Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Tidligere hadde jeg som vane å skrive ned minst 5 ting jeg var takknemlig for, på semgekanten før jeg sovnet. Av ulike grunner gjør jeg ikke dette lengre, men skulle gjerne hatt noen liknende teknikker for å tenke positive tanker, fokusere på positive ting. Noen andre som har noen tips, erfaringer? Anonymous poster hash: a684e...9b0
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 skal til å lese "Sjef i eget liv" i morgen. En bok, tror han het wilhelmsen. Den skal visst være veldig bra! Anonymous poster hash: 6c449...494
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Takk for svar, skal sjekke ut Anonymous poster hash: a684e...9b0
Pengetreet Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Nå kommer jeg til å spore litt av Ofte er det slik at størsteparten av våre negative tanker handler om oss selv. Vi er selvkritisk og sammenligner oss med de som vi anser som mer vellykkede. Det blir en håpløs runddans fordi vi har en ide/illusjon om at "bare jeg går ned 5 kg", "bare jeg finner drømmemannen", "bare jeg får den forfremmelsen på jobben" - Da vil jeg bli fornøyd. Sannheten er at vi er fornøyde en liten stund, så finner vi noe nytt ved oss selv som ikke er bra nok. Min kjepphest er at vi lever i et samfunn som er besatt av en massepsykose. Det anses som helt normalt og dertil sunt å strebe etter materiell velstand og høy status. Hva handler dette egentlig om? Tilsynelatende et ønske komfortabelt liv, men også om å rangere hverandre. Dette er en taus konkurranse hvor man i sitt stille sinn konkurrerer med både familiemedlemmer og venner om plassering i det sosioøkonomiske hierarkiet. Konsekvensen av dette er at mange mennesker føler at de ikke er gode nok, flinke nok, pene nok, sexy nok, rike nok osv osv. Jeg tenker at veien å gå er å akseptere seg selv som man er og lære å bli glad i seg selv. Takke kropp og sinn for utrettelig innsats dag etter dag. Takke for de erfaringer man har gjort seg, både de gode og de smertefulle. Jeg tror at hvis man aksepterer seg selv og er glad i seg selv, så vil man også i mindre grad sammenligne seg med andre og som følge av det være mindre selvkritisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå