Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Sliter med ca 10 kg for mye etter jeg fikk barn nr 2 for 1,5 år siden. Dette er mye for meg som har vært slank helt frem til det 2 barnet. Klarer bare ikke å gå ned.. jeg spiser egentlig ikke så mye heller, snop stort sett bare i helger. Har prøvd å gå ned i vekt sikkert 20 ganger! Klarer ikke holde motivasjonen oppe.. er dessverre en trøstespiser så med en gang noe går meg imot begynner jeg å småspise. Har hatt mye problemer i det siste som ikke gjør saken lettere. Jeg finner heller ikke klær som sitter fint pga løshud på magen. Buksene sklir ned under magen hele tiden sånn at jeg må heise dem opp i ett sett.. ser jo smart ut. Kan ikke gå med gensere/topper som er tettsittende for da ser jeg 5 mnd gravid ut.. Badetøy er uaktuelt. Er også plaget av vann i kroppen, spiser jeg feks taco eller noe eser jeg nærmest ut over natta.. Har ikke gått ned et gram etter fødselen selv om jeg ammet i et helt år og fullammet de første 6 mnd OG hadde dårlig matlyst.. heller gått opp. Alle blodprøver inkl stoffskifte er normale. Jeg går mye turer i raskt tempo i ca 45 min hver gang. Alle mine venninner er blitt slanke igjen etter barn nr 2 og 3! De har flate mager mens min aldri kommer til å bli fin igjen. Er så frustrerende, har ikke lyst å være sosial for det er alltid noen som skal komme med en ubetenksom kommentar. Var i selskap her om dagen, noen snakket om at en raser ned i vekt av amming så sier svigermor at "det gjorde ihvertfall ikke ...". Hvordan skal jeg bli fornøyd med meg selv igjen?? Anonymous poster hash: da843...d88
klg,2 boys now:) Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Prøv og ikke fokusere så mye på det.og skriv ned alt du spiser og drikker.kansje du har noen skjulte kcal som du ikke tenker over
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 "....med en gang noe går meg imot begynner jeg å småspise" Her ligger mye av problemet ditt, tror jeg. Jeg har det akkurat på samme måte og det er ikke noe kjekt. Har den siste uken vært på sukkeravvenning og avvenner meg med det å bruke mat og snop som trøst eller belønning. Jeg er verdensmester i å premiere og trøste meg selv med sjokolade. Om jeg blir fysen på noe lager jeg gelè av Fun Light, spiser litt bær eller vannmelon. Drikker mye vann og knasker isbiter. Har gått ned 2 kilo siden mandag. Vet at mesteparten av dette er vann, men det er en stor motivasjon og jeg føler meg allerede i bedre form og har mer energi. I tillegg tar jeg krom og spiser mye grønnsaker til nesten alle måltider. Anonymous poster hash: aaa7d...8be
Mamma`n til turbo Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Jeg er også en trøstespiser, noe som har resultert i at jeg har lagt på meg mye de siste fem årene. Chips, dip, få men store måltider og feil mat og mye karbohydrater fører jo selvfølgelig til overvekt. Nå har jeg derimot klart å snu helt om å har gått ned 12 kg siden februar. Jeg spiser rent kjøtt, salat, grønnsaker, knekkebrød og sunt pålegg, egg Cottage cheese Osv og ligger på ca 1200 kalorier om dagen. Jeg spiser godt og er aldri sulten. For min del handler alt om planlegging. Koker meg to egg om morgenen som jeg spiser og har stekt klar en svine/kyllingfileet kvelden før som jeg planer med isbergsalat, fetaost og litt olivenolje og har med på jobb som lunsj. Jeg unner meg absolutt ting men istedenfor å kjøpe en pose chips så kjøper jeg disse småposene med snack a Jack (120 kalorier) og bruker gjerne litt ekstra lett rømme som dip. Gjennom hele dagen drikker jeg sitronvann (kokt vann, sitronbåter, fersk ingefær og suketter), dette tilfredsstiller søtsuget og er supert å starte dagen med på tom mage med tanke på forbrenning og rensing av lever og kroppen. Mitt beste råd til deg er å ta deg selv i nakken og bestemme deg for at det ikke er verd å være ulykkelig pga snop og usunn mat. Jeg har latt meg selv hemme de siste ti årene og jeg angrer sånn nå når jeg ser at det er faktisk ikke så vanskelig når man har bestemt seg for å ta godt vare på seg selv på fysisk og psykisk. Jeg har fortsatt 15 kg til å gå ned men allerede nå er klærne blitt altfor store og humøret og selvtilliten mye bedre. Anbefaler deg å søre på Paul McKenna på YouTube, han har mange gode poeng og råd å komme med til oss overspisere. Last ned My fitness pal og registrer alt du drikker og spiser i løpet av en vanlig dag så ser du hvor mange kalorier du egentlig får i deg. I tillegg til kondisjonstrwning bør du også begynne med styrketrening, det setter fart på forbrenningen å bygge muskler. Det er så inderlig godt å komme til ett punkt hvor man tar seg selv på alvor! Lykke til, du klarer dette! Beklager ingen avsnitt, skriver fra Tlf.
prekæs Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Et tips bare: Kjøp deg bukser i god fasong uten stretch. Det finnes ikke noe verre enn stretchbukser når det gjelder "siging". De glir ned støtt og jeg er overbevist om at man ser finere ut i en bukse som ikke tøyer seg ut. Den holder ting mye bedre på plass.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Ikke er du spedalsk, ikke har du kreft, du har armer og bein i behold og du har båret frem to skjønne barn. Jeg tenker at det er mange grunner til at du skal være fornøyd med og elske kroppen din Anonymous poster hash: d4165...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå