evt NAV om å regne ut bidraget på nytt. Og for all del, sørg for at han får lønnstrekk så du får pengene til rett tid. Anonymous poster hash: 6e9cf...8d8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Hvorfor skal du ha 11%? De reglene er eldgamle (fra den gang jeg var liten, og min mor fikk bidrag). Nå skal både din og fars inntekt regnes med, samt hvor mye samvær han har. Gå inn på NAV sine sider og legg tallene inn i bidragskalkulatoren. Be evt NAV om å regne ut bidraget på nytt. Og for all del, sørg for at han får lønnstrekk så du får pengene til rett tid. Anonymous poster hash: 6e9cf...8d8 Hvordan skal hun sørge for at han får lønnstrekk? For at det skal skje, må han unnlate å betale i flere mnd. Anonymous poster hash: b64e5...732
3 i april Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Neste gang kan du jo si til han : " Sier du at du tjener så pass, da må vel jeg nesten gjøre nav oppmerksom på sånn at de kan forhøye barnebidraget " . Da ser du nok panikken i øynene hans siden det er 99,9 % sikkert at han lyver Mulig han har 30 -40 000 kr FØR skatt, men helt sikkert ikke utbetalt
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Hvorfor er det så urealistisk å ha 30-40 000 utbetalt etter skatt? Jeg har ca 34 000. Anonymous poster hash: 30889...b39
3 i april Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Hvorfor er det så urealistisk å ha 30-40 000 utbetalt etter skatt? Jeg har ca 34 000. Anonymous poster hash: 30889...b39 For da burde barnebidraget vært høyere.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Hvorfor skal du ha 11%? De reglene er eldgamle (fra den gang jeg var liten, og min mor fikk bidrag). Nå skal både din og fars inntekt regnes med, samt hvor mye samvær han har. Gå inn på NAV sine sider og legg tallene inn i bidragskalkulatoren. Be evt NAV om å regne ut bidraget på nytt. Og for all del, sørg for at han får lønnstrekk så du får pengene til rett tid. Anonymous poster hash: 6e9cf...8d8 Hvordan skal hun sørge for at han får lønnstrekk? For at det skal skje, må han unnlate å betale i flere mnd. Anonymous poster hash: b64e5...732 Min ex unlot å betale barebidrag i to år, uten at NAV klarte å ta tak i det (Samtidig som jeg hørte han fortelle lillemor om nyinnkjøpt stooor tv osv), så du må ta tak i det, og mase alt du kan, om de skal ta tak i manglende betaling. Da hadde jeg bare bidrag på ca 900,- kr, så jeg merket ikke så stor forskjell i forhold til om jeg mottok bidrag eller forskuddet på ca 700,- (Han hadde frøkna de små skoleferiene, tre uker sommeren, og en uke v/jul). Nå er bidraget justert en del høyere, men er fortsatt veldig varierende om jeg får det eller ikke, men nå er problemet hans sløve arbeidsgiver som ikke er like flink til å betale trekket til NAV når de skal. Hvilket innebærer at bidrag er noe jeg har sluttet å regne med, for da hadde jeg fort gått i minus halvparten av månedene.... Anonymous poster hash: f2dab...cc0
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Er det fortsatt slik at dersom du mottar os så får du ikke alt faren betaler, bare mknstebidraget + 30%? For da kan det jo være han betaler mer enn du får... Anonymous poster hash: 8cda2...617
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #13 Skrevet 29. april 2014 Du skal da ikke ha 11% av inntekten hans... Men legg inn din inntekt, hans inntekt og samvær i kalkulatoren på nettsiden til nav så ser du hva han i utgangspunktet skal betale. https://tjenester.nav.no/bidragsveileder/innledning;JSESSIONID-bidragsveileder=TsM0lCT8qLDDqyt49cSjQfTO.undefined?0 Legg ut din inntekt og samværsprosent, da kan vi uttale oss bedre om bidraget høres høyt eller lavt ut. Anonymous poster hash: 41c0a...e79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå