Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Vet ikke hva jeg skal gjøre. 2 åringen nekter å spise middag og vil kun ha brød med syltetøy og frokostblanding.Kan ikke fortsette sånn og gi henne kun brød! Hvordan gjør dere det?? Anonymous poster hash: 4496c...3a5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Nei. Den som ikke spiser det som blir servert til middag får vente med å spise til kveldsmat. Anonymous poster hash: a8ffc...f6d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Ikke før til kveldsmat, får ikke noe istedenfor middag. Søtt pålegg får de en skive med i løpet av dagen, spiser de søtt pålegg til frokost får de ikke det til kvelds. Anonymous poster hash: 61758...0b3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Hvis vi har lagd noe nytt til liddag og frøkna smaker men ikke liker det, så fikser vi noe annet til henne. Men dersom hun bare er vrang og ikke vil spise, så får hun ikke sitte ved bordet og må vente til kveldsmat. Hos oss er syltetøy, prim og andre søte pålegg, noe vi koser oss med ved felles frokostene i helgene. Anonymous poster hash: 267b5...5d3
Tyttå Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Eg ga skive når hu ikke ville ha middag når hun var to, nå er hun 3 å får ikke skive. Forståelsen kommer raskt, en toåring forstår egentlig ikke konsekvenser av å ikke få middag å hvor lang tid det er til kveldsmat..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 JA. Dersom jeg lager noe til middag som jeg vet ungen ikkeliker så får hun brødskive eller noe annet. Jegtvineger henne ikke til å gå sulten forde jeg velger å lage lasagne for eksempel,eller lutefisk, for det VET jeg hun liker. Men dersom hun ikke vil ha kjøttkake, noe jeg vet hun har spist ørten ganger før, da får hun ikke brødskive i steden NEI. Jeg har en kresen unge, men prøver stort sett å lage mat hun liker. Anonymous poster hash: ee6bc...cf8
PRobert Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Sukker på brødskiva er ikke hverdagsmat hos oss hvertfall, så jeg hadde bare flirt av det kravet. Vi har alltid noe på tallerkenen som kan spises, så..
☆☆☆ Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Nei. Ho må vente på kveldsmat om ho ikkje vil ha middag.
BareMas Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Den som ikke spiser middag, er ikke sulten. Brødskiva får vente til kveldsmat, men kan være tilbøyelig til å spandere på barnet en banan eller annen frukt en gang i blant om hun er småspist til middag.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Nei! Hadde vi gjort det så hadde vi aldri fått i han middag for han er veldig glad i skiver. Spiser han ikke det han får servert så blir det ikke mat før til kvelds. Sønnen min er også håpløs å vil omtrent ikke noe av middag :S Det er frusterende men her vil det hvertfall ikke hjelpe å gi skive istedenfor. Vi hadde samme problemet når han skulle begynne med skiver.Han var ca 1.5 år før han endelig godtok skiver,å det var nok fordi vi brukte samme metode da. Spiste han ikke skive så gikk han ett måltid uten mat.Da gikk det vel ikke mer enn en uke før han så vidt begynte å spise litt skiver også ble det mer og mer etter vært. Nå er han 2.5 år å elsker skiver,men vil som sagt ikke ha middag. Håper det snart går over. Anonymous poster hash: 853e6...661
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Her skal det som serveres spises. Lager middager de liker nesten bestandig. Hender de får ha "pølsefest" på lørdager når de voksne har biff da.... Anonymous poster hash: df43d...122
Daquiry Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Nei, ingenting utover det som blir servert. Spiser de ikke middag, får de vente til kvelds.
Englenemine Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Til en småspist toåring slik jeg har ivertfall prøver jeg gi noe annet etter vi er ferdig men ikke mens vi andre sitter og spiser middag , da er det middag på alle sine tallerkener. Noen ganger må man tenke på kaloriinntak per dag og generell helse og vektøkning og ikke prinsipp , spesielt med små barn.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Jeg gjorde det før, men ikke nå lengre. Vi lagde også middag som barna likte, det ble litt kjedlig i lengden. Nå er det slik at det vi har til middag, er middag. De må smake. Liker de det ikke så får de vente til kveldsmaten som er 2timer senere. Anonymous poster hash: 43e57...c56
Våryr ✿ Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Jeg prøver å lage middag som barna liker. Men av og til får de skive. Det viktigste er at de får nok mat gjennom dagen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Hos oss får ingen annet enn middag. Det er ikke lenge til kveldsmat, og vi passer alltid på å ha noe de liker. (de er ikke spesielt kresne) Hvis jeg lager kyllinggryte med ris, så får de spise ris dersom de ikke liker gryten etter at de har smakt. Alle skal smake litt. Som oftest spiser de alt når de har smakt. Anonymous poster hash: 86032...0c2
Tauriel Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Hvis det er noe nytt som hun ikke liker første gangen eller noe hun ikke liker, ja. I trass for at "vil ikke ha", nei. Hadde en slik runde etter jul, jentungen hadde funnet ut at hun bare skulle ha søtt. Sa i fra i barnehagen og om opplegget jeg kjørte "spis når det er mat" og de var enig
MrsMilla Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Nei, spiser de ikke, så får de bli sultne. Har en toåring og en femåring som kan pirke litt i maten innimellom. Tenker ikke å gi etter - før man aner ordet av det har man tre forskjellige serveringer til alles ulike ønsker - det høres ut som en slitsom hverdag med altformye småkonger ut for meg.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 først etter å ha smakt ordentlig på middagen. Brødskive med leverpostei eller ost og skinke. Ikke søtt pålegg. Anonymous poster hash: 5ffab...d4a
Honningmelon Skrevet 28. april 2014 #21 Skrevet 28. april 2014 Ja, min minste får det. Eller noe annet evt. Hun har hatt spisevegring grunnet refluks og er tynn og småspist. Men, jeg prøver å få henne til å smake på den maten vi har først, og det gjør hun stort sett alltid. Liker hun det ikke så får hun noe annet.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #23 Skrevet 28. april 2014 Her får de det vi spiser, lager ikke noe nytt om de ikke vil ha. Mine barn er absolutt ikke kresne, så har vel ikke vært noe problemstilling heller Lager vi noe barna ikke KAN spise, så får de selvsagt noe annet Anonymous poster hash: 76c24...43e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #24 Skrevet 28. april 2014 Huff så mye strenge mødre. Her får barna ei skive med kjedelig pålegg om de ikke liker middagen. Å tvinge i barn mat de ikke liker eller la de gå sultne er ikke bra jeg forhold til utvikling av spiseforstyrrelser. Anonymous poster hash: fae38...d1b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #25 Skrevet 28. april 2014 Forstår ikke helt problemstillingen egentlig. Det finnes vel som oftest NOE på en middagstallerken som ungen kan spise?Om ungen min ikke liker kjøttet eller fisken vi spiser så kan hun jo spise potetene og grønnsakene.. Helt greit om hun bare vil ha potetene en dag, eller bare paprikaen og makaronien. Prøver å oppmuntre til å smake på alt, men hvis ikke spiser hun litt av det andre som finnes på tallerkenen. Aldri måttet smøre en skive. Ikke tenkt på det en gang. Av og til har jeg skjært opp litt ekstra gulerot, sukkerert, paprika eller tomat feks som jeg vet hun liker og lagt det på tallerkenen, eller en felles tallerken med oppskjærte grønnsaker som alle kan forsyne seg av. Spiser hun lite til middag spiser hun mer til kvelds, og kveldsen blir gjerne litt tidligere. Tenker at det blir nok skiver i barnehagen. Anonymous poster hash: 3fc9d...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå