Bolle nr.5 <3 Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Er det frivillig å føde i seteleie eller blir man tvunget til det? Altså kan man selv velge om man vil føde vaginale eller keisersnitt
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Det kommer kanskje ann på hvilket sykehus. Jeg måtte ha KS pga seteleie med nr 1 på Kongsvinger sykehus, men kunne velge på Bærum sykehus med nr 2 som også satt i seteleie. Valgte KS så da blir det automatisk KS nå med nr 3 som forøvrig også sitter i seteleie :-P
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Jeg fødte i Tønsberg og ks var aldri noe alternativ. Klart , de sjekker størrelse på babyen (og i Tønsberg har de bomma med alle mine tre, rimelig grovt på den siste) størrelse på bekkenet ditt, men fikk ikke inntrykk av at man kunne velge så lenge det lå til rette for vaginal...
Oktoberbabyen Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 På Ahus ble bekkenet målt, og jeg ble anbefalt vaginal fødsel, men de sa og at dersom jeg absolutt ikke ville, så kunne jeg få ks. Fikk god oppfølging i ukene før fødsel, var tilbake på ul og samtale sammen med mannen flere ganger, og vektestimeringen stemte. De bomma på 5gram, og det syns jeg er helt greit. De har en grense på 4kg om jeg ikke husker helt feil, er ungen estimert over dette er anbefalingene ks om ikke de er helt sikre på bekkenstørrelsen. Junior var 3510 gr ved fødsel, og det var en mye enklere fødsel enn jeg hadde både trodd og forestilt meg, selv om han kom med rumpa først. Fortsetter nr 2 å ligge i sete velger jeg uten tvil vaginal igjen fremfor ks
nr2erpåveg Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Det kommer kanskje ann på hvilket sykehus. Jeg måtte ha KS pga seteleie med nr 1 på Kongsvinger sykehus, men kunne velge på Bærum sykehus med nr 2 som også satt i seteleie. Valgte KS så da blir det automatisk KS nå med nr 3 som forøvrig også sitter i seteleie :-P Tre seteleier...? :0 Jeg fikk velge der jeg var, selv og ting lå til rette for vaginalfødsel. Jeg valgte det, og det gikk fint.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Det kommer kanskje ann på hvilket sykehus. Jeg måtte ha KS pga seteleie med nr 1 på Kongsvinger sykehus, men kunne velge på Bærum sykehus med nr 2 som også satt i seteleie. Valgte KS så da blir det automatisk KS nå med nr 3 som forøvrig også sitter i seteleie :-PTre seteleier...? :0 Jeg fikk velge der jeg var, selv og ting lå til rette for vaginalfødsel. Jeg valgte det, og det gikk fint. Ja her har alle 3 barna valgt å sette seg med rumpa ned :-o Jordmor sier at mest sannsynlig har jeg et veldig smalt bekken og en form på livmoren som gjør at babyene ikke legger seg med hode ned. Hadde det vært mulig med vaginal fødsel med nr 1 hadde jeg nok gått for det, men det ville mest sannsynlig blitt haste snitt har legen sagt i ettertid så da er jeg glad det ble planlagt KS :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå