Julie Angelica:) Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Har en liten skjønn gutt som blir ett år i juni Han krabber bakover, men ikke fremover. Han klarer heller ikke å sette seg opp fra krabbende/liggende stilling. Han står på bena hvis han holder seg i møbler, men går ikke. Han sitter stødig og leker alene hvis jeg setter han opp. Noen tips til hvordan vi kan trene litt på dette? Han skal i barnehagen når han blir 14 mnd, og jeg vil så gjerne at han skal klare litt mer innen da Han er litt over gjennomsnittet i vekt, og dette er nok mye av grunnen til at han er litt "sen" i følge helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Det er som å høre om min gutt på 10mnd. Han gjør akkurat det samme. Skal også i barnehagen ved 14mndsalder. Min veier 10kg på 74cm, hvor stor er din gutt? Anonymous poster hash: 5bc88...6e5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Det er ikke for sent å gå mange går ikke før de er over året. Jeg har en lang en på 11 kg og 78-79 cm (jente) på 10,5 mnd. Hun går heller ikke Anonymous poster hash: 07377...d89
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Min blir året i juni. Han krabber ikke men åler seg frem. Men han er ivrig til å komme seg til bordet, løfte seg opp og gå rundt. Faller noen ganger , men det må man nesten forvente når de lærer seg å gå. Min setter seg opp i sittende da:-) skal få tak i en gåvogn som han skal få prøve seg på. Anonymous poster hash: 0db56...a43
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Tror ikke det er så mye man kan trene på Har også en gutt på 10 mnd, og alt sånt; krabbing, reise seg opp, gåring langs møbler osv, har kommet HELT plutselig, og uten at vi har øvd på noe Så, det kommer nok før du aner det Alt er like normalt! Anonymous poster hash: 8794c...d80
Bumblebeee Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Min er også 10 mnd. Han går ikke. Hadde aldri ventet det heller. Han krabber, setter seg, reiser seg og kan stå alene et par sekunder max. Alt kom plutselig, så det kommer nok hos dere også.
MammantilNurket Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Det gjør ingenting om de går sent - de fleste barn går selv når de er mellom 12 og 16 mnd. Mange "forstå-seg-på'ere" sier at krabbingen er avgjørende for barnets motorisk utvikling. Be helsesøster om henvisning til fysioterapeut. Hos fysio kan du få tips og vink til hvordan du kan "invitere" til krabbing og hjelpe ham videre med grovmotorikken
Julie Angelica:) Skrevet 28. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2014 Jeg forventer ikke at han går enda Datteren min gikk 4 dager før ett års dagen sin, men hun var lang og tynn, og i følge helsesøster har visst dette litt å si. Jeg har en god og rund plugg på 82 cm og 14 kg Men nå driver kurven å flater ut, for han har lagt på seg bare 550 gram siden 25 februar, og blitt veldig aktiv på gulvet. Takk for gode positive svar jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå