Gå til innhold

Nordmenn finansierer gladelig slavearbeid og utnyttelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og neste gang du bestiller billig tull på Ebay, ofre en tanke til de stakkars barna som sitter og lager tullet.

Anonymous poster hash: cc0d5...8cf
Skrevet

Men da burde vel kanskje prisene til norske firmaer justeres litt. Er det noe virkelig nødvendig er det klart at man prøver å finne billigste måte å fikse det på for å slippe at man ikke har råd til utgifter osv. selv

Anonymous poster hash: e7699...2a0
Skrevet

Men da burde vel kanskje prisene til norske firmaer justeres litt. Er det noe virkelig nødvendig er det klart at man prøver å finne billigste måte å fikse det på for å slippe at man ikke har råd til utgifter osv. selv

Og da er det klart at det er det samme om folk jobber under nedverdigende og utrygge arbeidsforhold for førti kroner timen og bor ti stykker på 20 kvadrat med dobøtte, selvsagt. Bare du får utført det du ønsker.

Skrevet

For du hadde godtatt lavere lønn hvis arbeidsgiveren din kom med det argumentet...? Den store utgiftsposten til de fleste firmaer er offentlige avgifter, og lønn/kostnader knyttet til ansatte. I det fleste bransjer er marginene små fra før.

Anonymous poster hash: cc0d5...8cf

Skrevet

Mange forstår ikke at alternativ til barnearbeid er ofte enda verre, nemlig prostitusjon. Hva hadde du som mor valgt for din datter: arbeid på en fabrikk eller bordell der hun må ligge med 10-20 ekle gamle griser hver eneste dag?

Anonymous poster hash: ea07d...152

Skrevet

Veldig grei artikkel, men virkelig synd at den stigmatiserar litauarar i noreg. Naboen til foreldra mine er frå Litauen, og har nettopp starta sitt eige firma etter årevis i eit norsk firma. Han treng ikkje akkurat at folk blir servert eit inntrykk av at ein bør halde seg unna handverkarfirma som eigast av folk frå Litauen.

Det burde holdt med ein advarsel om at prisar som virkar urtulige er det av ein grunn.

Skrevet

Helt ærlig så bryr det meg null og nix hvordan de bor eller hva de får betalt, bare jeg får jobben gjort på en ordentlig måte og billigst mulig. :)

Anonymous poster hash: b1973...cdb

Skrevet

Mange forstår ikke at alternativ til barnearbeid er ofte enda verre, nemlig prostitusjon. Hva hadde du som mor valgt for din datter: arbeid på en fabrikk eller bordell der hun må ligge med 10-20 ekle gamle griser hver eneste dag?

Anonymous poster hash: ea07d...152

Det er jo en vakker sovepute for rike nordmenn som likevel ikke vil betale det en tjeneste faktisk koster.

Anonymous poster hash: 77589...467

Skrevet

Helt ærlig så bryr det meg null og nix hvordan de bor eller hva de får betalt, bare jeg får jobben gjort på en ordentlig måte og billigst mulig. :)Anonymous poster hash: b1973...cdb

Det er jo nettopp sånne som detg som er med på å drifte dette horrible systemet!

Jeg nyter på terrassen min, nybygget mitt, og det fine nybeisede huset, for her har vi gjort det selv, eller brukte norske håndverkere. Kostet kanskje mer, men så har jegr en samvittighet, og har fått utført et arbeid med kvalitet.

Skrevet

Enig. Men samtidig vil jeg si at det finnes norske firmaer som oppfører seg anstendig overfor sine ansatte, uavhengig av nasjonalitet.

Det er i tillegg veldig fokus på utenlandske trailere og sjåfører i Norge, og kvaliteten på dem. Det er til syvende og sist et ansvar norske bedrifter som bestiller varer fra utlandet har. Bedriftene vil ha varer billigst mulig og det går på bekostning av hvordan det transporteres hit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...