Gå til innhold

Hvordan få kontroll på sjalusien min???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her før for et par mnd siden om at jeg hadde blitt så sjalu på at mannen har fått så god kontakt med nabodama og at jeg som normaltaett ALDRI er sjalu, vrir meg i sjalusi daglig. Han vil ikke stoppe å ha kontakt med henne selv om han vet jeg blir så såret.

Sist fikk jeg en "dårlig følelse" og gikk på tlf hans. Da hadde de skrevet daglig over en uke. Nokså uskyldig men han hadde skrevet at han savnet henne på jobb (jepp de jobber samme sted, men ulike avd) kalt henne for vennen o.l

Jeg sa ikke at jeg hadde vært på tlf hans men jeg spurte ham om han skrev mld med henne. Et par sa han. Da jeg spurte om å få se dem ble han illsint og nektet, men gav seg til slutt å jeg fikk se dem. Etter dette sletter han mld fra henne.

Jeg så også at han hadde henne på snap, da hun var øverst på topptrelisteb. Det oppdaget jeg tilfeldig. Visste ikke han hadde henne på snap en gang. Spurte hvem ....(nicket var) helt rolig å han ble igjen sur fordi jeg sjekket ham ut. Han var tydeligvis ikke klar over at det var synlig for andre.

Han har frem til nå ikke hatt henne på facebokk, men nå var hun jaggu lagt til der også.

Jeg blir så sjalu at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke takler at han har venner, noe jeg gjør om det er gutter. Åååh. Jeg trebger hjelp altså. Liker ikke å være sjalu hele tiden å føle meg mindreverdig. Han sletter jo mld for at jeg ikke skal se de har kontakt, men det gjør d jo bare verre :-(

Anonymous poster hash: 8ed86...8c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var slik selv også. Men har lært meg å gi faen. Det hjelper ikke å snoke og sjekke osv og konfrontere. Jeg har styrt tankene mine til : vil han være utro, så er han utro. Uansett om vi sjekker og er mistenksomme eller ikke. Utrolig surt, ja. men vi er voksne mennesker og tar egne valg.

finner du ut at han ER utro, da kan du ta problemet. men inntil da setter du hardt mot hardt.  Har han kontakt med kjerringa, så får han velge. Deg eller hu

Anonymous poster hash: b43a0...fd4
Skrevet

alt i alt, ikke legg deg ned som en dørmatte. Liker du ikke det han gjør, så sett deg mot han, og gjør noe med det!

Anonymous poster hash: b43a0...fd4
Skrevet

Her høres det nesten ut som din sjalusi er berettiget. Ut fra det du skriver, virker det som om han er i overkant interessert i å ha kontakt med henne.

Hvis han ikke skjønner at han trår over en grense hos deg, så må du bare fortsette å forklare ham at du ikke liker det. Snu det litt på hodet, og gi han eksempler om det hadde vært deg og en annen mann.

Skrevet

Problemet er at han tar ikke hensyn til meg. F.eks forrige helg lå jeg litt uttpå da jeg var syk. Da hadde jaggu hu tatt med seg sønnen sin for å leke med lekeapparatne våre sammen med vårt barn. Dette var planlagt på forhånd, men han sa ingenting til meg om det så jeg våknet av å høre de le sammen ute på altan med altandøra åpen. Jeg lå naken på rommet å kunne ikke gå på badet engang for da hadde hun sett meg. Han kunne i det minste ha spurt meg. Men neida jeg har ingenting å si. Jeg liker ikke å få uanmelt besøk og det vet han veldig godt. Åååh.. Jeg hater å være sjalu. Tror ikke han har vært utro, men redd det kan skje når de har slik kontakt :-(

Skrevet

Du høres helt normal ut. Jeg hadde aldri taklet det. Da hadde jeg gitt ham et ultimatum meg eller være venn med nabodama. Den han velger betyr mest for ham.

Heldigvis ville aldri mannen min funnet på noe slikt, han vet hvor sårende det ville være. Og jeg vet at han ville følt det samme om jeg gjorde noe sånt.

Vi har barn og jobb som tar mye av fritiden. Den lille fritiden vi har, er vi sammen, eller sammen med felles venner. Hvis mannen min heller ville tilbringe den dyrbare tiden med en annen dame, da måtte det vært noe feil med vårt forhold og jeg ville sannsynlig avsluttet forholdet om han valgte å tilbringe tid og ha det gøy med henne, i stedet for meg.

Det er noe som skurrer her ..

Anonymous poster hash: 6265a...f3c
Skrevet

Min hadde samme opplegg og endte opp med å bli forelsket i henne og utro. Jeg har lært at hvis man mistenker at det er noe muffens så er det som regel det. Ikke deg det er noe feil med. Og det at han blir sint ved å bli konfrontert viser bare at han mest sannsynlig allerede har fått følelser for dama, spises opp av dårlig samvittighet og lar sinne han føler mot seg selv gå utover deg

Anonymous poster hash: 0744c...843

Skrevet

Mannen fatter det ikke hvorfor jeg blir sjalu i det heletatt. Jeg har tatt den "om jeg var venn med en annen mann" men han sier at det hadde vært greit det. Saken er den at jeg vet han ville bli sjalu, for han har alltid vært sjalu tidligere. Det har jeg respektert. Å innlede et nært vennskap til en av det motsatte kjønn er som en tikkende bombe. Han sletter meldinger fir å slippe mas sikkert, men istede for gjør han det mye verre. Kan ikke bare stikke pga et vennskap heller da. Vi har trossalt tre barn sammen.

Jeg har prøvd å forklare, skrike, kjefte o.l men han ser bare meg som urimelig som vil øddelegge et vennskap. Slik han er mot henne er jo sånn jeg forelsket meg i ham. Men hun ser bare den hyggelige siden og ikke alle hans dårlige. De er det jeg som får :-(

Skrevet

Vet du, dette lukter svidd lang vei. Hvis han ikke har vært utro, så tror jeg det er en stor sjanse for at det ender slik. Mannen min hadde slike forhold til flere kvinner. Jeg trodde det var uskyldig. Det var det ikke. Han var ikke utro med alle, men gikk over streken med samtlige. Jeg ville ha tatt en grundig prat med mannen, og nødvendig insistert på en samtale på familievernkontoret. Du kan trolig enda forebygge. 

Anonymous poster hash: 6edd9...6fa
Skrevet

Jeg hadde reagert på samme vis som deg. Har opplevd det samme med en ex, han var så innmarri god venn med noen damer men neida, de var kun venner! Helt til jeg sjekket mailen han og fant bilder av han i senga med den ene!

Jeg sendte endel meldinger til en gammel venn av meg en periode, helt uskyldige og ikke noe mer bak enn gammelt vennskap, men mannen min reagert og ble veldig nyskjerrig og tydelig at han likte det ikke selv om han ikke sa noe direkte. Så jeg fant ut at om han synes det er vanskelig, så kutter jeg det heller ut og kan heller skrive og spørre hvordan det går en sjelden gang. Mannen betyr så mye mer for meg enn denne vennen, og jeg glemmer ikke mine egene følelser da min ex satt å tastet med sine damevenner..

Anonymous poster hash: 48802...f65
Skrevet

Høres ut som en liten forelskelse.. normalt, men han burde holde seg unna

Skrevet

Dette hørtes fryktelig vanskelig ut. Synes i alle fall ikke at det er noe rart du reagerer som du gjør, det høres jo ut som et mareritt! Sitter også igjen med en dårlig følelse når det gjelder denne nabodama. Jeg ville jo aldri innledet et vennskap med bare mannen i nabohuset? Da ville jeg jo i så fall blitt kjent med begge. Skjønner ikke hva hun tenker med. 

Synes i det hele tatt lite om at man skaffer seg nye venner av det motsatte kjønn etter at man har fått seg dame/mann/familie. Hadde også blitt forbannet hvis han overhodet ikke tok hensyn til at jeg syntes det var ubehagelig, er det så viktig for ham å ha kontakt med henne at det er verd at du har det kjipt, liksom? Kunne jo skjønt det hvis du var sykelig sjalu, men som du sier er jo dette første gangen. 

Skrevet

Huff ja ikke enkelt. Han forstår det bare ikke. Eller vil ikke forstå. Han vet godt at jeg ikke blir fort sjalu også. Hadde ikke gjort noe om det var vanlig kollegial kontakt, og litt hei og hå når de møttes ute, for det tåler jeg. Men jeg ser jo at han trives veldig godt sammen med henne, og det liker jeg ikke. Blir så såret når han ikke kan kutte litt ned på kontakten, eller i det minste legge alle kort på bordet. Hadde han sagt værsegod les meldingene mine du, jeg har ingenting å sjule så hadde det vært noe helt annet.

å det at han planlegger med henne at hun skal ta gutten sin med for å leke mrd vprt barn, på verandaen når han vet jeg sliter med det uten å i det hele informere meg om det. Det ha skjedd en gan tidligere også. Jeg satt sliten i sofaen med babyen på fanget. Leiligheten var litt på halv tolv og elate var ite sammen med pappaen på verandaen. Plutselig var hun også det. Jeg følte meg så ille tilmote. Jeg kunne ikke gjemme meg noen plass da det var fult innsyn på verandaen og inn i stuen. Tanken på at hun så den store oppvasken, det rotete gulvet får jo meg til å krympe meg. Skulle hun nå absolutt hit så ville jeg jo ha det orntlig. Nå føler jeg jo bare at hun tenker "stakkars manb som har en så rotete kone" :-( Mulig bare jeg som tenkte på det, men det fikk meg virkelig til å føke meg skikkelig underlegen. Da satt jeg der i sofaen å hørte på hvordan de snakket å lo. Ikke noe spørsmål om jeg kom ut å joina dem liksom. Uff nei dette er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...