Groosalugg Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 10-åringen har klaget på vondt rygg nå i 3-4 dager, og smertene kommer når hun hopper på trampolina. Nå har det blitt så ille at hun ikke klarer å hoppe mer. Jeg skal ta henne med til legen til uka, men er det noen som har opplevd dette, eller vet hva det kan komme av? Hun har ikke falt og heller ikke tatt salto eller lingnende, og kan ikke huske at det var en spesiell hendelse som ga smerter. Virker som det har kommet snikende. Hun har ikke smerter ellers, og sykler, løper og er aktiv ellers.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Sikkert belastningsskade. Som når nybegynnere begynner å jogge så går det hardt utover knærne.. Anonymous poster hash: 54c7d...5a3
Groosalugg Skrevet 27. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2014 Ja, det kan jo hende. Det er knapt en uke siden vi tok frem trampolina igjen etter at den har stått vinterlagret så bevegelsene er jo nye.. Jeg blir bare litt usikker på om jeg skal la henne hoppe mer for å trene opp, eller om det kan være noe galt og at hopping gjør det verre. Hu vil forresten gjerne hoppe, men blir skuffa og gir seg fort når hun merker at smertene kommer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Gutten min fikk vondt i brystet ifjor når han hoppet. Kom dagen etter vi hadde satt opp trampolinen, og han fikk det med en gang han begynte å hoppe. Dro til legen for å være på den sikre siden men viste seg at det var muskelsmerter. Han fikk vondt når han hoppet på gulvet også. Han var så lenge på trampolinen dagen den kom opp, at han var helt gåen. Fikk forbud fra legen om å hoppe til smertene var borte. Tok ca en uke. Skrev innlegg her inne husker jeg og flere svarte med samme erfaringer- også når deyt gjaldt ryggsmerter mener jeg. Antagelig muskulært. Har hun hoppet med andre? Om de hopper ujevnt kan hun få effekten av den andre når hun lander på trampolinen(klønete forklart) og det kan vist være skadelig, så greit å ikke være flere enn to og same størrelse;) Anonymous poster hash: 791f8...749
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Gutten min fikk vondt i brystet ifjor når han hoppet. Kom dagen etter vi hadde satt opp trampolinen, og han fikk det med en gang han begynte å hoppe. Dro til legen for å være på den sikre siden men viste seg at det var muskelsmerter. Han fikk vondt når han hoppet på gulvet også. Han var så lenge på trampolinen dagen den kom opp, at han var helt gåen. Fikk forbud fra legen om å hoppe til smertene var borte. Tok ca en uke. Skrev innlegg her inne husker jeg og flere svarte med samme erfaringer- også når deyt gjaldt ryggsmerter mener jeg. Antagelig muskulært. Har hun hoppet med andre? Om de hopper ujevnt kan hun få effekten av den andre når hun lander på trampolinen(klønete forklart) og det kan vist være skadelig, så greit å ikke være flere enn to og same størrelse;) Anonymous poster hash: 791f8...749 Altså: etter første dagen lenge på trampolinen kom smertene umiddelbart ved hopping de påfølgende dagene. Anonymous poster hash: 791f8...749
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå