Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Min venninne har jobbet annen hver helg på et sykehjem i over et år. Nå er hun ferdig med utdannelsen sin og har sagt opp stillingen sin. Hun er ferdig 31.mai. Hun skal ikke ha ferie i år og mener da hun skal ha både lønn og feriepenger i juni. Nå har hun fått beskjed om at hun ikke får lønn i juni siden hun slutter fra 1.juni. men hun får feriepenger. Har de lov til det? Anonymous poster hash: 8c503...635
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Hun får selvfølgelig ikke lønn for juni når hun ikke jobber der da. Hvorfor skulle hun fått det? Anonymous poster hash: b9a2d...bc2
BareMas Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Hvorvidt hun får lønn avhenger om lønnen er forskuddsbetalt eller etterbetalt. I mitt tilfelle ville jeg ikke fått lønn i juni om min siste arbeidsdag hadde vært 31.mai, da jeg har forskuddsbetalt fastlønn. Får din venninne lønnen etterbetalt, noe som er vanlig til deltidsansatte og ekstrahjelpe, så skal hun ha utbetalt lønn i juni for det hun har jobbet i mai.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Hun har månedslønn for hele mnd, utbetales 12. Hun hadde vel fått lønn for ekstravakter hun jobber i mai, men har ikke planer om det. Anonymous poster hash: 8c503...635
Katta82 Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Deltidsansatte og fulltidsansatte blir vanligvis utbetalt på samme måte på samme arbeidsplass. Men ekstravaktene dei arbeider blir betalt etterskuddsvis. Det er ganske vanlig at dei som går i turnus får betalt mnd for mnd. Dvs det du får utbetalt i mai er for vaktene i mai. Eksempelvis får eg lønn 15.og får då for heile mai mnd
Katta82 Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Hun har månedslønn for hele mnd, utbetales 12. Hun hadde vel fått lønn for ekstravakter hun jobber i mai, men har ikke planer om det. Anonymous poster hash: 8c503...635 Då ska ho såklart bare ha feriepenger.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Hvorfor mener hun at hun skal ha både lønn og feriepenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå