Tante Gustava Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Jeg vil si det er en selvfølge å invitere samboere i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Jeg vil si både samboere og langtidskjærester (mer enn ett år) iallefall tilby at de kan ha følge Anonymous poster hash: 1484e...017
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 inviter ALLTID med følge i bryllup, noe annet er uhørt! Anonymous poster hash: 589f8...226
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Jeg syns alle bør ha mulighet for å ha med følge. Samboere er en selvfølge, noen gifter seg aldri og har bodd sammen i 10-20-30 år og hvor skal da grensen gå for hvem som får ha med seg og hvem skal ikke, eller er det ingen som "bare" er samboere som får komme? Jeg syns alle med kjæreste skal få ha med seg han/hun også. Det er stort sett så få det gjelder hvis man skal sette grensen et sted ved de som er kjærester uansett at det sjelden har mye å si for totalantallet. Anonymous poster hash: 0c44f...371
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Tror det er en selvfølge! Men syns egentlig det er noe tull. Har noen venninner jeg kunne tenkt meg å bedt, som jeg aldri har møtt samboeren eller kjæresten til! Kanskje et par ganger, men kjenner dem ikke. Ender jo med at jeg ikke har råd til å be alle venninnene fordi det blir for mange og for dyrt. Da må man droppe de man egentlig kunne tenkt seg og heller skrenke inn! Anonymous poster hash: 8fcac...47d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Vi inviterte uten følge. Ønsket ikke å fylle opp med folk vi ikke kjente. Alle kom og ingen sure miner. Ble en sinnsykt bra og morsom fest Anonymous poster hash: 52f79...8b6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Selvfølgelig. Anonymous poster hash: 63800...49d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Min samboer (samboere i to år) har blitt bedt i bryllup, men uten følge. Ble litt lei meg egentlig. Samboern min trodde det var tull, eller feiltagelse, han hadde forhørt seg i dag og det stemte. Det er jo selvsagt demmes sak, de bestemmer jo selv hva de vil. Da JEG skal gifte meg skal vennene våre få ha med kjæreste - samboer- ektefelle. FORDI jeg vil at de skal huske bryllupet vårt som et fint bryllup og siden de deltar i vårt bryllup skal de få dele denne opplevelsen med sin kjære.Også vet jeg nå at det er ikke så morsomt at samboer blir invitert uten følge... Er faktisk litt lei meg. Men men, sånn er det får ikke gjort noe med det... (vi visste om bryllupet før invitasjonen kom, og vi har pratet litt om det hvordan vi gjør det med reise, billetter, overnatting og kjole er til og med tittet på, så kom som en liten overraskelse på oss begge). HI Anonymous poster hash: d9f31...9dd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Jeg syntes at det bare skulle mangle at den man inviterer får valget om å ba med seg følge! Som brudepar så er det svært sjelden at man får minglet og være sosial med alle, så om det er noen ukjente fjes der, så spiller ikke det noe mener jeg! Anonymous poster hash: 8d911...9d8
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Vi inviterte med følge i vårt bryllup. Og det fikk jeg faktisk flere reaksjoner på fra par der vi aldri hadde møtt mannen/kona/samboeren til den vi inviterte. Jeg synes det var litt spesielt. Kanskje de ser på bryllup som noe ekstremt intimt med kun veldig nærme mennesker. Jeg så på det som det helt motsatte. For meg var det kun en stor fest. Anonymous poster hash: b0708...027
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Min samboer (samboere i to år) har blitt bedt i bryllup, men uten følge. Ble litt lei meg egentlig. Samboern min trodde det var tull, eller feiltagelse, han hadde forhørt seg i dag og det stemte. Det er jo selvsagt demmes sak, de bestemmer jo selv hva de vil. Da JEG skal gifte meg skal vennene våre få ha med kjæreste - samboer- ektefelle. FORDI jeg vil at de skal huske bryllupet vårt som et fint bryllup og siden de deltar i vårt bryllup skal de få dele denne opplevelsen med sin kjære. Også vet jeg nå at det er ikke så morsomt at samboer blir invitert uten følge... Er faktisk litt lei meg. Men men, sånn er det får ikke gjort noe med det... (vi visste om bryllupet før invitasjonen kom, og vi har pratet litt om det hvordan vi gjør det med reise, billetter, overnatting og kjole er til og med tittet på, så kom som en liten overraskelse på oss begge). HI Anonymous poster hash: d9f31...9dd NÅR jeg skal gifte meg. Ordet 'da' henviser til noe som har skjedd, ikke noe som skal skje. Ellers er jo dere velkommen til å invitere hvem dere vil i deres eget bryllup. Anonymous poster hash: 81488...5b4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Vi hadde 100 gjester i vårt bryllup, men brukte ikke så mye penger. Så argumentet om at man ikke har råd til å invitere samboere og ektefeller til sine nærmeste venner og familie er bare tull. Ingen MÅ ha gullmarinert artisjokk til forrett og russisk kaviar til hovedrett til hver av gjestene. Vi hadde god middag som alle gjester spiste seg mett på, og masse kaker. Vi leide stort lokale som vi pyntet selv med ting fra Nille og sluttsalg hos Black Design, og fotografen var min venninne, som er hobbyfotograf på et høyt nivå. Man får alt til så lenge man er god å planlegge og virkelig VIL. Anonymous poster hash: 29ba1...d48
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Folk gjør så mye rart, inviterer uten følge, inviterer kun til kaffe, inviterer ikke familie, inviterer ikke sånn og ikke sånn. Det er snåle greier. Jeg er såpass tradisjonell at jeg mener men inviterer alle til hele festen, med følge, uansett vhor lenge eller kort man har vært sammen. Man inviterer med følge, og så får den inviterte bestemme hvem han/hun skal ta med seg. Jeg har gått i noen bryllup der vi bare var invitert til kaffe. Hadde nok ikke giddet gjøre det i dag. Anonymous poster hash: 341a1...8d4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Jeg synes det er ekstremt sært å ikke invitere samboere og langtidskjærester med i bryllup. Personlig synes jeg også det er litt rart hvis det er slik at man har så gode venner at det er natulig å invitere de i brylølup men likevel aldri har møtt parneren deres....... greit nok at jeg kanskje ikke kjenner alle menn/samboere/kjærester til mine nære veninner veldig godt, men jeg har selvfølgelig møtt de i ulike sammenhenger og lag tidligere. Anonymous poster hash: 77c3e...41a
Kortslutning Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Ja,jeg mener man inviterer følge i bryllup. De jeg har blitt invitert til har det vært med følge.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Liten digresjon om å invitere folk til kaffe - enkelte skriver at de inviterer til KIRKEN og kaffen. Altså, de har ingen rett til å invitere eller ikke invitere til kirken. Kirken er heldigvis åpen for alle, og alle kan overvære et bryllup så lenge det er plass på kirkebenken. Å skrive i invitasjonen at man er invitert til kirken og kaffen er for å virke skinnhellig og mer positiv enn det man er. Kan man ikke stå for det man gjør så bør man kanskje oppføre seg annerledes i stedet for å pynte på sannheten?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 For oss var det ihvertfall en selvfølge å invitere samboere og kjærester. Til hele festen. Jeg hadde synes det var rart å ikke få være med mannen min i bryllup der han var invitert. Har vært i mange bryllup gjennom årene og aldri opplevd det. Anonymous poster hash: 1d30f...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå