Soleie m/3 gull :) Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Er det noen her som har opplevd dette?? Gutten vår på 6 år har lenge klaget over at han har vondt når han går. I starten var det bare innimellom og helst om kvelden. Fra han var 2-3 år hadde han perioder der han slet med voksesmerter om nettene. Men dette har han ikke hatt noe problem med i senere tid. Vi hadde en ekkel episode når han var 2,5 år. Han våknet en morning og kunne ikke gå. Han dro seg bortover gulvet slik babyer gjør. Vi ble sendt til sykehus, men de fant ikke noe grunn for dette . Og etter 2 dager var han fin igjen. Vi var hos legen med han før jul , han konkluderte med at det var voksesmerter ( denne perioden var det bare innimellom) Men, nå er det altså blitt mye verre. Det er snakk om hver dag , og det spiller ingen rolle om han har vært veldig aktiv eller ikke. Vi ser jo selv også at han har problemer med å gå. Til tider må han støtte seg til dører, vegger ol. Bare fra stuen til badet foreksempel . Gangen hans minner veldig om vagging. Vi har bestilt time til lege igjen, bare så det er sagt. Men er så redd for at han fortsatt skal si at det bare er voksesmerter . Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke kan være det . Og nå er det blitt så gale at jeg ønsker en ordentlig utredning. Hva sier jeg til legen da? Kan vi kreve henvisning til mr eller noe av beina? Eventuelt hofter og rygg? Kan jo være der problemet ligger for alt vi vet. Er det noen av dere her inne som har opplevd noe av det samme? Hva gjorde dere? Håper noen vil ta seg tid å lese og svare
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Vil ikke skremme deg men be om å få tatt skikkelige blodprøver! Og stå på ditt og krev utredning som gir svar. Lykke til:-) Anonymous poster hash: 1c43f...890
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Er det noen her som har opplevd dette?? Gutten vår på 6 år har lenge klaget over at han har vondt når han går. I starten var det bare innimellom og helst om kvelden. Fra han var 2-3 år hadde han perioder der han slet med voksesmerter om nettene. Men dette har han ikke hatt noe problem med i senere tid. Vi hadde en ekkel episode når han var 2,5 år. Han våknet en morning og kunne ikke gå. Han dro seg bortover gulvet slik babyer gjør. Vi ble sendt til sykehus, men de fant ikke noe grunn for dette . Og etter 2 dager var han fin igjen. Vi var hos legen med han før jul , han konkluderte med at det var voksesmerter ( denne perioden var det bare innimellom) Men, nå er det altså blitt mye verre. Det er snakk om hver dag , og det spiller ingen rolle om han har vært veldig aktiv eller ikke. Vi ser jo selv også at han har problemer med å gå. Til tider må han støtte seg til dører, vegger ol. Bare fra stuen til badet foreksempel . Gangen hans minner veldig om vagging. Vi har bestilt time til lege igjen, bare så det er sagt. Men er så redd for at han fortsatt skal si at det bare er voksesmerter . Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke kan være det . Og nå er det blitt så gale at jeg ønsker en ordentlig utredning. Hva sier jeg til legen da? Kan vi kreve henvisning til mr eller noe av beina? Eventuelt hofter og rygg? Kan jo være der problemet ligger for alt vi vet. Er det noen av dere her inne som har opplevd noe av det samme? Hva gjorde dere? Håper noen vil ta seg tid å lese og svare Og jeg syns du burde dratt på legevakten i helgen nå hvis han måtte støtte seg for å gå! Om han ikke får legetime i morgen så dra til legevakten på ettermiddagen om det fortsetter. Anonymous poster hash: 1c43f...890
Soleie m/3 gull :) Skrevet 27. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2014 Tusen takk for svar Det ble tatt blodprøver når han var på sykehuset den gangen , de var helt fine. Men det er jo noen år siden. Jeg har lest litt om leukemi, men kan ikke se at han har andre symptomer på det. Så håper og tror at det iallfall ikke er det . Men det er jo noe , og nå ønsker vi at det blir gjort noe som kan finne ut hva grunnen er til at han er så plaget! Jeg nekter å gå med på at det er normalt for et barn på 6 år å ha det slik!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 27. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2014 Er det noen her som har opplevd dette?? Gutten vår på 6 år har lenge klaget over at han har vondt når han går. I starten var det bare innimellom og helst om kvelden. Fra han var 2-3 år hadde han perioder der han slet med voksesmerter om nettene. Men dette har han ikke hatt noe problem med i senere tid. Vi hadde en ekkel episode når han var 2,5 år. Han våknet en morning og kunne ikke gå. Han dro seg bortover gulvet slik babyer gjør. Vi ble sendt til sykehus, men de fant ikke noe grunn for dette . Og etter 2 dager var han fin igjen. Vi var hos legen med han før jul , han konkluderte med at det var voksesmerter ( denne perioden var det bare innimellom) Men, nå er det altså blitt mye verre. Det er snakk om hver dag , og det spiller ingen rolle om han har vært veldig aktiv eller ikke. Vi ser jo selv også at han har problemer med å gå. Til tider må han støtte seg til dører, vegger ol. Bare fra stuen til badet foreksempel . Gangen hans minner veldig om vagging. Vi har bestilt time til lege igjen, bare så det er sagt. Men er så redd for at han fortsatt skal si at det bare er voksesmerter . Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke kan være det . Og nå er det blitt så gale at jeg ønsker en ordentlig utredning. Hva sier jeg til legen da? Kan vi kreve henvisning til mr eller noe av beina? Eventuelt hofter og rygg? Kan jo være der problemet ligger for alt vi vet. Er det noen av dere her inne som har opplevd noe av det samme? Hva gjorde dere? Håper noen vil ta seg tid å lese og svare Og jeg syns du burde dratt på legevakten i helgen nå hvis han måtte støtte seg for å gå! Om han ikke får legetime i morgen så dra til legevakten på ettermiddagen om det fortsetter. Anonymous poster hash: 1c43f...890 Har legetime i morgen kl 10.Må bare mane meg opp til å kreve utredning :/ Jeg er egentlig en person som ikke er redd for å si hva jeg mener, og som er flink til å snakke for meg. Men et eller annet skjer med meg når jeg kommer inn på et legekontor. Ender alltid opp med å gå ut derfra uten å ha fått igjennom noe som helst litt sånn, okei sier du det, javel, da så Men i morgen drar meg og mannen sammen. Så får vi bare støtte opp om hverandre!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 27. april 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2014 Bare et spørsmål før vi skal til legen i morgen . Dere som har barn som sliter med voksesmerter. Utartet det seg slik som jeg har beskrevet gutten vår her?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Skriv ned alt du vil si til legen, så slipper du å glemme noe. Anonymous poster hash: 42080...b15
n74 Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde voksesmerter som liten, men hadde aldri noe problemer med å gå. Men det var ekstremt vondt da.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 28. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2014 Liten oppdatering. Legen var enig med oss om at det neppe kunne være voksesmerter, heldigvis ! Han gjorde en grundige undersøkelse , og mente at gutten vår har lite muskelmasse i beina Det ble tatt masse blodprøver og så skulle han sende henvisning til barnenevrologisk på sykehuset. Så da får vi heldigvis utredning Tusen takk til dere som har svart
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Har dere tatt barneleddgikt? Anonymous poster hash: 376f8...311
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Har dere tatt barneleddgikt?Anonymous poster hash: 376f8...311 Her datt det ut et ord tatt prøver på barneleddgikt.? Anonymous poster hash: 376f8...311
Soleie m/3 gull :) Skrevet 28. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2014 Har dere tatt barneleddgikt?Anonymous poster hash: 376f8...311 Her datt det ut et ord tatt prøver på barneleddgikt.? Anonymous poster hash: 376f8...311 Jeg vet ikke hva han krysset av på i dag . Men hvis ikke det er tatt , så skal jeg be om det også. Takk for tips
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Sånn gløden min 4 åring på også.. Litt til og fra. En periode var det så ille at jeg måtte bære han fordi han hadde så vondt at han datt når han skulle gå på benet. Men er ikke sånn akkurat nå. Tok han ikke til lege fordi det gikk over etter et par dager hver gang. Men han har mye muskler. Når begynte sønnen din sånn? (Må innrømme at jeg ble litt småskremt nå) Anonymous poster hash: 6ecf4...c42
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Sånn gløden min 4 åring på også.. Litt til og fra. En periode var det så ille at jeg måtte bære han fordi han hadde så vondt at han datt når han skulle gå på benet. Men er ikke sånn akkurat nå. Tok han ikke til lege fordi det gikk over etter et par dager hver gang. Men han har mye muskler. Når begynte sønnen din sånn? (Må innrømme at jeg ble litt småskremt nå) Anonymous poster hash: 6ecf4...c42 Hvordan går det an ikke gå til lege i slike tilfeller?😳 Anonymous poster hash: 1c43f...890
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #16 Skrevet 29. april 2014 Sånn gløden min 4 åring på også.. Litt til og fra. En periode var det så ille at jeg måtte bære han fordi han hadde så vondt at han datt når han skulle gå på benet. Men er ikke sånn akkurat nå. Tok han ikke til lege fordi det gikk over etter et par dager hver gang. Men han har mye muskler. Når begynte sønnen din sånn? (Må innrømme at jeg ble litt småskremt nå) Anonymous poster hash: 6ecf4...c42 Hvordan går det an ikke gå til lege i slike tilfeller?😳 Anonymous poster hash: 1c43f...890 Vi mennesker har veldig forskjellig terskel for når vi går til legen med barna. Noen går etter hoste i mer enn 10 min og noen avventer og ser an. Jeg gjør det siste. Antakelig fordi sønnen min ofte slår seg. Han får da vondt en liten stund også blir det borte. Jeg kan virkelig ikke gå til legen med han hver gang han halter uten å se det an. Det går ofte over på et par timer, men noen ganger har det vart i et par dager. Anonymous poster hash: 6ecf4...c42
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2014 #17 Skrevet 29. april 2014 Har dere prøvd kiropraktor? Lillebror slet med smerter i beina og klarte ikke å gå ned trappene om morgenen. Han var skikkelig stiv. Viste seg at han har veldig plattfot, skjev nakke, rygg, bekken og hofter. Verd å sjekke tenker jeg.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 29. april 2014 Forfatter #18 Skrevet 29. april 2014 Sånn gløden min 4 åring på også.. Litt til og fra. En periode var det så ille at jeg måtte bære han fordi han hadde så vondt at han datt når han skulle gå på benet. Men er ikke sånn akkurat nå. Tok han ikke til lege fordi det gikk over etter et par dager hver gang. Men han har mye muskler. Når begynte sønnen din sånn? (Må innrømme at jeg ble litt småskremt nå) Anonymous poster hash: 6ecf4...c42 Hvordan går det an ikke gå til lege i slike tilfeller?😳 Anonymous poster hash: 1c43f...890 Smertene har som sagt kommet og gått veldig lenge. Fra ham var rundt fire kanskje . Men legen har hele tiden sagt at det bare var voksesmerter. Men siden jul har det bare blitt verre, og nå er det hver dag .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå