Gå til innhold

Blindtarmbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 4 vrir seg i smerter til tider, men ikke hele tiden. Kanskje hver 2-5 min får han skikkelig vondt i magen, og da begynner han å gråte og sier "ring doktoren". Han har kastet opp for en liten stund siden, ble litt bedre med det samme, men nå er det ille igjen. Leste på nettet ang mistanke om blindtarmbetennelse, men der står det at man ikke skal kontakte lege før det har gått et døgn med smerter. Jeg forstår at det hadde blitt veldig mye om alle skulle dratt til doktoren for litt magesmerter og oppkast, det kan jo være omgangssyke. Men det virker ikke til å være det, siden det gjør så vondt. Så hva gjør jeg da? Er det i det hele tatt mulig å få få komme til legevakten om jeg ringer nå? 

Anonymous poster hash: 127c9...cdb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min hadde svakere magesmerter og høy feber. Var usikker, så ringte bare legevakten for å høre. Fikk komme inn med en gang. (Nå er dette på bygda og de har ikke den største trafikken;) )

Er bedre å ringe å høre, enn å la det være.

Ved blindtarmbet er det ofte/alltid slippømt på et punkt på linje mellom navlen og hoftekammen 1/3 nærme hoftekammen.

Anonymous poster hash: 7d184...80a

Skrevet

Han har ikke noe feber da, men leste det er like vanlig uten. Sier han har vondt i nærheten av navlen, men nøyaktig hvor vet jeg ikke. Jeg ringer så får de avgjøre om vi får komme. HI

Anonymous poster hash: 127c9...cdb
Skrevet

Ved blindtarmbetennelse er det gjerne ike feber. Bare såvidt 38.

Smerten starter rundt navnle, for så å bevege seg til høyre side.

Er nok best å ta en telefon ja. Så blir du evt betrygget selv.

God bedring til gutten din

Anonymous poster hash: 7d184...80a

Skrevet

Gutten min hadde det sånn da han var fire. Ringte legevakten, og de la han inn på sykehuset med en gang. Han fikk antibiotika med en gang, og da forsvant etterhvert blindtarmbetennelsen. Lar man det gå for langt kan det ende med operasjon hvor de må operere den. Ring legevakten du, og la det bli opp til de.

Anonymous poster hash: f742c...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...