Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Vi har spurt for fire uker siden om foreldrene mine kan være barnevakt for babyen vår neste fredagskveld, da vi for en gangs skyld skal bort om kvelden. De har sagt de har fri og har mulighet. I dag sier de i en bi-setning at vi må finne annen barnevakt fordi de skal dra til nordnorge for å være barnevakt til min brors barn, da min bror og kona skal bort hele helgen. Barna er 6-8år og har fått mye barnevakt opp igjennom. Skal jeg bare si ja, Okei, det er jo helt greit?! Vi har bare hatt barnevakt en kveld før og kjenner ingen andre så nært til å sette bort babyen en hel kveld med legging og det som hører med. Anonymous poster hash: 4bfe0...783
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Nei, da hadde jeg sagt det som det var - de har allerede lovet dere, og at du forventer at de stiller opp i og med de har sagt ja til dette! Basta! Du kommer ingen vei enn med sinne om du later som det er ok. Jeg synes virkelig dette ikke er greit! Anonymous poster hash: c5784...830
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Høres ut som sånn det er med min brors barn også... De er 3-10 år, og blir passet mye av foreldrene mine. Jeg hadde blitt ganske sur, om de hadde valgt å bryte en avtale om å passe mitt/mine barn, for å passe de ungene som omtrent har eget klippekort hos foreldrene mine. Hadde nok fortalt de at jeg synes det er litt urettferdig, at de som får sååå mye barnepass, skal komme foran oss som spør om det en skjelden gang. Anonymous poster hash: 17d64...944
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Da hadde jeg sagt at de hadde lovet dere bort til dere først. Samtidig spurt om din brors familie er mer verdt enn din, siden du spurte først? Evt får de dele seg.... Anonymous poster hash: 3998e...56e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde ikke reagert på at de ba oss finne en annen barnevakt når det i utgangspunket bare var for en kveld og det har kommet på en lengre tur. Hvis man aldri kan bryte slike småavtaler kan man aldri få gjort noe litt på sparket. Ettersom det var snakk om å "reise til Nord Norge" regner jeg med at de ikke ser din bror eller hans barn så ofte. Da synes jeg det er naturlig at de prioriterer det med mindre det dere skal er veldig viktig og det er umulig å finne erstatter. Anonymous poster hash: 80a66...7d4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Vi har spurt for fire uker siden om foreldrene mine kan være barnevakt for babyen vår neste fredagskveld, da vi for en gangs skyld skal bort om kvelden. De har sagt de har fri og har mulighet. I dag sier de i en bi-setning at vi må finne annen barnevakt fordi de skal dra til nordnorge for å være barnevakt til min brors barn, da min bror og kona skal bort hele helgen. Barna er 6-8år og har fått mye barnevakt opp igjennom. Skal jeg bare si ja, Okei, det er jo helt greit?! Vi har bare hatt barnevakt en kveld før og kjenner ingen andre så nært til å sette bort babyen en hel kveld med legging og det som hører med. Anonymous poster hash: 4bfe0...783 Kan de ha glemt av ar de hadde lovt din bror dette? Siden de må reise dit kan det jo være planlagt en stund, og de ser kanskje barna der sjeldnere? Og hva med dine svigerforeldre? Du kan selvfølgelig si hva du mener men de er jo ikke pliktig sitte barnevakt. Og kreve at de deler seg?? Så ene skal reise til andre delen av landet for å sitte barnevakt hele helgen alene for at HI og mannen skal ut noen timer? Anonymous poster hash: 897c0...ef7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Hadde nok sagt hva jeg hadde tenkt på en høflig og voksen måte ( selv om jeg inni meg hadde vært mer snurt og fornærma). Ungene er ditt og mannen ditt sitt ansvar. De er ikke forpliktet å hjelpe dere i utgangspunktet. Dette selv om de har lovet det, men du gang si at du skjønner det om det er noe viktig som skjer hos broren din. Er det bare fornøyelse så er det jo selvsagt skuffende for dere som hadde spurt om hjelp først, og heller ikke så ofte. Prøv å spørr. Kanskje det er viktigere at de reiser dit enn du tror? Lykke til! Anonymous poster hash: 1aabe...e00
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Ikke så mye å få gjort med det, men jeg ville nok ha sagt i fra at jeg syntes det var dårlig gjort når de har lovet dere først. Det er jo også som oftest litt lettere å finne barnevakt til store barn på 6-8 år da de har et større nettverk, venner osv som de sikkert kan være hos.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Vi bor 30min unna dem, og stiller opp for foreldrene mine hele tiden. Broren min bor 50mil unna, får masse barnevakt da han gjerne betaler for fly og har ikke problemer med å komme med barna og la de bli en uke eller to. Denne helga var ikke avtalt på forhånd, det er så typisk at storebror får viljen sin bestandig. HI Anonymous poster hash: 4bfe0...783
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde sendt en melding og sagt at jeg respekterer deres valg, men at jeg er utrolig skuffet over at de brøt avtalen og at det er trist å føle seg som en god nummer to... Hadde også skygger banen en stund fremover. Anonymous poster hash: 95a35...506
♥Nemi♥ Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Jeg ville ha latt dem vite at jeg hadde følt meg tilsidesatt. Synes ikke det er greit å bryte avtaler på grunnlag av at avtale nummer to var større.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde sagt rett ut hva jeg mener om det og takk for meg for en stund om det er slik det skal være. Men så er jeg ikke redd for å si min mening og det hadde heller ikke vært noe jeg hadde godtatt uten videre. Broren min hadde også fått klar beskjed at han ikke kan kreve at mor/far skal avlyse avtaler bare for å teke han. Anonymous poster hash: 5158a...ec3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Hadde ikke sagt noe og ALDRI spurt igjen. Hvis de en eller gang påpeker at de ikke får være barnevakt hadde jeg sagt "den sjansen mistet dere når dere brøt avtalen for å passe bror sine" SÅ langsint og barnslig er jeg. Jeg bryter aldri et løfte selv og forventer det samme i retur. Anonymous poster hash: 43aaf...1a1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Hadde spurt om de kanskje kunne tatt med mitt barn til nordnorge jeg.. Anonymous poster hash: 09676...552
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Dette er ikke OK! Du må si ifra! Anonymous poster hash: a278c...563
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Spør om de ikke kan dele seg, så én reiser til broeren din og den andre passer din baby. Det hender det mine foreldre gjør dersom både jeg og han trenger barnevakt (jeg bor nærme mine foreldre, han bor på andre siden av landet, men hhan betaler aldri flybillet for dem, slik din bror gjør). Anonymous poster hash: ea625...b2a
MJ<3 Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Det var dårlig stil syns jeg. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg, og ikke klart å ignorere det. Det er jo ganske sterk forskjellsbehandling. Har det vært sånn hele livet HI?
Plutselig_gravid Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde følt at det var helt ok! En selvfølge faktisk. Slike avtaler mener jeg er helt ok at brytes til fordel for en større eller viktigere enn en. Eneste kravet jeg stiller til avtaler generelt er at man gir beskjed på forhånd, og helst så tidlig som mulig, hvis den skal endres. Gjør man ikke det blir jeg sur og irritert. Klart det er skuffende hvis det er noe man gleder seg veldig til og som ikke blir noe av likevel, men sånn er livet.
MJ<3 Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Men Plutselig_gravid. Kan du med hånden på hjertet si at du ikke hadde blitt skuffet dersom du ber om barnevakt fra foreldrene dine, og de sier ja. Etterpå har broren din bedt om samme tjenesten og de avbryter da den opprinnelige avtalen og gjør en ny avtale med han. Jeg skjønner ikke helt at du synes det er greit jeg?! Det er jo samme tjeneste, hvorfor skal den ene være viktigere enn den andre? Jeg hadde forstått om det hadde kommet opp noe som de måtte gjøre, eks en begravelse, 70 års dag eller en påspandert ferietur, men dette her er jo bare å si at din bror og hans familie er dessverre viktigere enn deg og din familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå