Gå til innhold

Amming og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg legge opp dette? Han starter snart i barnehagen 12mnd gammel, og jeg ammer han før han skal sove. Bør jeg pumpe og sende med i barnehagen? Føles litt rart egentlig, for tenk om de gir det til feil barn? Bør jeg evt begynne med ertstatning? Slutte å amme? Noen med erfaring som kan gi meg noen råd og tips?

Anonymous poster hash: 681a3...78b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av merkverdige grunner trenger ikke barn verken pupp, trilling, vugging, byssing eller andre ting for å sove i barnehagen. De blir lagt, og så sover de.

Anonymous poster hash: dca83...772

Skrevet

Av merkverdige grunner trenger ikke barn verken pupp, trilling, vugging, byssing eller andre ting for å sove i barnehagen. De blir lagt, og så sover de.

Men hva gjør jeg med all melken i puppene da? Må jeg bare innse at det nå blir slutt på amming?

Skrevet

Du må bare trappe ned på ammingen oggi ungen fast føde.hvis ikke lager du ett problem for ungen og Bhg i forhold til og få ungen næring

Skrevet

Du fortsetter å amme morgen og kveld. Det regulerer seg selv veldig fort.

Skrevet

Du pumper og sparer melken til han kommer hjem.

Barnehagen klarer legging fint på egenhånd.

Anonymous poster hash: 04878...fd9

Skrevet

Er på tide å trappe ned ammingen nå ja

Anonymous poster hash: fa547...24f

Skrevet

Men hva gjør jeg med all melken i puppene da? Må jeg bare innse at det nå blir slutt på amming?

Hvis du har så mye melk i puppene at du får melkespreng av å ikke amme noen få timer når ungen er TOLV MÅNEDER!! så burde du for lengst ha begynt å trappe ned. Skriver under på dem som sier at ungene sovner selv i barnehagen - har en utfordrende ettåring som makker og vrir seg i en time hver gang hun skal legge seg hjemme, og sovner på 5 minutter i barnehagen.

Anonymous poster hash: 883cd...313

Skrevet

Da må du jo amme han på morgen før og på kvelden før natta,men han er jo stor så kan jo avvenne han nå, og gi han vanlig mat :)

Skrevet

Jeg ammer også mine mye og lenge. Eldste måtte jeg i et par måneder amme i bilen etter henting. :) Var nok tøft for lille og definitivt for meg, men det holdt med vannflaske ved legging i bhg. Jeg ammet imidlertid til litt over to år. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 1b490...ed3

Skrevet

Jeg ammer mer i helgene faktisk. Og det går helt fint:) Ammer ellers morgen og kveld og noen ganger etter/ved henting. Men min sluttet å sovne ved puppen så amming i søvn ga han seg med ved ca 9mnd.

Anonymous poster hash: 41801...545

Skrevet

Da må du jo amme han på morgen før og på kvelden før natta,men han er jo stor så kan jo avvenne han nå, og gi han vanlig mat :)

Slike svar er så rare. De som velger å ikke avvenne vet jo at man kan avvenne og barn på 12mnd får jo masse vanlig mat i tillegg til mm med mindre det er noe spesielt. At man kan avvenne betyr jo ikke at man må og jeg antar at hi har et bevisst forhold til det...

Skrevet

Du spør om du bør begynne med erstatning; Barnet er gammelt nok til å drikke vanlig kumelk nå.

Anonymous poster hash: c9217...8df
Skrevet

Slike svar er så rare. De som velger å ikke avvenne vet jo at man kan avvenne og barn på 12mnd får jo masse vanlig mat i tillegg til mm med mindre det er noe spesielt. At man kan avvenne betyr jo ikke at man må og jeg antar at hi har et bevisst forhold til det...

han kan få mere kumelk nå,ikke morsmelk

Skrevet

For KUmelk laget for kalver er jo mye bedre enn morsmelk laget for menneskebarn?...

Skrevet

Vann burde være nok i bhg, og så er jo ungen ett år nå og kan drikke vanlig melk. Det får de i bhg så du trenger nok ikke sende med noe:) mm er ikke nødvendig lenger sånn sett, regner med han spiser normalt ellers:)

Skrevet

For KUmelk laget for kalver er jo mye bedre enn morsmelk laget for menneskebarn?...

Bare for å presisere litt. Man trenger selvsagt ikke å pumpe melk for å ta med i bhg, barnet kan drikke kumelk der hvis det er et behov. Svaret mitt er myntet på maset om at kumelk er bedre enn mm, for det er det ikke.

Skrevet

Litt merkelige svar her syns eg. Kan ho ikkje bare sende med melk? Før legging i barnehagen pleie ungane få litt mat. Om denne mammo vil at barnet sitt ska få morsmelk før denne soveperioden så merke ein bare flaska og sende med. Ko ti på dagen ho vil gi anna type mat er mor og far sitt valg.

Anonymous poster hash: 212a0...1f4

Skrevet

Sånn sett er det ingen som trenger melk når de er over året, kalsium kan en få fra andre kilder.

Skrevet

Her inne er jo alle i mot amming. Jeg ville ammet morgen og kveld og sett hvordan det gikk i barnehagen uten melk ved soving. Greit nok at barnet ikke trenger morsmelk når det er over 12 mnd, men dere har likevel ingenting med om hun gir barnet det uansett

Anonymous poster hash: eb5fd...3eb

Skrevet

Jeg ammet morgen, noenganger ettermiddag og alltid kveld lenge etter barnehagestart. Til å begynne med ble det innimellom litt diskret amming i garderoben ved henting også.

Jeg amma masse før hun begynte i bhg og bekymra meg for hvordan overgangen skulle gå, men det gikk helt fint av seg selv, produksjonen, jeg og ungen tilpassa oss og jeg hadde fortsatt melk til den nye ammehverdagen vår i langt tid :)

Anonymous poster hash: 8c746...43a

Skrevet

Jeg gikk over til å amme morgen, ettermiddag og kveld da barnet startet i bhg. Både puppen og barnet vennet seg fort til det.

Skrevet

Hvis du vil sende med en melkeflaske med mm, så kan du jo bare gjøre det. Ikke hør på hønene her inne. Sikkert godt for barnet med den ekstra kosen før soving. Morsmelk er flott! :)

Anonymous poster hash: 8a23c...638

Skrevet

Masse rare svar her. Send med ei flaske mm i barnehagen. Det er jo bedre for en unge å få menneskemelk enn kumelk uansett!

Jeg har også planer om å amme babyen lenge denne gangen, men tror jeg holder meg til morgen og kveld.

Skrevet

Kjenner jeg ble litt overrasket over noen av svarene her.... Han får vanlig mat måltider i tillegg til mm, så det er ikke noe problemer med næring. Han sovner ikke ved puppen, så det er ikke derfor jeg ammer, jeg gjør det fordi jeg vil amme så lenge det føles naturlig for oss, og nå er det veldig kos. I tillegg er det bra for barnet. Jeg får ikke melkespreng, men har masse melk, noe jeg er kjempeglad for! Og den vil jeg dele med min lille gutt!! Og jeg vil heller at han skal få mm enn kumelk!! Mitt barn, mitt valg!

Jeg lurte egentlig mest på hvordan jeg kunne løse det rent praktisk i forhold til barnehagen.

Takk til dere som ga fornuftige og hjelpende svar! :) Jeg finner nok en passende løsning når han først starter i barnehagen, men det var godt å få noen råd før første dagen. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...