Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Vi har to barn, ei jente på nesten 3 år og en gutt på 8 mnd. Mannen er mest glad i jenta. Jeg har hele tiden håpet at dette vil gå over, men jeg syns det har tatt litt for lang tid. Han prøver så godt han kan å skjule det for både meg og andre, men det er uansett veldig synlig. Er dette noe som vil gå over med tiden, eller? Noen med erfaringer? Blir bare så utrolig lei meg på lillegutten sine vegne Anonymous poster hash: e23a0...af1
Elskerhøsten2014 Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 (endret) Tror dessverre ikke du får gjort noe med det, noen favorisere barna sine,merker det litt på farmor her, hun Favorisere elsde barnebarnet,sønnen vår er minst. og ei venninne jeg har er mer knyttet til sønnen enn datteren sin,så det kan skje,men går håpe det får over,skjønner du blir lei deg Endret 26. april 2014 av olli bolli totti
Honningmelon Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Er du sikker på at det er slik at han er mest glad i jenta? Du sier han prøver å skjule det, så da har han vel ikke sagt det? Min mann er slik at han syns det er lettere å forholde seg til barna når de blir større. Han er ikke så god på babyer. Det betyr ikke at han er mer glad i en av de.
monson Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Ja. Jeg tenker som honningmelon. At han synes helt sikkert det er lettere og forholde seg til 3åringen og er sikkert også mere knyttet ril hun på 3. Men det beryr ikke at det vil bli sånn for alltid. Og når han bare er 8mnd enda så hadde ikke jeg vært så bekymret:) kanskje for at jeg selv synes det er enklere å holde på med litt større barn selv. Uansett sikkert ikke dumt at 3åringen får endel oppmerksomhet av far eller
☆☆☆ Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Eg tenker det er lettare å vere saman med ein treåring (med språk) enn ein baby. Det treng ikkje bety at han elskar den eine meir enn den andre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Dette er heeelt vanlig for menn. De forholder seg bedre til litt eldre barn som regel. Slapp av, bare vent til guttungen blir større. Kommer til å bli helt annderledes da Anonymous poster hash: 484e1...f46
Mrs Smith Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Enig med honningmelon. Her også blir mannen min mye mer komfertabel jo eldre barna blir. Det første året var liksom mitt, så har han blitt mye mer involvert og 'glad i barna' etterhvert.
Peggy Sue Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Støtter alle de andre. Ikke uvanlig at enkelte (kanskje spesiel menn?) synes det er lettere å forholde seg til større barn man kan snakke med. Jeg ville ikke bekymret meg for dette. Om han fremdeles forskjellsbehandler når yngste er 2-3 år, kan du begynne å bekymre deg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Sånn er min mann også Men han er nok like gla i de minste også, bare ikke så lett å forholde seg til babyer, synes det er vanskelig. Anonymous poster hash: 9fa38...d64
SuperFries Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Da jeg fikk barn nr 2, så følte jeg også at jeg elsket min første mer enn nr 2. Ser nå at jeg bare elsker de annerledes, men det føles fortsatt til tider sterkere med nr 1. Tror det er som min kjære hs sier: Du elsker ikke ditt eldste barn mer, du har bare kjent barnet lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå