Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg har ingenting imot det, men fikser ikke slenge ut brystet mitt, selv ikke her hjemme om vi har stua fullt av besøk. Må ha det stille og rolig rundt meg og helst være alene med babyen. Anonymous poster hash: 49fe4...f0d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Mine har fått mat uansett sted når de har vært sultne. Vi nekter ingen mat her. Anonymous poster hash: c536d...ab3
me_87 Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Jeg har ingenting imot amming på offentlig sted,men klarte selv ikke å amme når andre så på selv om det bare var familien som var rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Helt uproblematisk for min del. Veldig leit at norske kvinner skal være så forkynte eller undertrykte at de ikke klarer å gi barna sine mat hvis noen ser på. Anonymous poster hash: 24a64...565
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Folk må gjøre det de ønsker og som de selv er komfortable med. Selv er jeg ikke komfortabel med å slenge bryst ut dersom vi skulle ha besøk hjemme (uansett om det er familie eller venner), vil bare være i fred og ro. Det er helt greit med mannen min, han kan være tilstede, han har sett "alt" og jeg er så trygg på ham. Andre personer derimot, ønsker jeg rett og slett ikke å ha tilstede. Var helt jævlig sist (med førstemann), mamma og den nye mannen hennes ble stående og trøkke og glo når jeg skulle prøve å amme lillegutt (som hadde lav fødselsvekt og som ikke ville ta bryst), hjalp ikke veldig på situasjonen. "Gøy" å ha publikum mens du føler deg mislykket og utilpass. Anonymous poster hash: ebe49...c9f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Folk må gjøre det de ønsker og som de selv er komfortable med. Selv er jeg ikke komfortabel med å slenge bryst ut dersom vi skulle ha besøk hjemme (uansett om det er familie eller venner), vil bare være i fred og ro. Det er helt greit med mannen min, han kan være tilstede, han har sett "alt" og jeg er så trygg på ham. Andre personer derimot, ønsker jeg rett og slett ikke å ha tilstede. Var helt jævlig sist (med førstemann), mamma og den nye mannen hennes ble stående og trøkke og glo når jeg skulle prøve å amme lillegutt (som hadde lav fødselsvekt og som ikke ville ta bryst), hjalp ikke veldig på situasjonen. "Gøy" å ha publikum mens du føler deg mislykket og utilpass. Anonymous poster hash: ebe49...c9f Samme her! Ikke komfortabel med at folk kommer oppi ansiktet på babyen når hun skal spise av brystet. Hun slipper puppen ofte også. HI Anonymous poster hash: 49fe4...f0d
Billle Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Ingen problem med det i det hele tatt. Det er naturlig å amme! Jenta mi fikk mat når hun ville. På kafé la jeg en gulpeklut over puppen, fordi folk stirret. Men hjemme var det fritt fram. Sikker på at alt av venner og familie har sett puppen min, men det var på en måte ammepuppen min;) ikke noe å tenke på. Folk får gjøre som de vil! noen barn trenger ro, og noen mødre trenger ro. Sånn er det bare:)
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Prøver å dekke meg til litt, men ammer over alt der jeg må. Baby er viktigst.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Tenker ikke over at andre gjør det, for meg handler det kun om å gi mat, og da er det det samme om de gir en flaske eller en pupp. Er sykepleier og har sett så mye kropp Jeg ble overrasket over hvor lite jeg brydde meg om at andre så jeg ammet. Trodde jeg skulle bli mer sjenert, men for å være helt ærlig så gjorde det meg ikke det grann om andre så at jeg ga babyen mat Anonymous poster hash: b14ae...d32
Cat.68 Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Akkurat det legger jeg meg ikke opp i det hele tatt. Hvordan noen gir barnet sitt mat spiller liten rolle så lenge de får mat. Dekket eller udekket.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Jeg kan amme hvor som helst, med eller uten publikum. Men når det er sagt så syns jeg det ikke er noe særlig å amme foran foreldra mine. Det gruer jeg meg alltid for å gjøre! Har lettere for å amme foran ukjente enn kjente helt enkelt! Anonymous poster hash: b0729...9a7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Så lenge det er en baby de ammer og ikke en 4-åring, så får folk gjøre hva de vil for min del. Men må innrømme jeg syns det er litt vel frigjort med folk som sitter på cafe og bretter NED kjolen/toppen så hele overkroppen og begge brystene henger over bordet. (Syns heller ingenting om å skifte bæsjebleie på cafebord!) Selv har jeg ammet tre barn rundt omkring og overalt, men både for min og baby sin del har jeg alltid prøvd å finne rolige steder. Har ammet mye i bilen, på ammerom og trukket meg tilbake på soverommet om stuen har vært full av folk. Ammet både på lekeplasser og på cafe, men alltid forholdsvis diskret. Skjønner ikke poenget med å gjøre et stort nummer ut av det. Husker engang jeg så en mor som LØP rundt og pratet med alle mens hun ammet babyen på en lekeplass. Snakk om å tiltrekke seg oppmerksomhet! Hva er poenget med det da? Kunne umulig være noe særlig for babyen. Anonymous poster hash: b8cea...d27
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Jeg er ikke glad i å slenge ut puppen. Det er greit å dekke til med et stort sjal eller lignende. Det er jo naturlig og alt det der, men jeg har ikke noe ønske om verken å se eller vise brystvorter. Anonymous poster hash: 9d7eb...a99
Chl85 Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Personlig så klarte jeg aldri å amme offentlig. Følte et voldsomt ubehag hver gang, så dro sjelden ut på kjøpesentere ect. Av og til pumpet jeg hvis det var veldig nødvendig. Det er min opplevelse og følelse av det... Men at andre gjør det plager meg ikke, så lenge de ikke flasher hele puppen Da blir det litt sånn; "Ikke stirr på puppen" og det er jo faktisk ikke så lett! Blir akkurat som "ikke trykk på den store rød knappen".... Da mååååå jeg jo trykke på den røde store knappen, he he Kanskje jeg er litt"mann" på det området? Mannen min sier han også ikke vet hvor han skal se når folk plutselig drar frem puppen
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Personlig så klarte jeg aldri å amme offentlig. Følte et voldsomt ubehag hver gang, så dro sjelden ut på kjøpesentere ect. Av og til pumpet jeg hvis det var veldig nødvendig. Det er min opplevelse og følelse av det... Men at andre gjør det plager meg ikke, så lenge de ikke flasher hele puppen Da blir det litt sånn; "Ikke stirr på puppen" og det er jo faktisk ikke så lett! Blir akkurat som "ikke trykk på den store rød knappen".... Da mååååå jeg jo trykke på den røde store knappen, he he Kanskje jeg er litt"mann" på det området? Mannen min sier han også ikke vet hvor han skal se når folk plutselig drar frem puppen Haha, sånn blir jeg og. Hvor skal man se, hva skal jeg gjøre... Har hatt diskusjonen mange ganger med mannlige kollegaer og mitt inntrykk er at de fleste synes det er ubehagelig. Og det kan man jo skjønne. Anonymous poster hash: 9d7eb...a99
DramaMama Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Jeg har null problem med at folk ammer offentlig (med mindre det er som jeg opplevde på en lekeplass - 3-åringen roper; "Få pupp mamma!!", drar ned toppen til mamma og forsyner seg selv... Litt unødvendig å amme offentlig når morsmelk ikke lenger er næring, men kos). Selv liker jeg å dekke meg til litt hvis jeg må amme offentlig, og helst trekke meg litt tilbake i et stille hjørne, ammerom e.l. Hjemme gikk jeg også ofte på soverommet hvis det var mye folk i hus - ikke for min egen del, men babyen ble roligere av det.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Jeg amma hvor som helst, når som helst. Anonymous poster hash: f31c8...3de
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Helt uproblematisk, men av hensyn til andre behøver man ikke sitte på det mest trafikkerte stedet og flashe hele puppen. Brukte selv boobs-topper og da synes fint lite av brystet. Anonymous poster hash: 5e424...4a2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Helt naturlig sak, det. Hadde ingen problemer med å amme offentlig selv, men har hatt babyer som fra et tidlig tidspunkt ble veldig lett distrahert, så jeg måtte stort sett alltid finne meg et rom for meg selv om jeg skulle ha noe håp om å få i dem noe særlig... Anonymous poster hash: 8dd0d...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå