Gå til innhold

Nydelige mandagsmorgen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lutter smil og glede og elsk:

Sol

Våkna med relativt sett vondtfri kropp og det er så sjeldent at jeg bare hopper og danser av bevegelighetsglede

Fine koseungen

Fine storeungen

Fine naboen

Allerede jobba en time

Forsprang på verden

Kaffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sol ute, sol inne,

Sol i hjerte og

Sol i sinnet :-)

Kaffe

Sovet nesten en hel natt uten oppvåkning, bare en amming.

Stor kos fra eldstemann som har vært hos "beste" hele helgen :-)

 

<3 for en start på uka

Skrevet

Lutter smil og glede og elsk:

Sol

Våkna med relativt sett vondtfri kropp og det er så sjeldent at jeg bare hopper og danser av bevegelighetsglede

Fine koseungen

Fine storeungen

Fine naboen

Allerede jobba en time

Forsprang på verden

Kaffe

Så deilig med en vondtfri kropp!

Skrevet

Elsk :

 

Godt humør

Sol

Snart kaffe

Havregryndiett

Ingen møter i dag

Lønn

Nye klær etterpå

Sommer <3

Beste ungen i verden

Nesten vondtfri kropp her og! Da er gåturen til toget så ekstra fin i sola!

Skrevet

Sol

Ehm har fyrt i av gammel vane så terrassedøra er allerede oppe

Snart frokost

Tv hele dagen, muligens ut i sola om vinden holder seg borte

Pepsi max

Barna på skolen

Fått unnagjort 2 ting idag som har ligget på "må gjøres" listen en stund.

 

 

Hat:

Barna vil ha pannekaker til middag. Det er det beste jeg vet og jeg kan ikke spise det :(

Skrevet

Hat:

Barna vil ha pannekaker til middag. Det er det beste jeg vet og jeg kan ikke spise det :(

Lavkarbo? Klart du kan! Går fint å lage med mandelmel (google stiller med oppskrift), og du kan godt lage det til alle for å slippe to rører.

:D

Skrevet

 

Hat:

Barna vil ha pannekaker til middag. Det er det beste jeg vet og jeg kan ikke spise det :(

Lavkarbo? Klart du kan! Går fint å lage med mandelmel (google stiller med oppskrift), og du kan godt lage det til alle for å slippe to rører.

:D

 

 

Har prøvd med lavkarbo blanding og fiberhusk. Det ligner ikke litt på pannekaker en gang og jeg blir bare lei meg :/ 

Er det bedre og hvor får man kjøpt det? 

Skrevet

Har prøvd med lavkarbo blanding og fiberhusk. Det ligner ikke litt på pannekaker en gang og jeg blir bare lei meg :/ 

Er det bedre og hvor får man kjøpt det? 

Jeg har smakt en gang for lenge siden, og mener å huske det var bra... Mandelmel tror jeg man får kjøpt tom på vanlig daglivare nu for tiden (i allefall meny), ellers helsekost. Det er grisedyrt, men det er jo ikke hver dag, så såpass kan man unne seg :) Lavbudsjett varianten er å lage selv ved å skolle og male mandler, men det gidder man jo ikke på en sådan solrik dag!

Skrevet

Mine lavkarbopannekaker:

 

1 boks Philadelphiaost

3 spiseskjeer kokosmel

3 egg

2 små spiseskjeer sukrin

1 teskje bakepulver (liker dem litt American style)

Har i litt kardemomme og gjerne vanlijedråper eller pulver (ikke vanlijesukker).

 

Det kan hende den trenger mer fuktighet og da tilsetter jeg litt fløte.

 

Denne er vel nesten bare forsket frem grunnet at jeg er lei mandelmel.

Skrevet

Altså ikke vaniljesukker, ikke vannliljesukker eller vanligsukker :)

 

Bruker stavmikser til å røre glya sammen.

Skrevet

 

Har prøvd med lavkarbo blanding og fiberhusk. Det ligner ikke litt på pannekaker en gang og jeg blir bare lei meg :/ 

Er det bedre og hvor får man kjøpt det? 

Jeg har smakt en gang for lenge siden, og mener å huske det var bra... Mandelmel tror jeg man får kjøpt tom på vanlig daglivare nu for tiden (i allefall meny), ellers helsekost. Det er grisedyrt, men det er jo ikke hver dag, så såpass kan man unne seg :) Lavbudsjett varianten er å lage selv ved å skolle og male mandler, men det gidder man jo ikke på en sådan solrik dag!

 

 

 

Det gidder man vel aldri!! :P:D 

Får se etter når jeg er i byen neste gang :)   Takk for tips :D 

Gjest beef sister
Skrevet

Har døgnet og er veldig sliten, men vi har gjort en ukes arbeid (kvaliteten tilsvarer kanskje ikke en ukes arbeid, men uansett) på 15 timer! Imponerende effektivt. Siste gang jeg ødelegger en PC. Back-up er lurt, folkens.

 

Lykketrollet som sover oppå meg

 

Det ryktes å være sol, og jeg har ikke sett så mye til den i det siste.

 

Ingen hodepine på to uker. Ikke engang etter døgning. Det er et mirakel! Bank i bordet.

Skrevet

Regn

Toåring med raserianfall då vi skulle til bhg

Støl i kroppen etter hagearbeid

Kaffikoppen er tom snart

Må vekke baby no om vi skal på babysang i dag

Skrevet

Regn

Toåring med raserianfall då vi skulle til bhg

Støl i kroppen etter hagearbeid

Kaffikoppen er tom snart

Må vekke baby no om vi skal på babysang i dag

Ikke voldsom elsk, med andre ord? Håper dagen tar seg opp :)

Skrevet

En drøy mil i lysegrønn skau fra 8. Nyter varmen, frisk luft og lukt fra skogbunn og planter og lader opp til helvetesvakta i kveld. Gleder meg likevel noe over at rød dag midt i uka lander på min jobbedag. Ingentig er bedre enn betalt fri.

Skrevet

Vi forsov oss med en time i dag! Herlighet og jøsses. En unge er hjemme meg magevondt som jeg håper jeg går over til i morra, jeg skriver som en tulling, har ikke sett på det jeg satt med til halv seks på søndagsmorran, men jeg regner med at det ble kanon! Ellers så regner det her, men det gjør ingenting, jeg har satt ut spirene som etter hvert har blitt planter til herding ute, og da blir de jo også vannet. I går plantet jeg stemorsfiol i jerngryta på trappa, og det ble så fint atte. Nå planlegger vi så smått flytting og stemninga i heimen er fin, til tross for at det er mange ting som skal gjøres i månedene framover. Det forteller meg at avgjørelsen om flytting var riktig.I tillegg har jeg tatt buksa på feil vei i dag, men det kjentes helt ok, ikke ubehagelig, så jeg har til nå ikke gjort noe med det. Tenker jeg lar det bli slik til jeg skal stelle meg til jobb. Heldigvis er det røddag på torsdag, hvilket betyr at jeg kan skrive på natt til torsdag, fredag, lørdag og søndag, siden jeg ikke arbeider i helga. Tror jeg er en liten adrenalinjunkie.

Skrevet

fnis, jeg prøver å forestille meg buksa feil vei, Anne-B, og det blir absolutt morsomst i hodet med jeans.

Skrevet

Ekstra-elsk:

Solid og synlig magekrymping etter ei uke som pulverheks. Drikker masse utenom (vann først og fremst, men også kaffe, fun light og et par glass vin, faktisk) så det er ikke bare væsketap. Utslag på vekt er vanskelig å si før vi får tak i en pall med neglelakkfjerner - neglelakk på vinduet til vekta er egentlig like greit.

Gjest beef sister
Skrevet

Ekstra-elsk:

Solid og synlig magekrymping etter ei uke som pulverheks. Drikker masse utenom (vann først og fremst, men også kaffe, fun light og et par glass vin, faktisk) så det er ikke bare væsketap. Utslag på vekt er vanskelig å si før vi får tak i en pall med neglelakkfjerner - neglelakk på vinduet til vekta er egentlig like greit.

Tror du det var en Nutrilett-kur som ga Ingunn Aamodt ideen om Pulverheksa i utgangspunktet?

Skrevet

 

Ekstra-elsk:

Solid og synlig magekrymping etter ei uke som pulverheks. Drikker masse utenom (vann først og fremst, men også kaffe, fun light og et par glass vin, faktisk) så det er ikke bare væsketap. Utslag på vekt er vanskelig å si før vi får tak i en pall med neglelakkfjerner - neglelakk på vinduet til vekta er egentlig like greit.

Tror du det var en Nutrilett-kur som ga Ingunn Aamodt ideen om Pulverheksa i utgangspunktet?

 

Det har jeg alltid lurt på. Samtidig eksisterte - tror jeg - barnesangen om Pulverheksa før bøkene, siden den har null berøringspunkter med handlinga.

 

Pulverheksa Abelone

Spiser uten takt og tone

Sim sum sim sum

Velbekomme

Dunk dunk dunk

 

(Stor og symbolmettet poesi, med andre ord.)

 

Jeg vil dessuten ha sånt pulver som Pulverheksa har.

Skrevet

What, funker nutrilett? Jeg har jo aldri prøvd, så jeg vet ikke. Erstatter du bare alle måltider utenom middag da? Oh dear. 

Skrevet

Og det er sånn kosebukse, ikke jeans, men det er godt synlig. Har fin skrukk i skrittet og lav linning bak. 

Gjest beef sister
Skrevet

 

 

 

Ekstra-elsk:

Solid og synlig magekrymping etter ei uke som pulverheks. Drikker masse utenom (vann først og fremst, men også kaffe, fun light og et par glass vin, faktisk) så det er ikke bare væsketap. Utslag på vekt er vanskelig å si før vi får tak i en pall med neglelakkfjerner - neglelakk på vinduet til vekta er egentlig like greit.

Tror du det var en Nutrilett-kur som ga Ingunn Aamodt ideen om Pulverheksa i utgangspunktet?

Det har jeg alltid lurt på. Samtidig eksisterte - tror jeg - barnesangen om Pulverheksa før bøkene, siden den har null berøringspunkter med handlinga.

 

Pulverheksa Abelone

Spiser uten takt og tone

Sim sum sim sum

Velbekomme

Dunk dunk dunk

 

(Stor og symbolmettet poesi, med andre ord.)

 

Jeg vil dessuten ha sånt pulver som Pulverheksa har.

Det er en Nutrilett-kur inni bildet her, hun er vel en pulverheks fordi hun ellers spiser uten takt og tone? Nutrilett kan vel inspirere flere enn en. Hadde blitt pulverheks I morgen hvis jeg hadde fått kloa i sånt pulver, ja.

Skrevet

Beef sister, du har nok rett - det er dessuten taktløst med pulver også, så man får holde seg unna det i sosiale sammenhenger (ergo er normalmiddag en forutsetning for oss med unger). Og derfor er kyllingsuppa lekker å ha i lunsjen i stedet for å trøkke sin ristepulverdrikkekopp opp i trynet på alle.

 

Anne-B., ja det funker, og med middag så er det helt uten problemer - jeg trenger å SPISE og spise GODT og det godeste er jo alltid middagen.

Skrevet

 

 

Regn

Toåring med raserianfall då vi skulle til bhg

Støl i kroppen etter hagearbeid

Kaffikoppen er tom snart

Må vekke baby no om vi skal på babysang i dag

Ikke voldsom elsk, med andre ord? Håper dagen tar seg opp :)
Ein får elske det ein har.

 

Lyspunktet er at hagen må seile sin eigen sjø i regnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...