Gå til innhold

Hvorfor bosette seg i nærheten av andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når man ikke takler at folk lever rundt en?

Det er ille at hunder bjeffer, at barn hopper på trampolinen, at gress klippes og at man spiller musikk.

Flytt hvis det er for ille...

Anonymous poster hash: 765b4...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...når man ikke takler at folk lever rundt en?

Det er ille at hunder bjeffer, at barn hopper på trampolinen, at gress klippes og at man spiller musikk.

Flytt hvis det er for ille...

Anonymous poster hash: 765b4...10e

det er vel forskjell på å godtta normal støy som hundebjefffing, babygrå, gressklipper og det at disse lydene fullstendig dominerer hverdagen. Man skal godta normal støy, men om bikkja står ute og bjeffer fra soloppgang til solnedgang, er dette LANGT utenfor det som regnes som normal støy, og da må det være lov å reagere uten at man skal omtrent pålegges å flytte på landet....

Om man vil ha en livsførsel hvor man er til bry, kan man ikke da flytte avsideliggende? Personlig reagerer jeg mest på røyking...Kan godta mye støy, men røyking er direkte skadelig for andre, så der synes jeg det i mye større grad burde legges begrensninger på de som røyker, og ikke de som utsettes for røyk. 

Anonymous poster hash: 0cc6d...ae6

Skrevet

Vil heller si at de som støyer, bråker og lager leven uten å ta et snev av hensyn til andre burde flytte til steder der de ikke trenger å ta hensyn fordi det ikke bor andre mennesker der.

Anonymous poster hash: af7cd...5e1
Skrevet

Jeg bor på et lite boligfelt og har i alle år vært helt inneforstått med støy av forskjellig slag. Det gjør meg ikke så mye så lenge den foregår til normale tider. Har aldri latt meg irritere over ungdommens musikk, ungene som leger etc 

MEN jeg blir innmari irritert når helligdager blir ødelagt av naboen som bruker motorsaga fra morgen til kveld, når naboen med 7 hunder setter ut hundene kl 0700 og lar de bjeffe seg gjennom dagen fram til kl 2300. Eller begynner å bråtebrenne på helger hvor folk gjerne vil sitte ute med åpne dører.

Da er det vanskelig å hilse hyggelig på naboene i etterkant.

Må man forpeste omgivelsene med slik støy over lenger tid, får man flytte til et sted hvor det ikke finnes naboer.

Skrevet

Normalt støy er greit, men hadde du likt å bli vekket kl 7 hver eneste dag ( inkl. Helligdager) av motorsag, lek på atv og motorsykkel rett utenfor soveromsvinduet ditt?

17 mai ødelagt av arbeid med maskiner utendørs mens du har besøk?

Anonymous poster hash: 018a9...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...