sug lut Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 *overskrift leses med bibelbeltedialekt og tilsvarende patos* ...eller altså på min vei til jobb, som det også heter, fikk jeg opptil to glimrende tanker i hodet (sånt kommer nok av at de delene av hodet som ellers er opptatt med vondter faktisk fikk være med og leke). Nummer 1: Hvis jeg skulle bytte jobb vil jeg bli en spaghettikryssarkitekt, jeg hadde vært en jævel på å designe av- og påkjøringsramper, under- og overføringer, rundkjøringsmønstre og denslags, jeg er jo verdensmester i klinkekulebanebygging. (Type sånn, bare ti ganger så stor http://www.goyagoy.no/products/klinkekulebane og med tverr- og kryssforbindelser og fantastiske ting.) Nummer 2: Jeg har et helt gratis jobbtilbud til alle som sliter med å finne seg lønna arbeid: tilby øvelseskjøring! Det er et sant helvete å øvelseskjøre med egne unger, særlig type min, og det hadde vært et langt bedre fjorår om det kom noen et par ganger i uka og gjorde akkurat det, jeg stiller med bil. Ikke på kjøreskolenivå, men bare i stedet for foreldre.
bIomstre Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 (endret) Jøss, det var jo begge veldig gode ideer! Jeg pleier også å få lure ideer på vei til/fra jobb, Hjem i solen på fredag etter en times overtid f.eks, fant jeg ut at jeg skulle bytte mellomnavn til Magnolia. Var selv veldig fornøyd med det der jeg ruslet (forøvrig en minnesrik tur som inkluderte både hvitveisplukking, og at jeg faktisk ble plystret etter!). Endret 28. april 2014 av bIomstre
sug lut Skrevet 28. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2014 Ååååå, Blomstre Magnolia er jo helt nydelig! (For jeg går ut fra at du heter Blomstre, selvsagt). Plystring kan jeg knapt huske. Men fine gamle nabomannen sa at han kunne ikke forstå at jeg var eldre enn hans datter (som er sju år yngre enn meg), det får holde.
bIomstre Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 (endret) Ååååå, Blomstre Magnolia er jo helt nydelig! (For jeg går ut fra at du heter Blomstre, selvsagt). Plystring kan jeg knapt huske. Men fine gamle nabomannen sa at han kunne ikke forstå at jeg var eldre enn hans datter (som er sju år yngre enn meg), det får holde. Ikke sant! Blomstre Magnolia klinker så fint Dessuten har jeg fra før et mellomnavn på M, så initialene blir de samme, OG jeg må uansett bytte ut både pass, bankort og førerkort innen utgangen av 2017, så da kan jeg jo likesågodt bytte navn med det samme... Kommer til å leve lenge på den plystringen altå! Endret 28. april 2014 av bIomstre
Ziva Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Vi kan bytte når det gjelder øvelseskjøring. Kan bli morder av mindre.
bIomstre Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Flere gode ideer: Vi har en nabohund som vi ikke vet hva slags er... Den er like høy som en medium puddel (andre nabohunden), men kraftigere bygget, har stri, kort pels som er hvit i bunnfargen og har sorte store flekker. Veslas forslag til rase er Kuhund! Det synes jeg var så godt forslag at det synes jeg vi skal vedta
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Det med øvelseskjøring (se så raskt jeg hoppet over det med å bli plystret etter). gruer jeg meg til. Nå skal det sies at når den tid kommer, gjeldende mine barn, må vel jeg gå til årlig sjekk hos legen for å få beholde min egen "lapp". Min stebror øvelseskjørte med meg og det gikk helt brillefint. Jeg har øvelseskjørt med min venninne (som fikk lappen etter fylte 40). Hun kunne absolutt ikke øvelseskjøre med sin mann. Så konklusjonen er helt riktig, Luten. Noen vil tjene seg styggmye penger på å starte et slikt øvelseskjøringsfirma. Ellers vil jeg gjerne starte pastaarkitektkontor med deg. Bor i en by med veinett anno 1850 og skal si de krangler om hvordan det skal bli! Intet problem, sånn jeg ser det. Første bud må være: Lag aldri fotgjengerfelt der du vil at fotgjengere skal gå over veien. Anlegg feltet der de faktisk kommer til å krysse den. Tror mennesket har et snarveigen som man bør ta med i betraktning når slik planlegging skal skje.
amandine Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Luten! Disse klinkekulebanene dine, hva bygger du dem av? Ellers har jeg en jækla god idé som kom over meg med et smerteskrik i går ettermiddag: Hvis du bare tråkker over en ankel skikkelig får du anledning til å sitte stille og pusse alt sølv, inkl alt bunadsølv, samt kobber og messing. DAH: Det skal jeg gjøre i dag.
bIomstre Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Luten! Disse klinkekulebanene dine, hva bygger du dem av? Ellers har jeg en jækla god idé som kom over meg med et smerteskrik i går ettermiddag: Hvis du bare tråkker over en ankel skikkelig får du anledning til å sitte stille og pusse alt sølv, inkl alt bunadsølv, samt kobber og messing. DAH: Det skal jeg gjøre i dag. ÆVÆ! *blåse på*!
sug lut Skrevet 28. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2014 Det med øvelseskjøring (se så raskt jeg hoppet over det med å bli plystret etter). gruer jeg meg til. Nå skal det sies at når den tid kommer, gjeldende mine barn, må vel jeg gå til årlig sjekk hos legen for å få beholde min egen "lapp". KLARER IKKE Å DELE INNLEGGET DITT I TO SÅ HER BLIR DET STORE BOKSTAVER I STEDET: NÅR DET GJELDER ØVELSESKJØRING ER HØY ALDER DEF INGEN FORDEL, FORDI MAN DA HAR STØRRE KRITISK RISIKOVURDERINGSEVNE OG HØYERE ANGST, SÅ DU BØR I SAMME SLENGEN BE LEGEN OM VALIUM. Lag aldri fotgjengerfelt der du vil at fotgjengere skal gå over veien. Anlegg feltet der de faktisk kommer til å krysse den. Tror mennesket har et snarveigen som man bør ta med i betraktning når slik planlegging skal skje. Nettopp, fotgjengere kommmer til å krysse der det er NATURLIG, ikke der de først må gå en halv km på omvei og bro. Dette skal bli så bra, vi kan være Pastakameratene AS.
sug lut Skrevet 28. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2014 Luten! Disse klinkekulebanene dine, hva bygger du dem av? Har bygd av alle mulige slags papprør (dopapirhylser, tørkerullhylser, lange smale esker) limt sammen, men de har jo noen begrensninger - vanskelig med kryssinger og sånt. Sisteungen har fått et sett omtrent som det på linken i innlegget mitt, bare mange flere deler, hvor man faktisk kan få ut sitt kreative gen noe så inni granskauen, det selges (solgtes) på Teknisk Museum. Ellers hadde SFO et fantastisk et, det vet jeg ikke om man får tak i ....gåglegågle...mer av denne typen http://www.vrimmel.no/products/klinkekulebane-33-deler2 men større, husker ikke navnet.
amandine Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Luten! Disse klinkekulebanene dine, hva bygger du dem av? Har bygd av alle mulige slags papprør (dopapirhylser, tørkerullhylser, lange smale esker) limt sammen, men de har jo noen begrensninger - vanskelig med kryssinger og sånt. Sisteungen har fått et sett omtrent som det på linken i innlegget mitt, bare mange flere deler, hvor man faktisk kan få ut sitt kreative gen noe så inni granskauen, det selges (solgtes) på Teknisk Museum. Ellers hadde SFO et fantastisk et, det vet jeg ikke om man får tak i ....gåglegågle...mer av denne typen http://www.vrimmel.no/products/klinkekulebane-33-deler2 men større, husker ikke navnet. Kult!!
sug lut Skrevet 28. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2014 Luten! Disse klinkekulebanene dine, hva bygger du dem av? Har bygd av alle mulige slags papprør (dopapirhylser, tørkerullhylser, lange smale esker) limt sammen, men de har jo noen begrensninger - vanskelig med kryssinger og sånt. Sisteungen har fått et sett omtrent som det på linken i innlegget mitt, bare mange flere deler, hvor man faktisk kan få ut sitt kreative gen noe så inni granskauen, det selges (solgtes) på Teknisk Museum. Ellers hadde SFO et fantastisk et, det vet jeg ikke om man får tak i ....gåglegågle...mer av denne typen http://www.vrimmel.no/products/klinkekulebane-33-deler2 men større, husker ikke navnet. Kult!! Nå snakker vi http://www.quadrilla.de/Intro_engl_/intro_engl_.html men det er fortsatt ikke den SFO hadde. Ah, gjett hva jeg skal gjøre i kveld, gudskjelov for armhelvete som gjør at alt ungen mente var for barnslig ikke har blitt båret i kjelleren likevel.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Det med øvelseskjøring (se så raskt jeg hoppet over det med å bli plystret etter). gruer jeg meg til. Nå skal det sies at når den tid kommer, gjeldende mine barn, må vel jeg gå til årlig sjekk hos legen for å få beholde min egen "lapp". KLARER IKKE Å DELE INNLEGGET DITT I TO SÅ HER BLIR DET STORE BOKSTAVER I STEDET: NÅR DET GJELDER ØVELSESKJØRING ER HØY ALDER DEF INGEN FORDEL, FORDI MAN DA HAR STØRRE KRITISK RISIKOVURDERINGSEVNE OG HØYERE ANGST, SÅ DU BØR I SAMME SLENGEN BE LEGEN OM VALIUM. Lag aldri fotgjengerfelt der du vil at fotgjengere skal gå over veien. Anlegg feltet der de faktisk kommer til å krysse den. Tror mennesket har et snarveigen som man bør ta med i betraktning når slik planlegging skal skje. Nettopp, fotgjengere kommmer til å krysse der det er NATURLIG, ikke der de først må gå en halv km på omvei og bro. Dette skal bli så bra, vi kan være Pastakameratene AS. Satser på Valium, nedrullet vindu (frisk luft klarner tankene) opprullet hår, "TNT" AC/DC på full guffe mens jeg brøler ut instruksjonene, med rød lebestift (også på tenna).
Gjest beef sister Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Å, den er tre var fin. Vi har en av denne typen: http://www.themarblerunshop.co.uk/shop/index.php?main_page=popup_image_additional&pID=780&pic=2&products_image_large_additional=images/large/quercetti/6568_3_LRG.jpg -og plast er plast. Satser på at ingen av mine barn føler behov for å ta lappen. Jeg skal i hvert fall aldri øvelseskjøre med noen. Hadde vært trafikkfarlig, og da ikke fordi den som sitter bak rattet ikke kan kjøre.
sug lut Skrevet 28. april 2014 Forfatter #16 Skrevet 28. april 2014 Å, den er tre var fin. Vi har en av denne typen: http://www.themarblerunshop.co.uk/shop/index.php?main_page=popup_image_additional&pID=780&pic=2&products_image_large_additional=images/large/quercetti/6568_3_LRG.jpg -og plast er plast. Satser på at ingen av mine barn føler behov for å ta lappen. Jeg skal i hvert fall aldri øvelseskjøre med noen. Hadde vært trafikkfarlig, og da ikke fordi den som sitter bak rattet ikke kan kjøre. Det er vel akkurat den vi har, faktisk. Og den er fin og morsom å bygge med og har mange muligheter, men tre er deiligere. Ang lappen: det er sånt man har menn til. Det er bare ikke alltid det funker.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Quadrilla lå under juletreet her og det er ikke bare moro for unga Forøvrig legger jeg inn forslag på vegne av den ene arvingen- omdøpt centimeter til langtimeter!
Iiiiik Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 (endret) Jeg hadde en sånn i plast. Skriver jeg, for det var mye morsommere for mamma enn for ungen. Da den ble tatt frem til nummer to, hadde platen blitt porøs og all dritten gikk i stykker. Nå er det dessverre ingenting igjen, hele banen reiste til plasthimmelen. På min vei til kirken i dag tenkte jeg på at jeg er så glad for at jeg kjøpte opptil flere trær i fjor. Nå tyter det frem rosa blomster både på mandeltre, japansk kirsebærtre og rosehagtorn. Jeg elsker vår! Faktisk så mye at jeg nesten kan bli kristen og det er jeg veldig langt unna egentlig. Når det gjelder kjøring, lanseres ideen om øvelseskjøringskollektiv. Omtrent som bilkollektivene. Man melder seg inn og legger inn like mange timer som man henter ut. Jeg lærer din unge å kjøre og du lærer min unge det samme. Genialt? Endret 28. april 2014 av Iiiiik
sug lut Skrevet 29. april 2014 Forfatter #19 Skrevet 29. april 2014 (endret) Helt genialt, Iiiik. Selv om det ikke gjør noe for arbeidsløshetsstatistikken, altså. Egentlig en naturlig oppfølger til en tråd for noen år siden (!) hvor vi forsøkte oss på rullering av slitsomt avkom, du tar min og jeg tar din, husker jeg. (Blomstre kan sikkert gågle den fram også ) Redigert: det var kanskje denne http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/139636513-femaring-gis-bort/page-2 men jeg tror ikke det, men jeg fniste litt likevel. Endret 29. april 2014 av sug lut
Iiiiik Skrevet 29. april 2014 #20 Skrevet 29. april 2014 Forresten vil jeg gjerne ha en magnolia i hagen. Det funker det, gjør det ikke? Noen av dere som har? Har sjekket litt og det finnes arter som tåler H5.
sug lut Skrevet 29. april 2014 Forfatter #21 Skrevet 29. april 2014 Jeg mener at Prekæs er den man skal rope på for Magnolia?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 29. april 2014 #22 Skrevet 29. april 2014 Kan man bytte lemon curd og lakris makroner mot hagetjenester? Har plen - hele 2 og noen røslige syrinbusker. Og hekk da... Dett var dett
sug lut Skrevet 29. april 2014 Forfatter #23 Skrevet 29. april 2014 Kan man bytte lemon curd og lakris makroner mot hagetjenester? Har plen - hele 2 og noen røslige syrinbusker. Og hekk da... Dett var dett Absolutt! Hva trenger du?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 29. april 2014 #24 Skrevet 29. april 2014 Hehe alt? Det har slått meg at det hadde vært koselig med saker av blomstrende art, men samtidig tror jeg at jeg bør være ærlig nok med meg selv til å innse at hage er et prosjekt som bør vente. Har mer enn nok med å holde huset et hakk over totalt anarki om dagen og sørge for at plantene inne ikke tar kvelden. Essensen ligger i at jeg har null kunnskap om hva som passer, hva som tåler hva av sol og skygge, jordstyper og sånt. Dermed blir det ofte bare noen planter i et par potter som hives til høsten..
sug lut Skrevet 29. april 2014 Forfatter #25 Skrevet 29. april 2014 Hehe alt? Det har slått meg at det hadde vært koselig med saker av blomstrende art, men samtidig tror jeg at jeg bør være ærlig nok med meg selv til å innse at hage er et prosjekt som bør vente. Har mer enn nok med å holde huset et hakk over totalt anarki om dagen og sørge for at plantene inne ikke tar kvelden. Essensen ligger i at jeg har null kunnskap om hva som passer, hva som tåler hva av sol og skygge, jordstyper og sånt. Dermed blir det ofte bare noen planter i et par potter som hives til høsten.. Ok, da skal du få ETT tips, og så kjøre på Plantasjen, kjøpe det, grave hull, plante, og glemme det, og nyte i flere år: Kjøp storkenebb (geranium). De gjør masse ut av seg (de jeg nevner under her dekker en borti åtti cm sirkel hver), og trenger ingenting av hverken kunnskap eller stell, de tåler kulde og alt. Jeg vil anbefale følgende: 1. Geranium "Rozanne", knallende blålilla og ca 50 cm høy, blomstrer vilt hele sommeren i sol eller halvskygge http://www.perennials.com/plants/geranium-rozanne.html 2. Geranium Johnson's Blue, om du ikke får Rozanne - de oppfører seg nokså likt http://www.missouribotanicalgarden.org/PlantFinder/PlantFinderDetails.aspx?kempercode=d101 3. For tidligere farge i hagen, nydelig mørk rosa, dekker en meter i diameter, samt vintergrønne blader, Geranium macrorrhizum http://www.greatplantpicks.org/plantlists/view/692 Alle disse er typisk "fire and forget", nullstress, nullkunnskapsplanter som bare trenger vann, halvsol og et hull i jorda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå