Gå til innhold

An offer you can't refuse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her lakker det mot konfirmasjon. Skikkelig selskap med en stor, sammensatt og lykkelig familie. Gleder meg altså. Og gleder meg over at barnefarens utroskap ga sjanse til nye svigerforeldre. Min ekssvigermor ringte i sted og skulle avtale noe om kaker. Avtale betyr at hun gir beskjed om noe jeg ikke trenger og jeg sier takk. Deretter tilbys det en borddekorasjon. Fra dama som synes julestjerner med gullspray på er fint året rundt og som selv kun har plastblomster. Jeg takket pent nei, har jo en plan selvfølgelig og den er neppe i samsvar med hennes. Hun ble litt spak og kom så med tilbudet fra sin mann. Han har nemlig tatt vare på konfirmasjonssangen sin fra 50-tallet og ville veldig gjerne at den skulle synges i den kommende konfirmasjonen. Jeg takket nei igjen, denne gangen litt mer insisterende. Kompromisset ble at datteren min får farfars konfirmasjonssang rammet pent inn. Det blir hun sikkert glad for, det er jo tradisjon må vite. Den ble visst sunget også i farens konfirmasjon... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres ut som en ekstrem utgave av min egen svigermor :) Hun er egentlig veldig hyggelig og hjelper oss med mange fine ting, men av og til kommer hun med ting som vi på ingen måte ønsker. Heldigvis er hun ingen ekssvigermor, kun svigermor og jeg har en mann som er flink til å si nei, så når vi ikke vil ha hjelp, så slipper vi det. 

Jeg syns du er flink som sier nei og det hørtes ut som en god løsning å få sangen rammet inn :D

Skrevet

Jeg synes du er flink til både tydelighet og kompromisser.

Skrevet

Aiai jeg gruer meg allerede til det er vår tur.. Foreløpig ser det ut som om det bare blir den ene av dem. 

Du er i alle fall flink til å gi beskjed om hvordan du vil ha det :) 

Skrevet

Veldig flink til å si fra, det skal du ha!

Skrevet

Du var flink, Iiiik. Kompromissløs tydelighet ;)

Åh, kjenner jeg håper litt at mine barn forblir udøpte, men bevares hvis de vil konfirmeres skal jeg nok greie å lage et party altså. 

Skrevet

Åh, kjenner jeg håper litt at mine barn forblir udøpte, men bevares hvis de vil konfirmeres skal jeg nok greie å lage et party altså. 

Borgerlig konfirmasjon er et veldig godt alternativ!

Skrevet

Borgerlig konfirmasjon er et veldig godt alternativ!

Ja, og skal de følge far og mors fotspor må de velge det.

Skrevet

Iiiiik, nå ble jeg litt svett her! Konf planlegging med ex ja, det er jo noe å glede seg til. Far er gnien står for 60% av gjestene og bor på annen kant, så all orging blir på meg - Tjo hei! Må si jeg er fristet til å bare gjøre det sånn som vi vill, invitere far som gjest, og ta hele kostnaden selv... Er det en dyr affære?

Skrevet

Mine er ikke døpt, så det er borgerlig konfirmasjon. Hun lurte lenge på om hun i det hele tatt ville, tror hun var redd for voksengnisninger.

Min eks byr ikke på samarbeid. Han mener ikke og betaler ikke. Vi skal være hjemme, så sinnssykt dyrt blir det ikke. Mat til 28, noen som hjelper til på dagen, pynt, klær. Overkommelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...