Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Min er 3 mnd, tar ikke flaske!:-( skal i utdrikningslag om en mnd til en veldig god venninne, og han måå ta flaske innen da! Noen tips ? Anonymous poster hash: 5e40d...49b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Stakkars baby Anonymous poster hash: 11c2e...000
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Mine tok aldri flaske. Et slit, men absolutt verdt det Vi gikk rett fra pupp til kopp (og mye søl!) rundt 8-10 mnd alder. Anonymous poster hash: e2a6a...815
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Stakkars baby Anonymous poster hash: 11c2e...000 hvordab klarte du å få til det utav spm mitt? Det er slettes ikke noe stakkars baby her i hus.. Anonymous poster hash: 5e40d...49b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Mine tok aldri flaske. Et slit, men absolutt verdt det Vi gikk rett fra pupp til kopp (og mye søl!) rundt 8-10 mnd alder. Anonymous poster hash: e2a6a...815 kan man gi de fra kopp når de er 4 mnd ? Anonymous poster hash: 5e40d...49b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Med en gang...melka kom ikke før 5 dager etter fødselen Prøv å kjøp en sånn flaske med tutt som ligner en brystvorte Anonymous poster hash: 7aa8e...978
QueeenBeee Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Bruker baby smokk, kanskje h*n ikke skjønner seg på suge teknikken? kan være du må prøve med sprøyte, eventelt prøve "sprute" litt melk inn i munnen på baby slik at h*n kjenner at det er mat der også og ikke bare i puppen. Og til anonym bruker 17:32: Stakkars baby? hva i alle dager er det som er stakkars med dette? Da er vell jeg skikkelig trollkjærring av en barnemisshandler fordi jentene våre var flaske barn da. korttenkt uttalelse!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Tok litt i 8 ukers alder, etter 3 mnd nektet de begge to, skjønte ikke teknikken. Så løpet var kjørt siden vi ikke trente jevnlig... Anonymous poster hash: 3399e...b39
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Her var hu 6 uker da eg prøvde første gang pga såre nipler, siste gang var hu 2.5 mnd etter det var det ikke snakk om første gangene brukte eg mam sine flasker. Kun di hu ville har då Når hu var 7 mnd prøvde eg igjen da var det bare avent sine flasker hu tok det får hu ennå av Anonymous poster hash: 50988...814
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Mine tok aldri flaske. Et slit, men absolutt verdt det Vi gikk rett fra pupp til kopp (og mye søl!) rundt 8-10 mnd alder. Anonymous poster hash: e2a6a...815 kan man gi de fra kopp når de er 4 mnd ? Anonymous poster hash: 5e40d...49b Tror ikke du klarer å gi en så liten unge fra kopp. Jeg snakker om vanlig kopp, altså. Anonymous poster hash: e2a6a...815
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Har fire barn og to av dem tok flaske fra 3-4 måneders alder, men de to andre to aldri flaske. Der måtte jeg frem med puppen hver tredje til fjerde time helt til de var 6-7 måneder gamle og fikk i seg nok næring gjennom grøt og tutekopp til at de kunne hoppe over et ammemåltid innimellom. Ville ikke reist fra en unge på 4 mnd som ikke tok flaske i mer enn 3-4 timer. Anonymous poster hash: 89155...c7f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Jeg prøvde ganske ivrig å få baby til å ta flaske fra 3 måneders alder grunnet lite melk, men hun nektet fullstendig til hun var 7 måneder. Da ammet jeg henne nesten konstant for å få i henne nok mat, og hun ble lei av å henge fast i puppen, og fant endelig ut at flaska faktisk mettet mye mer. Hun tok aldri puppen igjen etter den første flaska...Du kan prøve å gi fra kopp (helle forsiktig inn i babys munn. Dette gjør de bl.a på sykehusene når de er nyfødte om mor planlegger å amme, men ikke får melk/prematur som ikke klarer suge, men mor vil amme). Ellers finner også sprøyter til denne mening, men det har jeg aldri forsøkt, men ville hørt på apoteket om de hadde noe sånt. Min venninne måtte gi sin 4 måneder gamle baby sånn sprøyte for å få i henne mat. Så lenge det bare er etter en utdrikningslag, type maks et par dager, så vil det ikke være noe problem. Husk å håndmelke/pumpe for å opprettholde melkeproduksjonen og for å fjerne alkoholsmak (den sitter i selv om promillen er borte), og kos deg på utdrikningslag! Anonymous poster hash: cb9c9...da5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Min tok flaske fra 6 uker (avlastet såre brystvorter), så vi har vært heldige sånn. Men du kan heeelt fint gi melk fra kopp! Tutekopp eller en liten kopp og helle direkte i munnen. Bare vær tålmodig og bruk god tid, gi litt og litt. Eventuelt kan man også bruke sprøyte eller skje hvis hun er vant til det. En sulten baby vil nok spise til slutt;) Anonymous poster hash: e6646...bc7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 5 dager gammel, pga ammingen ikke gikk. Anonymous poster hash: 4c601...ea6
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Jeg prøvde ganske ivrig å få baby til å ta flaske fra 3 måneders alder grunnet lite melk, men hun nektet fullstendig til hun var 7 måneder. Da ammet jeg henne nesten konstant for å få i henne nok mat, og hun ble lei av å henge fast i puppen, og fant endelig ut at flaska faktisk mettet mye mer. Hun tok aldri puppen igjen etter den første flaska... Du kan prøve å gi fra kopp (helle forsiktig inn i babys munn. Dette gjør de bl.a på sykehusene når de er nyfødte om mor planlegger å amme, men ikke får melk/prematur som ikke klarer suge, men mor vil amme). Ellers finner også sprøyter til denne mening, men det har jeg aldri forsøkt, men ville hørt på apoteket om de hadde noe sånt. Min venninne måtte gi sin 4 måneder gamle baby sånn sprøyte for å få i henne mat. Så lenge det bare er etter en utdrikningslag, type maks et par dager, så vil det ikke være noe problem. Husk å håndmelke/pumpe for å opprettholde melkeproduksjonen og for å fjerne alkoholsmak (den sitter i selv om promillen er borte), og kos deg på utdrikningslag! Anonymous poster hash: cb9c9...da5 takk for godt og hjelpsomt svar!:-):-) jeg skal absolutt dra og høre om sånn sprøyte tror jeg, samt forsøke vanlig kopp!:-) Anonymous poster hash: 5e40d...49b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Her tok han flaske innimellom tidlig, før han plutselig fant ut at det ville han ikke mer. Så fra 2-5 mnd tok han ikke, før han igjen skjønte poenget når han fikk vann på flaske til grøten rundt 5 mnd. Anonymous poster hash: a50a8...66f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Her tok han flaske innimellom tidlig, før han plutselig fant ut at det ville han ikke mer. Så fra 2-5 mnd tok han ikke, før han igjen skjønte poenget når han fikk vann på flaske til grøten rundt 5 mnd. Anonymous poster hash: a50a8...66f ja, jeg tenker på det med mat til grøten og.. Må bare fortsette da skjønner jeg.. Anonymous poster hash: 5e40d...49b
Cat_Woman Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Tok den første gang vi prøvde, da var han 1 uke gammel. Prøv med ulike typer smokker på, og prøv at det er pappaen som mater uten at du er tilstede - kanskje det er lettere når babyen ikke merker at puppen er rett i nærheten
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Tidlig. Var for svak til å få all mat fra pupp. Brukte kopp til ammingen hadde kommet i gang og da gikk vi over til flaske. Avvente flaske ved 7 mnd ved hjelp av kopp. Fullammet da, men tok gjerne flaske om jeg ikke var tilgjengelig. Bruk treg smokk slik at det ikke blir en lettere vei til maten enn puppen. (boots apotek hadde en trepakning med flasker med smokk som het slow flow som vi brukte) Anonymous poster hash: 69082...a84
LME1001 Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Fra første uka. Jeg fullammer, og har planer om å amme til hun bli året, men veeldig deilig å vite at hun tar flaska. Derfor introduserte jeg den veldig tidlig. Deilig at jeg kan stikke ut noen timer, men faren gir henne flaska.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #21 Skrevet 28. april 2014 Første gang vi prøvde, da hun var 1 mnd. Anonymous poster hash: 8531e...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå