Gå til innhold

Hva er skilsmissegrunn for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt med vennegjeng i går og diskuterte temaet. Jeg ramset opp følgende:

* vold mot meg eller barna

* grov økonomisk utroskap

* langvarig nedpsyking

* totalt manglende interesse i barn og hus

Hva er deres liste? På vennenes liste var alt fra utroskap, forskjell i seksuelle preferanser, promillekjøring, latskap mtp husarbeid og så videre.

Anonymous poster hash: 737a9...d46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det at jeg er ulykkelig, barna er ulykkelige, og vi kan ikke  bli lykkelig slik det er nå. Det er komplekst og mange ting som er årsaken.

Mange bekker små gjør en stor å......

Anonymous poster hash: c0aab...979
Skrevet

Har ingen liste.

Har vært gift i 14 år og enda ikke møtte på utfordringer jeg føler er skilsmissegrunn, den dagen jeg møter på det vil jeg sikkert vite det. Tar fremtiden som den kommer.

Hvordan jeg vil reagere på f.eks utroskap eller økonomisk tullball vet jeg jo egentlig ikke før jeg faktisk står i situasjonen, så da får jeg evt ta en avgjørelse på det om det skulle skje.

Anonymous poster hash: f3c33...67b
Skrevet

Jeg er enig med deg i de fleste punktene. Ett punkt jeg ville lagt til er mangelen på evne til å være voksen og ta selvstendige livsvalg, slik blir kona mer mor enn ektefelle....Det var grunnen til at jeg skilte meg  :(

Det førte til at jeg mistet respekten og følelsene for mannen min....tror som #2 sier, det er ofte mange bekker små som gjør at folk går fra hverandre. Ofte er det jo slik at i de forhold hvor den ene er utro, sliter man parmessig.

Men de punktene du nevner er grunner de aller fleste ville forlatt parteneren sin for.

Anonymous poster hash: f8bb6...81a
Skrevet

Enig med deg HI, men jeg vil tilføye utroskap.

Skrevet

Alkoholmisbruk

Rusmisbruk

Vold

Gjentatt utroskap

Ulovlig/ umoralsk sexinteresser

Terrorhandlinger

0 interesse for hus og heim

Alvorlig psykisk sykdom

Jeg er ikke gift da, men hvis man ser bort fra eventuelle tilkortkommenheter som man visste om da man ble gift, er dette aktuelle skilsmissegrunner.

Skrevet

Ja, og rett og slett om følelsene ikke er til stede. Har det over lang tid vært dødt, og man har prøvd alt, så trenger man ikke holde sammen for barnas skyld. Det er lov å være lykkelig.

Skrevet

Alkoholmisbruk

Rusmisbruk

Vold

Gjentatt utroskap

Ulovlig/ umoralsk sexinteresser

Terrorhandlinger

0 interesse for hus og heim

Alvorlig psykisk sykdom

Jeg er ikke gift da, men hvis man ser bort fra eventuelle tilkortkommenheter som man visste om da man ble gift, er dette aktuelle skilsmissegrunner.

Enig med alkohol- og rusmisbruk forresten, det glemte jeg å nevne i går :)

HI

Anonymous poster hash: 737a9...d46

Skrevet

Enig med Nemi. På min liste kommer også døde følelser, uten tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...