Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Har en nabogutt som får kjøre rundt i nabolaget her med traktor. Synes dette er skummelt med tanke på at det er mange små barn som bor i nabohusene. Kjedelig å ødelegge naboskapet, men hva om det skal skje noe med barna mine eller noen av de andre barna rundt her... hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: d4ece...2c9
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Jeg hadde gitt foreldrene til gutten en advarsel. Greit at han kjører på jordet, men han har ikke lov å ferdes på veien før han har tatt lappen som 16 åring. Enten sørge foreldrene for å få han av veien eller du ringer politiet. Anonymous poster hash: 446f5...842
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Både jeg og mannen min har prøvd å snakke med foreldrene om at vi syns det er skummelt, men vi har blitt avfeid med at dette er noe alle gutter har gjort i mange år og det er sånn de lærer. Hva de gjør på sin egen gårdplass driter jeg selvfølgelig i, men ikke når gutten ferdes etter veien. Jeg må vell være litt strengere.. Anonymous poster hash: d4ece...2c9
Nettie+jentungen Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Ring politiet, jeg hadde blitt forbanna selv. Plutselig en dag kjører han over et barn...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Selvfølgelig lærer de ved å øvelseskjøre, men å kjøre på veien er rett og slett ikke lov! Han kan øve seg og lære på jordet til far, men langs veien gjelder trafikkreglene og ingen 13-åring har lov til å ferdes langs veien i motorisert kjøretøy. Hva far mener er helt likegyldig, han må forholde seg til norsk lov som alle andre. Jeg hadde glatt ringt politiet. Anonymous poster hash: 446f5...842
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Hvor han kjøre? Om det er på sin egen tomt ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: af797...cc4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Jeg hadde ikke stusset - jeg hadde varslet politiet. For guttens skyld også! Han er tretten år - hvis han et øyeblikk er uoppmerksom og ender med å skade noen - eller at de dør - så vil det ødelegge resten av livet hans. Han risikerer også å få utsatt tillatelse til å ta mopedlapp osv - de risikerte i hvert fall det tidligere. Anonymous poster hash: ee4bd...b9f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Jeg ville varslet, akkurat som når det er alt for unge barn og ungdommer som kjører firhjulinger. Anonymous poster hash: 33341...b7c
Gjest Julia1984 Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Du MÅ varsle politiet. Du vil aldri tilgi deg selv om et barn blir påkjørt og du ikke har gjort det. Stakkars 13 åring sier jeg. Tenk så grusomt for han om det skulle skje.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 Vet at jeg aldri kan tilgi meg selv om det skjer noe. Det er faren til gutten som har tatt på seg jobben med å skrape osv veien i nabolaget her, og han lar gutten gjøre jobben istedet. Gutten er veldig flink, men kan en stole på at en 13 åring følger godt nok med i trafikkbildet rundt seg..? Anonymous poster hash: d4ece...2c9
*Lissi* Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Ring politiet! Han skal ha eget 40 timers teorikurs, 40 timers kjøring og så oppkjøring før han kan kjøre traktor. For ikke å snakke om at han er for ung.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Hadde glatt varslet politiet. Om han gjør det på egen eiendom, så er det selvfølgelig hans valg. Men, når det kan gå utover andres barn eller eiendom, så skal man ikke finne seg i det Anonymous poster hash: 6ac2e...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå