Gå til innhold

Salige er de langmodige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå foretatt periodisk parring av sokker fra et halvt års oppsamling og kom ut med 20 par vanlige og seks par ullsokker. I posen med enkemenn er det fremdeles minst tjue enslige, men dette var jo et definitivt jump oppover på sokkeskalaen. Det er meg fremdeles en gåte hvordan sokker av typen "lyseblå med ape" eller "knæsjrosa med ukedagen på siden" kan ha forsvunnet eller blitt feilparret, men vi får se i neste omgang. Om jeg da ikke får fatt på sokkenissen og grisebanker ham i mellomtida, den tjuven.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet svaret på et av mysteriene rundt enslige sokker og jeg skal skrive en avhandling om det en gang jeg gidder. Den skal hete "alternative oppbevaringsplasser på tenåringsrom". En gjennomgang av et av tenåringsrommene her i vinter avslørte nemlig enslige sokker følgende steder:

- i bokhylla, bak en perm

- mellom madrassen og sengebunnen

- mellom senga og veggen

- på uttrekksplate for tastatur under skrivebordet. Der fant jeg også en ikke ubetydelig mengde pent brukt tyggis.

- i nattbordskuffen, sammen med ledninger, ladere og allverdens annet ræl.

- bak kommoden

- i omtrent hver eneste skuff, skap og kleskurv, bortsett fra den som skulle inneholde sokker

Jeg er ganske sikker på at ihvertfall noen av disse oppbevaringsplassene er en direkte følge av "Har du ryddet ferdig nå? Ok, da kommer jeg og ser!" Med andre ord, og i god tenåringslogikk, så kan jeg sikkert skylde meg sjæl for at de blir borte. :D

Gjest beef sister
Skrevet

Jeg har gitt deg teorien, men gir den gjerne igjen: du har en (eller flere) late sjeler i huset. En sokk flyr dit og en sokk flyr dit når man kler av seg. Den ene havner til vask. Du finner den andre noen dager senere og tenker at du ikke orker å finne paret, eller engang å legge den til vask, så du kaster. Eventuelt bare gjemmer du den enda bedre. Løsningen er å kun kjøpe like sokker (som jeg gjør, for jeg kjenner meg selv), eventuelt sørge for at jentene i huset bruker mest kjole (og derfor strømpebukser), så du begrenser sokkebruk. Babysokker er derimot verst - de er så små at de må havne i en hull i vaskemaskinen eller noe. Har i hvert fall ingen igjen og jeg hadde i utgangspunktet nok til en landsby.

Skrevet

Vaskemaskiner spiser sokker ref Øystein Sunde. Jeg tar min AG3 og skyter min AEG.

Gubben har bare like sokker så ingen enkemenn bare gressenker.

Jentungen er litt verre da Hello Kitty ikke vil pares med hvem som helst, katta er litt sær, eller om de muligens er ungen. Så jeg legger de i en vaskepose. Og det jeg da har lært er at de (sokkene) faktisk ikke kommer sammen til skittentøyskurven. De ligger igjen på alle de steder "Himmel og hav" nevnte og faktisk har jeg funnet noen på ladebenken.

Mine egne sokker har jeg full kontroll på (de kunne bare våge noe annet).

Skrevet

Beef sister, du har en babysokknisse, sånn er det bare.

Himmel og Hav, ja du har veldig rett, da det flyttet ut en tenåring fra et rom her og alt ble endevendt her ble det også funnet igjen par til veeeeeeeldig mange (jeg kaster ikke de enslige før alt håp er ute eller fravokst). Det pinlige er at vi som bor her nå er nokså ordentlige - men vi må kanskje ta inn over oss at vi nok av og til er akkurat som tenåringen, særlig fordi vi stort sett alltid finner ut at vi vil være barbeint når vi allerede sitter krølla opp i en koselig haug i sofaen, og så blir sokker dratt av og forsøksvis pælma i retning døra ut av stua så vi skal ta dem med til vaska. Men uansett havner noen i støvsugeren fordi de har migrert inn under sofaen i stedet, eller de blir aldri sett igjen før noen åpner puffen med dvd-samlinga, eller de dukker fram under sofaputene uka etter og da er partneren allerede vasket, sortert til enkemennene og glemt. Og siden jeg ikke gidder enkemann-runden så altfor ofte er det mange som ligger kun få cm fra hverandre og gråter....helt til jeg får sorteringsånden over meg som i dag, da jeg hadde fått nok sol....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...