Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg har 5 uker til termin og har begynt å tenke mer og mer på fødselen og det praktiske rundt. Jeg hadde en kjapp og fin fødsel med nr 1, følte meg godt behandlet på sykehuset hvor jeg fødte. Nå kjenner jeg at jeg ikke klarer å holde redselen unna. Jeg er ikke redd fødselssmertene, men ikke å bli respektfullt behandlet i forbindelse med fødsel. Mest fordi jeg er veldig overvektig og har opplevd dårlig behandling pga det i helsevesenet før. Jeg har siden uke 20 formidlet til fastlege, jordmor og også til sykehuset under rutineultralyden at jeg ønsket å føde på et større sykehus som jeg må fly til (der jeg fødte sist). De har strenge seleksjonskriterier. Jeg har imidlertid ikke fått noen til å søke fødeplass til meg ved dette sykehuset; alle har skjøvet det frem i tid - vi må se hvordan svangerskapet utvikler seg, om du får svangerskapsdiabetes, høyt blodtrykk eller andre komplikasjonsfaktorer som rettferdiggjør søknad dit. Den eneste grunnen foreløpig er at lokalsykehuset har en bmi-grense på 40, de som er over skal føde på større sykehus. Jeg hadde bmi på rett under 40 før jeg ble gravid og er nå på 41. Nå som termin nærmer seg, synes det HELT komplett umulig for meg å reise til lokalsykehuset for å føde. Jeg føder heller hjemme alene og nekter å forflytte meg etter fødsel. Om jeg setter meg på første fly, risikerer jeg egentlig å føde på flyet eller ha en flytur "fra helvete". I tillegg må jeg ha med meg mitt første barn. Hvordan skal jeg klare å få ordnet fødeplass på sykehuset der jeg ønsker å føde..? Anonymous poster hash: 234cf...740
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Hvorfor har du ikke kontaktet sykehuset og søkt fødeplass selv? Vet du forresten om du må søke. Jeg bor midt mellom to sykehus og måtte ikke søke. Var bare å dra til et av sykehusene når jeg gikk i fødsel. Anonymous poster hash: fde1b...4ea
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Man må søke dit, da de har strenge seleksjonskriterier utenom fylket det ligger i. Jeg fødte der sist etter overføring fra lokalsykehuset. Var sjeleglad. Anonymous poster hash: 234cf...740
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 40?? Oi.. skjønner at alle blir bekymret, både legene og deg selv. Håper du tar grep etter fødselen:) Du kan søke selv, er fritt sykehusvalg her i landet. Anonymous poster hash: c3e77...15f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Poenget her er at helsevesenet ikke er bekymret denne gangen, til tross for like høy bmi som ved sist svangerskap. Jeg har ingen komplikasjoner overhode, normalt blodtrykk, ingen sukker/proteinutslag etc. De bruker forrige lette og raske fødsel som argument for at jeg kan føde på lokalsykehuset hvor de er kjent for å oppføre seg hånlig mot overvektige gravide. Hi Anonymous poster hash: 234cf...740
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Du kan jo søke selv?? Vet ikke hvilket sykehus det er snakk om, men hvis det er et av Oslosykehusene er det nok vanskelig å få plass når du er så langt på vei. Skal selv på Riksen og søkte i uke 6... Anonymous poster hash: 6d100...0f5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Det er et universitetssykehus, og jeg bor ikke i sykehusets opptaksområde. De sa derfor at det er opp til lokalsykehuset å overføre meg... Hi Anonymous poster hash: 234cf...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå