Gå til innhold

Nå blir jeg skikkelig provosert! Link

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymous poster hash: fcfd6...8e9

Skrevet

Hadde det ikke vært en politi hund hadde den vært avlivet for lenge siden.

Det blir feil at fordi den har denne typen trening skjer det ikke. Noe er gått feil i treningen når dette har skjedd og jeg skjønner godt at de rundt etter dette er redd for hunden.

Det verste er vel at man sier at saken var henlagt av mangel på bevis. Den av familien som var med jenta når det skjedde og nabodamen som gikk i mellom og med det reddet livet hennes er jo begge vitner.

Og skadene på jentas kropp er vel klare bevis på hva som skjedde.

Anonymous poster hash: edd55...bb8
Skrevet

Nå ble jeg også forbanna

Anonymous poster hash: 7746f...ced

Skrevet

Skal ikke lovverket omfatte alle? Hvorfor er man beskyttet fordi man er politi? Så nylig en video der politiet tok en farlig forbikjøring hvor en vanlig person hadde mistet førerkortet tvert, mens politsjefen mente at politiet som kjørte bilen gjorde det helt rette. Hva hvis de hadde kollidert og liv gått tapt?

Denne hunden burde vært avlivet. Den har angrepet et lite barn som kunne blitt drept hvis ingen hadde grepet inn! Og så skal hun måtte bo ved siden av hunden og oppleve frykt for å bli angrepet, hver dag! Sykt!

Anonymous poster hash: 396c6...7af

Skrevet

Ja det der provoserer meg også. Noen hunder blir avlivet av politiet bare fordi dem er fødd i feil rase, uansett hvor snille og fredelige dem er. Så får en politihund leve til tross for angrep. SYKT.....

Så sier dem at den ikke viser noen tegn til aggressivitet, mens de i andre åndetak forteller at den var så nervøs av å ikke vare hos eieren at den bet seg selv. Virkelig harmonisk hun vil jeg si.....  not!! :(

Skrevet (endret)

Nei, dette synes jeg blir galt. Stakkars jente...(og jeg er glad i hunder også bare så det er sagt). Stygt!

Familiemedlemmets håndtertering av jenta i situasjonen, og det at de begge falt, har nok trigget noe i hunden. Det står at jenta ble redd, hadde hun vært mer vant til hund hadde hendelsen muligens ikke inntruffet. Derfor er jeg så opptatt av at barn må læres fornuftig oppførsel sammen med hund.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Det er en skikkelig grotesk sak. Hunden skulle vært avlivet uansett. En politihund skal takle hendelsen som er beskrevet uten å angripe. Uansett hund skal den avlives etter noe sånt som dette.

Avlivet selv en hund fordi den bet en mann uprovosert (to små hakk i hånda, hull i huden). Sånne hunder skal vi ikke ha i samfunnet.

Anonymous poster hash: 07cd3...2bc
Skrevet

Jeg betviler ikke at dette var en grusom opplevelse for jenta og hennes familie, men akkurat her synes jeg ikke avliving vil være riktig om saken fremstilles riktig.

Politihunder gjør en viktig jobb og det å kunne angripe personer ingår i jobben deres. Da blir det helt feil å drepe hunden for å gjøre det den er opplært til. Hunden misforsto situasjonen, men det var en forstålig misforståelse. Det var ikke noe uprovosert angrep. Jeg kan heller ikke se hva politimannen kunne gjort annerledes.

Anonymous poster hash: 9be24...e3a
Skrevet

Jeg betviler ikke at dette var en grusom opplevelse for jenta og hennes familie, men akkurat her synes jeg ikke avliving vil være riktig om saken fremstilles riktig. Politihunder gjør en viktig jobb og det å kunne angripe personer ingår i jobben deres. Da blir det helt feil å drepe hunden for å gjøre det den er opplært til. Hunden misforsto situasjonen, men det var en forstålig misforståelse. Det var ikke noe uprovosert angrep. Jeg kan heller ikke se hva politimannen kunne gjort annerledes. Anonymous poster hash: 9be24...e3a

Jeg er helt enig med deg. Hunden bør ikke avlives og eieren bør ikke straffes. Problematisk er det likevel at hunden befinner seg i det samme nabolaget. Det må gjøres tiltak som umuliggjør at en slik hendelse gjentar seg. Faktisk så synes jeg også at jenta burde få møte hunden igjen under andre omstendigheter, gjerne mens hunden er i bur og eieren må være til stede.

Anonymous poster hash: 34fb8...2fc

Skrevet

Det står jo i artikkelen at hunden ble begjæret avlivet av S-B pd., men at hundeeier anket. Utfallet er enda ikke bestemt.

Anonymous poster hash: 68040...ae6
Skrevet

En hund som blir så stresset at den biter seg selv når den ikke er sammen med eier kaller ikke jeg en harmonisk og balansert hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...