Gå til innhold

NEI jeg har ikke tv!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle spør... Det står en tvbenk der. Ingen tv på den.. Hvorfor spørre? Er da ikke så uvanlig å ikke ha tv? Makan!!

:)

Anonymous poster hash: 6d1af...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, uvanlig... Derfor spør alle hehe

Anonymous poster hash: c8219...d81

Skrevet

Jeg har heller ikke tv.

Hvis jeg i en sammenheng sier at jeg ikke har tv så kommer "HAR DU IKKE TV??????????".

Nei, jeg har ikke tv. "HAR DU IKKE DET?????"

Innimellom kunne jeg tenkt meg å se noen aktualitetsprogram, en og annen film. Men i det store og hele så savner jeg ikke tv. Ble lei av å kaste bort så mye tid foran tv'n.

Anonymous poster hash: 472c1...d73
Skrevet

Det er uvanlig å ikke ha TV så forstår reaksjonen du får, men det er jo ditt valg og andre burde ha veldig lite meninger om dine verdivalg.

Anonymous poster hash: 57755...306

Skrevet

Men når det ikke står noen tv i stua... Så er det første folk sier "har du ikke tv??" Noen ganger frister det å svare "Joda. Den står der den! Kanskje du er blind??"

Er vel ganske unødvendig å spørre når det ikke er noen tv der vel?

Skrevet

Det uvanlige i dette scenarioet er at du har TV-benk.

Anonymous poster hash: 63ee3...fd2

Skrevet

Det uvanlige i dette scenarioet er at du har TV-benk.

Anonymous poster hash: 63ee3...fd2

Jepp, det har jeg. Der står det en cdspiller og høyttalere

Skrevet

Noen har jo tv, selv om den ikke vises i stua. Inne i et skap f eks. Ikke så rart at folk spør egentlig.... Og spesielt ikke hvis du har en tv - benk stående fram...

Anonymous poster hash: 2278b...1de

Anonymous poster hash: 2278b...1de

Skrevet

Vi har heller ikke tv, og får samme reaksjonen. Folk som kommer på besøk lurer alltid på hvor vi har gjemt tv'n, og de ser litt paffe ut når jeg forteller at vi ikke har tv. Jeg syntes det er merkelig at folk er så opphengte i den tv'n, livet uten er mer effektivt :)

Anonymous poster hash: 1950c...54b
Skrevet

Det virker som at folk lett legger merke til om det er en tv i et hjem i alle fall. For spørsmålet kommer etter maks 5 min. Og barna spør ikke OM vi har tv. De spør "hvor er tv'n deres?"

Skrevet

Har vært uten tv noen år nå, og det er utrolig befriende. Er det noe vi vil se så ser vi det på nett, og da slipper vi å ha den tven stående på time etter time og surre i bakgrunnen... Kunne aldri gått tilbake til å ha det sånn. 

Anonymous poster hash: 77609...28f
Skrevet

Vi har heller ikke tv, og får samme reaksjonen. Folk som kommer på besøk lurer alltid på hvor vi har gjemt tv'n, og de ser litt paffe ut når jeg forteller at vi ikke har tv. Jeg syntes det er merkelig at folk er så opphengte i den tv'n, livet uten er mer effektivt :)

Anonymous poster hash: 1950c...54b

Den dagen livet kun blir målt i effektivitet går jeg til streik!

Her er tv som regel av hele dagene, men når kvelden kommer er det deilig å slappe av med å bare glo formålsløst. Man kan ikke være produktive og fornuftig hele tiden.

Og jeg kjenner ingen som ikke har tv, så jeg hadde sikkert spurt jeg også.

Skrevet

Har vært uten tv noen år nå, og det er utrolig befriende. Er det noe vi vil se så ser vi det på nett, og da slipper vi å ha den tven stående på time etter time og surre i bakgrunnen... Kunne aldri gått tilbake til å ha det sånn.

Anonymous poster hash: 77609...28f

Sånn har vi det og. Savner overhodet ikke tv-en.

Merker forresten at det er flere i vår omgangskrets som har kvittet seg med tven de siste årene.

Tv-reklamen har blitt "dummere" med årene også har jeg lagt merke til, veldig ovenfra og ned-holdning. Glad ikke ungene vår vokser opp med slikt.

Anonymous poster hash: 2894c...a78

Skrevet

Tror ikke jeg hadde sliti uten tv. Jeg studerer, er enslig mor til 2 uten barnefri. Når kvelden kommer er det så deilig å legge seg i sofaen og se på noe komedie eller lignende. Noe veldig enkelt, så kan både kropp og hodet slappa av før jeg skal legge meg.

Anonymous poster hash: d3d7e...424
Skrevet

Hvorfor så irritert? Det er faktisk ikke så vanlig å ikke ha TV, så at du får spørsmålet er vel ikke så rart. Hadde de derimot begynt å argumentere med deg i forhold til ditt valg så hadde jeg forstått din irritasjon.

Skrevet

Vi hadde TV. Men ikke antenne eller parabol eller boks, kun til spill og filmer.

Hver ENESTE gang i løpet av flere år, når vi snakket med svigers, spurte de "hvordan går det uten TV?", "hvordan klarer dere dere uten TV?", "savner du ikke TV?".

Folk er TOTALT avhengige av den TV-dritten idag og køarer ikke på noen måte å se for seg at ikke alle er akkurat som dem selv.

Anonymous poster hash: 3ffd6...a6e

Skrevet

Vi har også vært uten TV i lengre perioder, typisk 5-6 år. Nå er den i hus igjen. Glemmer å sette den på til annet enn barnetv, og sveiper innom nyhetene i fem minutter her og der.

Vi har hatt en skjerm koblet til nett, og sett NRK på nett det siste halve året. Stort sett barnetv og en og annen dokumentar eller nyhetene om det var noe spesielt. Ikke savnet kanalene et sekund.

Skrevet

Vi har bevisst heller ikke TV lengre, og jeg må si det nesten frister å la det være slik for bestandig.. :).

Mye mindre krangling, huset har blitt fylt av mye mer latter og påfunn, og de programmene eller filmene vi gjerne vil se- de ser vi på Nett- TV.

Skrevet

Vi har tv, men den blir sjelden brukt. Skjønner godt at du ikke gidder å ha den.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde sliti uten tv. Jeg studerer, er enslig mor til 2 uten barnefri. Når kvelden kommer er det så deilig å legge seg i sofaen og se på noe komedie eller lignende. Noe veldig enkelt, så kan både kropp og hodet slappa av før jeg skal legge meg.

Anonymous poster hash: d3d7e...424

Det finnes utrolig mange gode bøker :) er alene med 3 og eldste er 13. Ingen av de savner tv. Da jeg kvittet med med tv, satt vi noen kvelder og hadde en "hva gjør vi nå" opplevelse, men fy flate så mye mer sosiale vi er blitt sammen og så mye annerledes vi gjør ting. Før så barna på tv mens jeg vasket huset- nå vasker vi sammen. Før så jeg på tv om kvelden- nå leser og strikker jeg. Før så vi på morgen-tv- nå lager vi frokost sammen. Før så vi tv på lørdagskveldene- nå spiller vi spill. Kjenner at det er bedre for meg å ha den vekk.

Skrevet

Jeg har TV, men kun NRK's 3 kanaler. Og det er mest for selskapets skyld, siden jeg er mye alene. Kunne nok brukt radio, men bruker heller TV'en :) Ser lite på det, men lyden gir selskap.

Min bror har TV, men ingen kanaler. Bruker den som dataskjerm. 

Så vi er ikke de som ser mest TV, selv om jeg bruker den som selskap.

Men om målet var en mest mulig effektiv hverdag, så hadde jeg steilet. Det er ikke derfor jeg har få kanaler. Jeg har internett, og det er det beste av de to alternativene :D

Anonymous poster hash: d6a5e...248
Skrevet

Hvorfor så irritert? Det er faktisk ikke så vanlig å ikke ha TV, så at du får spørsmålet er vel ikke så rart. Hadde de derimot begynt å argumentere med deg i forhold til ditt valg så hadde jeg forstått din irritasjon.

Er vel ikke spesielt irritert fordi folk spør. Irritasjonen kommer vel mest av at folk tror jeg har dårlig råd eller er rar og sær fordi jeg ikke ha og heller ikke vil ha tv. Det nedlatende tonefallet de bruker når de spør.

Dessuten er det mer og mer vanlig å ikke ha tv, for alle programmer finnes på nett. For det meste.

Skrevet

Vi har TV, men det er vi som bestemmer når den skal brukes. Nå med disse lyse kveldene blir det minimalt.

Anonymous poster hash: 2e2e6...3c5
Skrevet

Jeg har heller ingen tv. Ser ikke poenget med det. Er det noe spesielt jeg vil se så finner jeg det på nett :)

Skrevet

Jøss. Har inntrykk av at det nesten begynner å bli en trend å kutte ut TV....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...