Gå til innhold

Auramigrene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året hatt endel auramigrene. er alene med ett lite barn om dagen og er livredd for og få anfall når jeg er alene hjemme med barnet mitt. Hadde ett her om dagen hbir samboer måtte slippe alt han hadde i hendene og reise fra jobb..Er også livredd for og få dette når jeg er ute. Blir til at jeg holder meg mest hjemme. Har fått ordentlig angst og er deprimert pga dette. Anfallet begynner med at jeg blir veldig forvirret, kjenner knapt megselv igjen i speilet. Deretter mister jeg store deler av synet. Tilsammen pleier det og vare i rundt 3 kvarter. Dagene etterpå er jeg laaangt nede i kjellern. noen som har auramigrene og kan gi meg noen tips og råd? :)

Anonymous poster hash: b5610...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dette når hver gang jeg har vært gravid, men anfallene mine varte mindre enn dine, ca 20-25 min. 

De kom som regel når jeg hadde fått for lite søvn. Typisk f. eks når jeg var på vei hjem fra nattevakt og måtte svinge inn til siden mens det pågikk. Jeg mistet synet på ene øyet mens det sto på og på det andre øyet var det som i en slik kikkert man har som barn, med mange felt og alt går rundt, om du skjønner? Har sikkert et navn men. Ble helt slått ut etterpå. 

Kan ikke gi deg så mange tips og råd, legen min sa det var bare noe jeg måtte leve med. Men ta det opp med fastlegen din, kanskje det finnes noe mot det selv om jeg ikke fikk som gravid? God bedring! 

Anonymous poster hash: 1b60a...153
Skrevet

Gå til legen og få medisin. Jeg tar zomig hver gang synsforstyrrelsene kommer. Det tar brodden av hodepinen og når jeg får synet ordentlig tilbake (25-40 min) Fungerer jeg greit.

Har også med årene lært hva som kan utløse dette. Hos meg :

Grue/glede meg veldig til noe

Spise for lite

Sove for lite

Stresse

sterkt sollys/blitz

Skrevet

Er du sikker på at det er auramigrene da? Kanskje du skulle blitt henvist av fastlegen din, for å ta MR eller CT av hodet?

Anonymous poster hash: 894c3...5c0

Skrevet

Jeg har det siste året hatt endel auramigrene. er alene med ett lite barn om dagen og er livredd for og få anfall når jeg er alene hjemme med barnet mitt. Hadde ett her om dagen hbir samboer måtte slippe alt han hadde i hendene og reise fra jobb..Er også livredd for og få dette når jeg er ute. Blir til at jeg holder meg mest hjemme. Har fått ordentlig angst og er deprimert pga dette. Anfallet begynner med at jeg blir veldig forvirret, kjenner knapt megselv igjen i speilet. Deretter mister jeg store deler av synet. Tilsammen pleier det og vare i rundt 3 kvarter. Dagene etterpå er jeg laaangt nede i kjellern. noen som har auramigrene og kan gi meg noen tips og råd? :)

Anonymous poster hash: b5610...b49

Opplevde det da heg var gravid, veldi ekkelt. Mitt anfall varte ganske lenge etterfulgt av dundrende hodepine, mistet følelsen på eng siden var forvirret og trodde det var slag først.

Har ikke noen tips dessverre :/

Anonymous poster hash: fbc6b...cbf

Skrevet

Ta deg en tur til legen og få anfallsmedisiner, finnes mye du kan prøve! Hvis du er ille plaget kan du bruke forebyggende medisin av forskjellige slag. Det finnes hjelp, kom deg til legen :)

Ellers gjelder det å finne ut hva som trigger migrene hos deg. For meg er det stort sett sollys. 

Anonymous poster hash: 3c4f3...284
Skrevet

Hvis du ikke ammer, kan du be legen om å få maxalt smeltetabletter. Ta den når auraen dukker opp og du blir bare litt "uggen" i kroppen og slipper anfallet!

Anonymous poster hash: b7f72...364
Skrevet

Jeg har det også, men opplever det nok ikke like voldsomt som deg. Varer ca 30 min til en time ig jeg blir ofte kvalm etterpå. Prøver å legge meg ned i er mørkt rom om jeg har mulighet til det. Lite søvn og sterkt lys utløser det hos meg

Skrevet

Drikker du mye light-produkter??? Aspartam er som gift for oss med migrene. Mine anfall gikk drastisk ned etter at vi kuttet ut bruk av Aspartam-produkter! Verdt et forsøk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...