Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Thats the quastion?! Noen som har vært igjennom begge deler? Hva er og foretrekke??? Anonymous poster hash: 400b4...aa7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 MED! Anonymous poster hash: fd146...076
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Med. Orker ikke lide mer enn nødvendig. Anonymous poster hash: 8eb29...d1f
Elsker livet Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Jeg har født 4 ganger uten epidural, har ikke født med. Jeg har ikke bestemt meg for noe på forhånd, men tatt vurderingen underveis.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Uten! Anonymous poster hash: ea114...cf4
DramaMama Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Jeg fødte med sist. Hadde ikke noe valg pga veldig tette og kraftige rier, uten epiduralen hadde jeg vært utslitt før ungen var klar for å komme. Men epiduralen ble slått av under pressriene, så de var uansett vonde, og jeg hadde vondt i ryggen et par uker etter fødsel pga epiduralen (det ble stukket feil hvertfall 2 ganger). Neste gang håper jeg å få føde uten.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Ville prøvd meg uten først, og sett om det var nødvendig. Jeg klarte meg uten Anonymous poster hash: c1934...c18
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Jeg synes faktisk det var best uten. Fordi at epiduralen svekket riene og jeg måtte ha drypp som gjorde de veldig intense. Tror ikke epiduepiduralen fungerte optimalt på meg da, så mulig det går bedre med flertallet:) Anonymous poster hash: ee1dd...a55
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Jeg fødte med sist. Hadde ikke noe valg pga veldig tette og kraftige rier, uten epiduralen hadde jeg vært utslitt før ungen var klar for å komme. Men epiduralen ble slått av under pressriene, så de var uansett vonde, og jeg hadde vondt i ryggen et par uker etter fødsel pga epiduralen (det ble stukket feil hvertfall 2 ganger). Neste gang håper jeg å få føde uten. Epidural blir ikke slått av under pressrier, det fungerer ikke på pressrier. Det var nå i alle fall det jeg fikk beskjed om under min fødsel. Jeg fikk for øvrig også epidural pga svært tette og harde rier. Anonymous poster hash: fd146...076
DramaMama Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Jeg fødte med sist. Hadde ikke noe valg pga veldig tette og kraftige rier, uten epiduralen hadde jeg vært utslitt før ungen var klar for å komme. Men epiduralen ble slått av under pressriene, så de var uansett vonde, og jeg hadde vondt i ryggen et par uker etter fødsel pga epiduralen (det ble stukket feil hvertfall 2 ganger). Neste gang håper jeg å få føde uten. Epidural blir ikke slått av under pressrier, det fungerer ikke på pressrier. Det var nå i alle fall det jeg fikk beskjed om under min fødsel. Jeg fikk for øvrig også epidural pga svært tette og harde rier. Anonymous poster hash: fd146...076 Jeg vet at den ikke fungerer under pressrier, men de sa "Nå slår vi den av", så fikk jeg rieforsterkende drypp i armen istedet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Så rart, på meg sto den på hele tiden til og med når jeg presset. Følte aldri noe etter at den ble skrudd på. Hadde drypp også, kjente ingenting. Bare så at magen ble hard. Anonymous poster hash: 8eb29...d1f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Epidural er helt himmelsk. Men nå hadde jeg ligget med smerter i godt over ett døgn med rier hvert 5 min, så en epidural var mer enn hjertlig velkommen Anonymous poster hash: 9c0bc...a49
LivetErEnLek Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Jeg har aldri prøvd med epidural, men har hatt tre fødsler uten. Med første ble jeg pumpet full av petenin og hadde jeg fått valget igjen, hadde jeg helt klart gått for epidural. Helt pyton å være så neddopet og bortevekk under fødsel. De to andre hadde jeg kun akupunktur og varmt vann som smertelindring og det fungerte utmerket. Når jeg nå skal ha fjerde barnet, så satser jeg på å holde meg unna kjemisk smertelindring, men skulle det knipe, vil jeg helt klart heller ha epidural enn noe annet. Tar det som det kommer
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 Jeg fikk epidural fordi jeg var utslitt og måtte sove. Var ikke noe jeg ønsket i utgangspunktet, men rett og slett en nødvendighet etter tre døgn uten søvn, Andre gangen fødte jeg uten noe som helst. Det var bedre, men den fødselen var også myye kortere så jeg ble ikke utslitt. Jeg har ved begge fødselen tenkt at jeg i utgangspunktet ikke skal ha epidural, men at jeg må se an hvordan fødselen blir. Vil helst føde uten epidural neste gang:) Anonymous poster hash: 3966b...37a
MrsMilla Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Født to ganger uten og en med. Anbefaler helt klart med! Ser virkelig ikke fordelen med "naturlig fødsel". Gikk helt klart best for oss alle med epidural på tredjemann.
MammaMø84 Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Født alle 3 uten men har hatt nåla i armen å klar for å sette på begge di to siste pga smerter men baby har komt før det har vert behov for. Eg ville prøvd uten først og så heller fått om det blir ulidelig vondt lykke til
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 Jeg hadde epidural sist og hadde ingen god opplevelse av det så jeg tror jeg velger uten denne gang (4 uker til termin).
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #18 Skrevet 27. april 2014 Jeg fødte med sist. Hadde ikke noe valg pga veldig tette og kraftige rier, uten epiduralen hadde jeg vært utslitt før ungen var klar for å komme. Men epiduralen ble slått av under pressriene, så de var uansett vonde, og jeg hadde vondt i ryggen et par uker etter fødsel pga epiduralen (det ble stukket feil hvertfall 2 ganger). Neste gang håper jeg å få føde uten. Epidural blir ikke slått av under pressrier, det fungerer ikke på pressrier. Det var nå i alle fall det jeg fikk beskjed om under min fødsel. Jeg fikk for øvrig også epidural pga svært tette og harde rier. Anonymous poster hash: fd146...076 Min ble også skrudd av rett før pressriene kom. Slik at jeg skulle kjenne riene. Slapp drypp. Har født uten også. Det var vondere men gikk fortere (andregangs) og jeg var i mye bedre form etterpå. Hadde jeg fått valget på neste fødsel hadde jeg tatt med. Det er bare så jævlig vondt. Samtidig har jeg venninner som synes det er ok å føde uten så det er nok individuelt. Ville ikke bestemt noe på forhånd men tatt vurderingene underveis. Lykke til. Anonymous poster hash: af84f...33c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #19 Skrevet 27. april 2014 Thats the quastion?! Noen som har vært igjennom begge deler? Hva er og foretrekke??? Anonymous poster hash: 400b4...aa7 Naturlig er absolutt å foretrekke, men blir det så ille at du trenger epidural, så tar du selvfølgelig mot. Jeg har hatt en fødsel med og to uten. Anonymous poster hash: 8722e...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #20 Skrevet 27. april 2014 Hadde to styrtfødsler som gikk så fort at å få epidural var helt uaktuellt. nr 1 kom på 2,5 timer og vi kom på sykehuset en halvtime før hun kom. Nr 2 kom på 34 minutt, var på føden i 10 min før hun kom. Blir det flere ungen tror jeg at jeg søker om keisersnitt fordi jeg ikke kunne få smertestillende. men får det garantert ikke innvilget på grunn av at fødslene gikk så bra. Anonymous poster hash: 47cbf...f7c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #21 Skrevet 27. april 2014 Har fodt uten epidural, og skulle helst ha hatt det Tviler paa at jeg vil faa det da jeg har det som #20, kjappe fodelser. Anonymous poster hash: c12b2...722
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #22 Skrevet 27. april 2014 Jeg fødte de to første med og de to siste uten. Pga div ble det ikke satt epidural på de to minste, men jm hadde sendt "søknaden", men rakk aldri å få satt den.. Jeg syns epiduralen var gull verdt Ga meg tid til å samle krefter, fikk i meg litt mat og fikk hvilt litt før det braket løs Anonymous poster hash: 6dcae...ec2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #23 Skrevet 27. april 2014 Med !!!!!!:-) det er så befriende å endelig få ha det greit eller vonde rier lenge... det er så mye bedre...gir deg nye krefter... men selvfølgelig. . Det kan være grunner til at uten er best. Ta det som det kommer er mitt råd... Anonymous poster hash: 2e38b...6bb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #24 Skrevet 27. april 2014 Har født begge uten epidural (de kom fort selvom de kom i sete...) -ville ha gått for å prøve uten først -epidural kan i værste fall føre til at reine stopper opp og virke hindrende på fødselen. -Men om den drar ut i tid og du blir sliten ville jeg kanskje prøvet likevel?.... Anonymous poster hash: 16a94...900
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #25 Skrevet 27. april 2014 1 fødsel var igangsatt og varte i 26 timer, da hadde jeg epidural- Måtte presse med vilja, for jeg kjente ikke no pressrier.. Og det endte med vakuum.. Fødselen hadde nok ikke vært så lang uten. Hadde 10 cm i 8 timer. Ble stukket 5 ganger, og det kjente jeg godt leenge etterpå. 2 fødsel rakk jeg ingenting- han kom 30 minutter etter ankomst på sykehuset. Jeg var i knallform en time etter.. Ikke bestem deg på forhånd, se det heller an litt Anonymous poster hash: 6dbb1...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå