Superdolly Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 I dag ringte jeg moren min og fortalte henne om bunaden etter svigerbestemor. Og reaksjonen hennes var et rop i telefonen: Jamen, herregud, da, Dolly! Du har jo allerede en festdrakt! Og det var ikke akkurat den reaksjonen jeg hadde forventet, og jeg ble en smule deppa. Men også litt sånn småtrassig, så jeg tenkte f*piip* heller! Nå skal jeg i hvert fall bruke den på 17. mai. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette her, jeg måtte vel bare få det ut. Sukk.
sug lut Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Huff, har du fått festdrakta av henne? Eller har hun til og med laget den? I så fall skjønner jeg litt bedre, men du må likevel bare trasse gjennom svigerbestemorbunaden, synes jeg. Forøvrig: Trass er bra. Trass, evnen til å si NEI og evnen til å si IKKE FAEN er det som gjør at man kommer seg gjennom her i verden.
Superdolly Skrevet 26. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2014 Niks. Festdrakta kjøpte jeg sjøl, for egne penger. Sydd av en fremmed, kjøpt i forretning for den slags. Moren min syntes den var så utrolig fin da jeg kjøpte den at hun kjøpte seg maken. Og den ER jo fin, men den etter svigerbestemor er ekte bunad og den er enda finere synes jeg. Og då er det noe med familiebånd og følelsesmessig tilknytning også... Pluss at den bunaden tilhører området her, og det er jo litt spesielt med tanke på 200 årsjubileet... Ble bare så skuffet over den reaksjonen hennes.
Ziva Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Drit i kjerringa (kun når det gjelder bunaden da). Bruk bunaden og nyt dagen
Iiiiik Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Hun vil vel ikke at du skal være finere enn henne da. Eller hun har kost seg med at du og hun er et par og begge er så fine i den samme festdrakten. Og så skal du plutselig svikte henne og ha på deg noe som kommer fra svigerfamilien. Skrekk og gru. Enig med Ziva - drit i kjerringa når det gjelder bunaden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå