Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Blir alle betente og store før de blir borte?:-( Anonymous poster hash: ceb5a...5ff
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Eldstejenta her i huset klemte ut sine før de ble særlig store. Yngste plukket ikke sånn på sine, og har hatt et par-tre skikkelige svære og betente... Håper snart vi er ferdig med dem! Anonymous poster hash: 365df...a86
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Eldstejenta her i huset klemte ut sine før de ble særlig store. Yngste plukket ikke sånn på sine, og har hatt et par-tre skikkelige svære og betente... Håper snart vi er ferdig med dem! Anonymous poster hash: 365df...a86 Hadde yngste mange da også ble bare noen få store? Anonymous poster hash: ceb5a...5ff
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Mollusker har mine to yngste hatt en del av. Min erfaring med dem er at når de begynner å bli tydelige skal de klemmes ut, dvs klemmes til de er helt tømt og det kun kommer friskt blod. Det gjør ganske vondt da, det er vondere enn kvise. Lokke og lure.. Ene barnet mitt hadde en nuppe som ikke ble tømt og den ble veldig dyp! Var til slutt litt "kaviartube", måtte klemme og klemme for å få tømt den. Ble veldig betent og vond før den ble "oppdaget". Etter at mollusken er fjernet blir den hvite "guffa" skylt ned i vasken, hender vasket og plaster hatt på hullet den satt i i huden.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Min har hatt maaaaange, sikkert 100 stk, de siste måneder. Langt fra alle blir betente og store, men det har vært en del av dem også, særlig hvis han klør på dem. Det ser heldigvis ut som om de er på vei tilbake nå, håper de er borte til sommeren! Anonymous poster hash: 86bf3...234
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Hod jenta mi har de blitt skikkelig betente og må klemme ut guffen før de går bort. Skikkelig vondt stakkars, men heldigvis er det bare et par stykker igjen. Møkka mollusker!!!! Anonymous poster hash: e6554...3cb
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Frøkna her i huset og, finnes det ingen behandling? Anonymous poster hash: 91848...4b9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Vi har masssse på innsiden av låra. Noen få er betente, andre er bare der. Vi har vert hos hudlege og forsøkt å fryse dem. Men 9 åringen er heeeeeelt hysterisk og det er mer ett overgrep enn legehjelp. Vi har også vert på sykehuset å forsøkt å skrape de bort, hadde enorme mengder emla krem på men det var alikevell så smertefult at de måtte bare gi seg. Vi har fått med oss utstyr og zylokain hjem for å bedøve en og en og skrape en og en i ro om mak hjemme,men det går ikke. Hun syne det er enormt smertefult. Hun har hatt dem i godt over 1 år no, hudlegen sa at det kunne gå opp til 5 (!!) år før denne virusinnfeksjonen i huden forsvinner av seg selv. Anonymous poster hash: a5558...9e9
Blondzilla Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde mollusker og fikk fjernet de kirurgisk i narkose. De var ikke store, maks 1-2 mm i diameter. Hadde maks 50 stk. Noe annet alternativ fikk jeg aldri engang.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Følelsen av å fjerne en mollusk er som et dypt nålestikk, så sier ikke noe på at ungene nekter Her i huset ble det innført konseptet "dagens nuppe" og mamma fikk ta en hver dag. Hihi... Litt sånn kalenderaktig.. Lillemann gikk faktisk med på det men det ble jo litt hyling da.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde mollusker og fikk fjernet de kirurgisk i narkose. De var ikke store, maks 1-2 mm i diameter. Hadde maks 50 stk. Noe annet alternativ fikk jeg aldri engang. Det er dette jeg kunne tenke meg med min datter. Få henne i narkose og få tatt vekk skiten.... pokker til dritt. Anonymous poster hash: a5558...9e9
ærlig talt Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Minsten her i huset hadde mange mollusker. Etter at han sluttet å bade i badekar, og heller dusjet, forsvant molluskene en etter en. Han hadde mange mollusker, og mange var også betente. Om noen av dere bader ungene i badekar, kan det være en ide å heller dusje barna. Mollusker inneholder massevis av bakterier og det er nok greit å ikke (bokstavelig talt) bade i dem Jeg fikk fjernet noen mollusker før minsten satte seg helt på bakbeina. Når jeg så det var betent og stakk litt ut, skuret jeg en tørr vaskeklut på mollusken. Da spratt den ut av hudet og jeg kunne dra den ut med pinsett. Forferdelige greier!! Det blødde veldig mye, og jeg skjønner minsten nektet meg å røre molluskene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå