Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg elsker han og han meg.. men.. føler liksom at jeg taper på forholdet økonomisk og litt ellers også.. for det første så jobber han ikke. Er under aap. Han har dårlig økonomisk styring og det ender ofte med at jeg låner han penger og bil. Og det hender han fyller bensin eller kjøper litt mat, men aldri så mye som han bruker.. han har tvangstrekk i lønn pga gjeld og har mye annen gjeld som hoper seg opp.. Jeg hadde for en stund siden sagt at han kunne få gamlesofaen min (vi bor ikke sammen) men nå angrer jeg meg og vil ikke likevel. Men han mener at når jeg har sagt det, så kan jeg ikke angre nå. Men at jeg kan få hans gamle som er mye styggere... jeg har lånt han 3500 så han skulle ha nok til depositum på ny leilighet. Men han har klart å brukt opp noe så han har fortsatt ikke nok.. Jeg har egentlig god økonomi. Men merker at etter at han kom inn i bildet igjen så er jeg konstant blakk.. betaler både strømregningen hans og psykiater som han går til en gang i uka.. og han slipper barnebidrag.. fordi han uansett ikke har råd og jeg vil ikke at han skal dra på seg mer gjeld.. huff.. føler bare at alt står i stampe.. :s samtidig så klarer jeg ikke å være uten han.. Anonymous poster hash: 88c74...a49
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Hehehe. Nei, da kan du takke deg selv, siden du ikke klarer deg uten ham. Lykke til med å fø på den taperen. Anonymous poster hash: 2de42...34f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Slutt å sy puter under armene hans, for nå trenger han ikke bry seg for du gir ham jo mer når han er tom for penger. Si du ikke har råd til å være i et slikt forhold, og hvis dere skal ha en fremtid sammen så er det mye som må tas tak i. Anonymous poster hash: e6d52...200
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Men bevaremegvel jente ! Les hva du selv skriver - ville du anbefalt denne sjarmøren til en god venninne? Du kommer til å ende opp misfornøyd med elendig økonomi i lag med ham. Sett følelsene dine til side og se fornuftig på situasjonen din. Ser du en lykkelig fremtid? Anonymous poster hash: 1e90e...9ba
Fru vims Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Fortsett gjerne å være sammen med han om det er det du ønsker og elsker han. Og dere har jo barn sammen . MEN ikke fø på han. Dere bor ikke sammen og la han betale sine egne utgifter. Du syr puter under armene hans. Tror det er sånn du må gjøre det hvis dette skal fungere. Og så må dere ta det derfra om dere har en fremtid sammen. Vet det ikke er lett når man har følelser for noen. Men dette burde du ta tak i.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 opptil flere kvinner jeg kjenner er også på sykemelding/aap. Vi støtter disse men ikke mennene som er i samme situasjon? Uansett, jeg tenker jeg ville kun orket en partner som kan bidra, mannen mener de samme om meg. Jeg var alvorlig syk i 3år, mannen bidro, men var klar på at dette ikke ville funket lengre. Han hadde gått om jeg ikke kunne bidra, han er jo ikke ansatt som omsorgsarbeider i familien... Jeg tenker også at 2-3 år ville være maksimalt jeg ville være ekstra støttespiller for mann med ekstra behov, når vi har barn som skal følge opp, jeg forventer ikke mer fra hans side. Anonymous poster hash: d395e...5c7
3 i april Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Å herre!! Du oppfører deg ikke som kjæresten hans men som moren hans. Skal dere noe gang få et normalt og gjensidig forhold så må han vokse opp å få orden på sine økonomiske problemer. Du bør ha deg en alvorsprat med fyren og be han om å skjerpe seg og ta tak i problemene sine om dere skal fortsette og være sammen. Du må be han om å samle alle regninger og all gjeld som han har og kontakte en gjeldsrådgiver feks gjennon NAV. Om du fortsetter å gi han penger/ betale regninger og lar han slippe unna bidrag så lar du han faktisk bare fortsette å samle enda mer gjeld for han vet jo at du kommer og redder han økonomisk. Om han bor for dyrt må han rett og slett finne seg en billigere leilighet, depositum kan NAV hjelpe han med. Mannen må rett og slett forstå at han MÅ ta tak i ting ellers er han en singel mann.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Hvorfor gir du han penger og betaler for han når dere kun er kjærester som ikke bor sammen? Burde være en lett sak å ikke gi han penger. Anonymous poster hash: f3e63...233
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Men ville dere ikke hatt bedre økonomi om dere bodde sammen, i stedet for å betale på to boliger?Min samboer hadde også myyye bedre økonomi uten meg, men takk og lov at han ikke ser på det på samme måte som mange av dere andre her inne. Anonymous poster hash: 239d2...bb6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Men ville dere ikke hatt bedre økonomi om dere bodde sammen, i stedet for å betale på to boliger? Min samboer hadde også myyye bedre økonomi uten meg, men takk og lov at han ikke ser på det på samme måte som mange av dere andre her inne. Anonymous poster hash: 239d2...bb6 Regner ikke med du utnyttet ham og brukte penger du lånte av ham til en spesifikk ting på helt andre ting? Denne mannen utnytter HI og har null styring, det er forskjellen. Anonymous poster hash: 2de42...34f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Ærlig talt sett ned foten. Om han elsker deg så innser han hva han gjør mot deg og skjerper seg ellers er det vel en sjanse for at han rett og slett bruker deg. Har han ikke råd til psykolog kan han søke om å få dette dekket av nav, be han ta det opp med psykologen slik at han får hjelp der til å få rett papirer. Og husk at etter en stund så får han psykologen på frikort om han går hver uke så skulle det ikke ta mer en 2-3 mnd raskere hvis han går til vanlig lege og annen behandling også. Ikke betal hans regninger han må faktisk lære å ta ansvar for slikt selv. His han skal låne bil til noe som ikke er for å hjelpe deg så forlang at han betaler for bensin det er ikke gratis å ha bil og har han ikke penger til det får han faktisk la være å bruke. Jeg antar at siden du angrer på det med sofaen så betyr det at du ønsker å beholde den å ikke kjøpe deg ny. At han da mener at han skal få dine men du og barna skal bruke den gamle hans som han selv ikke vil bruke sier vel litt om hans holdninger til penger og deg rett og slett. Du gjør ikke deg selv eller han en tjeneste med å holde på slik du gjør nå. Han lærer ikke å bli voksen og ansvarbevist og du kjører din og barnas økonomi i grøfta. Du trenger ikke dumpe han, dere kan sikkert med tiden få det fint sammen men du må gjøre det klart at forholdet skal handle om at dere er sammen ikke at han skal tømme deg for penger. Har du ikke sett luksusfellen? hver eneste episode er det en ting ekspertene gjør, sørger for at familie og venner slutter å gi penger til disse menneskene. Anonymous poster hash: dd862...3ba
amandine Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 opptil flere kvinner jeg kjenner er også på sykemelding/aap. Vi støtter disse men ikke mennene som er i samme situasjon? Uansett, jeg tenker jeg ville kun orket en partner som kan bidra, mannen mener de samme om meg. Jeg var alvorlig syk i 3år, mannen bidro, men var klar på at dette ikke ville funket lengre. Han hadde gått om jeg ikke kunne bidra, han er jo ikke ansatt som omsorgsarbeider i familien... Jeg tenker også at 2-3 år ville være maksimalt jeg ville være ekstra støttespiller for mann med ekstra behov, når vi har barn som skal følge opp, jeg forventer ikke mer fra hans side. Anonymous poster hash: d395e...5c7 Helt alvorlig hadde det ikke funket lenger om du fremdeles var syk etter tre år? Sjarmerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå