Gå til innhold

Nabo som spiller musikk for hele gata på dagtid....greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et rolig og barnerikt boligstrøk. Har alltid vært helt stille her, bortsett fra unger som leker, gressklippere etc. Utrolig deilig. Helt til i fjor, da fikk vi nye naboer. De bor på skrå over veien for oss, så ikke nærmeste nabo. Veldig hyggelige folk, med barn de også. Men nå er det like før jeg tilter. De spiller musikk, HØY musikk, og setter dører og vinduer åpne så de kan stå nede på gårdsplassen og stelle litt og høre musikk, eller sitte ute på fine dager med musikken på. De spiller så høyt at det blir en evig bakgrunnsstøy for oss i vår hage, vi hører teksten og hele pakka. Utrolig slitsomt. Selv lager de også mye støy, snakker så utrolig høyt, men akkurat det kan jeg ikke få gjort noe med. Men altså, nå har jeg så lyst til å gå over og si fra og spørre pent om de kan bruke headset eller noe, for dette går virkelig inn i marg og bein på meg. Men kan jeg gjøre det? Eller må jeg bare akseptere?

Evt får jeg svare med samme mynt, skru opp volumet på Britney Spears eller Justin Bieber eller noe... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslå headset. Hvis de ikke vil bruke det, får du ta igjen med Sputnik, opera eller noe i den dur. Kanskje de tar hintet da.

Skrevet

Fikk du lite svar og prøver en annen vri?

Anonymous poster hash: a81a1...373

Skrevet

Hæ?

Mulig jeg misforstår deg nå, men hvis du tenker at jeg har skrevet en annen tråd også om dette, så tar du feil. Du kan vel sikkert se det på nicket mitt? :) skrev nå fordi denne naboen har spilt musikk i hele dag og jeg er oppgitt ;)

Skrevet

Men er det greit å snakke med naboen eller forventer jeg for mye ?

Skrevet

Snakk med de. Ikke vær "flau" for at dere ikke orker musikken deres hele tiden. Om du ikke tør, skriv henvendelse og putt i postkassen. Forklar det akkurat som det er. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 98a95...0e9

Skrevet

En ting moren min forklarte oss da vi var tenåringer og skrudde opp volumet, var at vi måtte respektere at vi hadde naboer. Ikke alle liker samme musikk som oss, ikke alle liker at det jaller musikk når de ønsker å sitte ute og slappe av, at ofte høres bare bassen som dunk-dunk etc, og at det er fryktelig irriterende for dem. Har man litt mellom øra så tar man slike hensyn.

Syns det er helt innafor at du rusler over til naboen og ber dem slutte å spille for hele gata.

Noen argumenterer med at hvis man har valgt å bo tett så må man godta bråk, men man kan snu på det og si at har man valgt å bo tett så må man godta å vise hensyn..

Anonymous poster hash: 19684...b9a

Skrevet

Vi er en familie som liker musikk. Jeg hører på høg musikk når jeg gjør husarbeid. Hadde satt stor pris på om naboene hadde sagt fra om det plager de!

Anonymous poster hash: e1ac9...bb5

Skrevet

Takk for svar :) da skal jeg rusle over neste gang de spiller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...