Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Jeg var på konferanse i forrige uke angående min sønn i første klasse. Det gikk bra, han er en koselig gutt, alltid i godt humør, kan være nittelitt urolig i timene innimellom, men ikke noe mer enn de fleste andre. Han konsentrerer seg godt og er den beste i klassen i norsk. Men hun sa at det hadde vært noen episoder i det siste hvor han hadde dyttet og knuffet en del ved lek ute i en lekehytte skolen har. Hun mente at han ikke helt forstod den sosiale koden her, at han ikke mente å være slem, men ikke forstod helt at de andre ikke likte det. Det gjorde meg litt urolig! Jeg sa at de bare måtte sende melding eller ringe hvis det var noe spesielt som skjedde på skolen, og da sa læreren at det gjorde de bare hvis det var noe som ikke var "normalt". Og da ble jeg litt paranoid. Var det et hint om at hun mener at sønnen min ikke er normal, og at de diskuterer om det kan være noe med han?? Anonymous poster hash: adfc4...de4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Hun mener nok at det ikke vil være behov for å ringe eller sende sms fordi hun anser det som normalt og bare en fase inntil han skjønner hvor grensen går med tanke på hva andre liker og ikke liker Anonymous poster hash: eb6a9...b6e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Det hadde jeg tolket som at det ikke har skjedd noe unormalt og at de episodene han har vært borti ikke er noe de har reagert på som unormalt (derfor har de ikke ringt). Anonymous poster hash: b042a...e21
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Kan ikke tro at en lærer sitter å hinter- da er el hele poenget med denne timen bortkastet;-) Tror ikke hun mente noe annet enn hun sa; at de ringer kun om noen skader seg, eller andre uforutsette ting skjer. At han ikke forstår de sosiale kodene er noe de må jobbe med, og dere også- derfor hun sa det. Spør heller lærere om tips eller les litt om det. Skulle problemene vedvare vil dere heller bli kalt inn til ny time. Anonymous poster hash: 96167...3ce
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 HI her. Tusen takk, dere, nå ble jeg litt roligere. Han er nok litt umoden, og kan bli litt revet med hvis det er noe som er veldig gøy, for eksempel. og da kan slikt skje. Men vi har aldri hørt noe slikt fra barnehagen, så jeg ble derfor litt overrasket... Anonymous poster hash: adfc4...de4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Han er nok litt umoden. Gutten min var også slik. Slet med konsentrasjonsproblemer da han begynte i 1. klasse. Slet litt med den sosiale koden. Fikk beskjed om at i den alderen kunne de være alt fra 2 år +-. Store forskjeller altså. Nå som han går i 2. klasse har han modnet veldig. Ingen problemer og har tilpasset seg kjempe fint. Anonymous poster hash: 42a88...ff3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 HI her. Tusen takk for svar! Ja, han er litt umoden sosialt, men faglig er han ikke umoden i det hele tatt..... Så det er et lite gap mellom det faglige og det sosiale, føler jeg. Men han har kamerater i klassen, så han sliter ikke veldig. Han sier selv at han har sluttet med knuffingen, så da håper jeg det. Anonymous poster hash: adfc4...de4
skinnfilla Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Min nevø hadde litt problemer med å knekke den sosiale koden i klassen, Han ga seg liksom aldri, skjønte ikke at de andre fikk nok. Det ordnet seg greit og i andre semester gikk det helt topp En gutt i klassen til jenta mi , slo, sparket og var helt vill. Jeg ringte hjem til mamman hans etter en episode hvor han bokset henne i magen. Min datter var engstelig og redd for ham. Stakkars mamman , hun gråt og var helt i fra seg, hadde hatt tlf fra skolen flere ganger. Dette ordnet seg greit. Han er verdens skjønneste, fineste gutt høflig, snill og uendelig forelsket i jenta mi. Noe han forteller meg titt og ofte. Han har vært hjemme her et par ganger, kjempeskjønn er han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå