Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Jeg forstår meg ikke på det, særlig om man reiser langt. Hva om noe skjer med ungene? Ikke dramatiske ting, men "småting". Benbrudd, infeksjonssykdom, hjernerystelse, allergiske reaksjoner, hva som helst. Er jeg i nabobyen, så kan jeg jo komme hjem om ungene trenger meg, er jeg på andre siden av kloden så er det ikke like greit. Hva om det skjer noe med en av oss? Begge foreldrene er da langt borte fra foreldrene sine, sykdom eller ulykker som drar ut ferien. Den firedagers turen blir en tre ukes tur, da mor er innlagt på sykehus i Tyrkia? Dessuten har ikke vi så veldig mange ferieuker å ta av, hvordan skal feriekabalen gå opp om man driver å reiser bort uten barna? Det er jo ikke bare den uka man er borte de må være hos andre, det er jo også den uka man må være på jobben. Høres sikkert ut som en pessimist, men ser virkelig ikke poenget. Anonymous poster hash: a0ae3...a94
Boulengerina Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Mine barn har et veldig godt forhold til mine foreldre,så det hadde ikke bekymret meg.. Sannsynligheten for at alvorlige skader skjer er liten. Og føler ikke at man kan leve etter "tenk hvis".. Nå får jeg vel presisere at jeg faktisk ikke har vært på ferie uten barn, men de har vært på ferie uten meg/oss.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Hva med de som reiser i jobben da? De som er offshore? Regner med barna er plassert med folk de er trygge på, som de kjenner og folk som foreldrene stoler på? Anonymous poster hash: 3d911...670
Nyttårs barn Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Det kan jo alltid skje ting både med barn og voksne. Regner dessuten med at de som reiser bort uten barna, har gode barnevakter som barna kjenner og er trygge på. Som spreke besteforeldre. Så er det jo også mange som har mye fri, slik at det å bruke en liten uke på ferie som par ikke utelukker en ferie som familie. Vi er forskjellige vet du, og mange ønsker overhodet ikke å reise på ferie uten ungene, mens noen synes at det kan være godt av og til.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Snakk om å være hysterisk! ! Anonymous poster hash: 64cd0...41c
NormaJean Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Vi er nok alle bare forskjellige! Og man vet vel heller selv hva som er riktig for seg og sin familie. Vi forsøker å dra på tur uten ungene minst 1 gang i året. Sist dro vi til en skandinavisk storby, en annen gang har vi dratt 6 dager i USA. Det er godt for parforholdet, og vi trenger ett lite avbrekk. Elsker barna våres, men selv syns jeg livet som småbarnsforeldre er tøft. Og det er fint å kunne dra vekk med mannen og bare være litt kjærester. Så kommer vi tilbake til ungene med ny energi og i godt humør. Og ang fri, mine barn har minst 9 uker fri i året, så har ikke dårlig samvittighet for å ha en pause uten dem.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 For meg er det viktig at barna mine også har andre omsorgspersoner de er trygge på og som kan ta vare på de om det skulle skje meg og mannen noe. Jeg har ingen problemer med å sende de til besteforeldrene mens jeg og mannen drar på en 10-14 dagers tur alene. Da får både barna og besteforeldrene tid til å komme nærmere hverandre på en helt annen måte enn om jeg skulle ha vært der hele tiden for da hadde ungene kommet til meg om de trengte hjelp til noe. Mine barn har et unikt forhold til tanter/onkler, store søskenbarn og besteforeldre fordi de har fått lov til å passe de alene og vi har også vært mye sammen på ferier. For meg og for barna er det en stor trygghet at de er så trygge på andre familiemedlemmer og at de har mange som kan hjelpe de om de trenger det. Det er en stor gave tenker jeg. I tillegg syns jeg det er viktig å pleie kjærligheten mellom meg og mannen og at vi av og til kan være bare oss to og ikke bare mamma og pappa som lager middag, skifter bleier , jobber og oppdrar. Jeg tror ikke det er sundt at barn er så avhengige av mamma og pappa at de må være sammen konstant.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Har ingen problem med å reise på ferie uten barn, så lenge de er trygt i forvaring hos besteforeldre. Anonymous poster hash: b2c64...3a7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Ungene trenger ikke være alene hjemme selv om foreldrene drar på ferie. Selv om noe kan skje så er de jo hos mennesker de stoler på og er glade i. Skulle det være nødvendig følger barnevakten dem på sykhuset. Det er jo heller ikke noen forskjell på dette om foreldrene reiser med jobben eller privat. Det går helt fint. Så lenge du har trygge unger som ikke er helt avhengi av mamma hvis det skjer noe er det ikke noe problem. Det dreier seg nok en del om hvordan du oppdrar ungene når du er hjemme. Anonymous poster hash: bffef...2eb
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Det viktigste for meg er at mine barn har omsorgspersoner rundt seg som de kan stole like mye på som med meg og far. Heldigvis har vi flere besteforeldre som ser barna daglig så den problem stillingen kaster jeg ikke bort en tanke på. Anonymous poster hash: adfb8...f4b
Øyne som ser!! Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Jeg sender ikke barnet mitt til folk jeg ikke stoler på. Hvis han skulle knekt foten, blitt syk, klarer de som passer han utmerket å ta ham til legen/sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde heller ikke vært komfortabel med å være så langt fra barna mine at jeg ikke kunne kommet meg hjem relativt kjapt dersom noe skjedde. Har aldri hatt behov for å være så mye borte fra barnet mitt ennå, men mulig det vil føles annerledes nå som det snart er to barn i huset. Jeg tenker uansett at det er bare noen år de er små og at siden har vi mulighet til å gjøre mye uten barn igjen og nyter heller å reise sammen og oppleve verden gjennom barns øyne nå. Trenger jeg litt egentid og hvile må jeg ikke så langt unna for å få det. Anonymous poster hash: 8c9fe...39c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Vi gjør det i blant for å pleie forholdet. Tenker at det også gagner barna i det lange løp. De har det utmerket hos besteforeldre imens. Besteforeldrene vet også utmerket godt hvor legevakten er og hva nødnummeret er dersom noe skulle skje. Barna elsker besteforeldrene og er supertrygge på dem, så vi vet at de ville vært i beste hender til vi kom hjem (selvsagt så fort vi kunne!) om noe skulle skje. Det blir dessuten litt for mye worst-case-scenario-tanke for meg både at barna og vi foreldre skulle bli så syke at vi måtte legges inn på sykehus den perioden vi er på ferie... Ting går helst bra! Anonymous poster hash: 9b9c1...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå