Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Samboern har blitt syk (feber, sår hals, hoste osv). Er livredd for at han skal smitte babyen på 9 uker! Kan babyen bli smitta bare ved å være i samme rom eller holder det med at han ikke tar så mye på babyen? Anonymous poster hash: 4f8da...081
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Ikke hvis du fullammer. Har du flaskebarn, får ikke ungen antistoffer fra deg, og heller ikke beskyttelse mot smitte. Anonymous poster hash: 4118e...9e1
PrinsesseHengepupp Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Ikke hvis du fullammer. Har du flaskebarn, får ikke ungen antistoffer fra deg, og heller ikke beskyttelse mot smitte. Anonymous poster hash: 4118e...9e1 Sannhet med modifikasjoner. Babyen har fortsatt en god dose antistoffer igjen etter tiden i magen når den er så liten. Ved amming blir immunforsvaret rett nok styrket, men det er ikke slik at flaskebarn er uten et immunforsvar og dermed mottakelig for alt av smitte.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Jeg ammer ikke Anonymous poster hash: 4f8da...081
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Jeg ammer ikke Anonymous poster hash: 4f8da...081 Da bør du holde babyen unna pappaen, eller få i gang ammingen. Det er ikke for sent, men det krever en god innsats. Anonymous poster hash: 4118e...9e1
PRobert Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Å herrejesus. Det går nok helt fint, og om babyen blir syk så overlever den det også. Ro ned litt du med ammehysteriet oppi her.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Ammet kun til nr 1 var 2 måneder og til nr 2 var 3 måneder og hadde ALDRI slike problemer selv om jeg ikke ammet barna mine. De kunne fint være i samma rom som noen som var syke. Han trenger jo ikke drive å ni kose og klemme på barne hele tiden. Nr 1 var fakstisk så lite syk at jeg medd vilje utsatte henne for andre som var syk for å få styrket imunforsvare til h*n. Selv ikke da ble h*n merkverdig syk. SÅ D SÅ, en å faktisk foreslå at hun ska trompstarte ammingen når barne er ni månder. Helt horibelt. er jo da man ska tenke på å trappe ned. Bare ta det med ro, blir ungen syk så får du se på det som en foreberedning til hva som kommer når barnet skal i barnehage. Da blir ungen syk uansett, og får den lov til å være litt syk på forhånd så kanskje det blir lettere. Onkelen min som jobbet i barnehage utsatte sine ungen bevist for smitte for å styrke dem til barnehage start. Enden på visa var en mye bedre barnehage start. Anonymous poster hash: 41dc7...c09
PrinsesseHengepupp Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Jeg ammer ikke Anonymous poster hash: 4f8da...081 Da bør du holde babyen unna pappaen, eller få i gang ammingen. Det er ikke for sent, men det krever en god innsats. Anonymous poster hash: 4118e...9e1 Det må være deilig å være så enkel.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Jeg ammer ikke Anonymous poster hash: 4f8da...081 Da bør du holde babyen unna pappaen, eller få i gang ammingen. Det er ikke for sent, men det krever en god innsats. Anonymous poster hash: 4118e...9e1 Venninna mi som fortsatt ammer, ungen har nettopp bikka året, har en unge som er titt og ofte syk. Amme eller ikke amme har nok en liten sammen heng, men har sett det temmelig ofte at det ikke har noe å si. Anonymous poster hash: 41dc7...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå