Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Fikk mange gode råd her om dagen om utstyr til ny katt etc. Nå er pus i hus. Hun har fått sitt eget rom og jeg har fått god kontakt med henne. Hun la seg til og med ned på rygg og lot meg klø henne på magen. Holder de minste barna unna nå i begynnelsen. Nå må jeg gi henne smertestillende medisin, men hvordan gjør jeg det uten å ødelegge tilliten hun har fått til meg? Anonymous poster hash: 6a2b9...5bc
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Mine katter eeeeelsker smertestillende holder sprøyten foran dem og så slikker de det i seg. Katter som ikke kan håndteres får det på våtfór Anonymous poster hash: 994e7...a38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Aha! Kanskje det går lettere enn jeg tror. Får gi det et forsøk! Hun virker ikke veldig smertepåvirket, men bør kanskje gi det likevel? Hun ble sterilisert og chippet i går. Anonymous poster hash: 6a2b9...5bc
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Aha! Kanskje det går lettere enn jeg tror. Får gi det et forsøk! Hun virker ikke veldig smertepåvirket, men bør kanskje gi det likevel? Hun ble sterilisert og chippet i går. Anonymous poster hash: 6a2b9...5bc Katter viser ikke smerte, eller tegn på sykdom for den saks skyld, før de er døden nær omtrent :/ Her får alle katter smertestillende i 3 dager etter sterilisering Anonymous poster hash: 994e7...a38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Vi måtte ikke gi noe smertestillende til kattedamen vår etter sterilisering. Rart, at det er så forskjellig. Men om katta ikke vil ha det, så tar du henne i armkroken, albuen rundt henne, press inn til sida di og åpne munnen hennes. Akurrat likedans man gjør med ungene. Anonymous poster hash: 3c7b7...e67
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Aha! Kanskje det går lettere enn jeg tror. Får gi det et forsøk! Hun virker ikke veldig smertepåvirket, men bør kanskje gi det likevel? Hun ble sterilisert og chippet i går. Anonymous poster hash: 6a2b9...5bc Katter viser ikke smerte, eller tegn på sykdom for den saks skyld, før de er døden nær omtrent :/ Her får alle katter smertestillende i 3 dager etter sterilisering Anonymous poster hash: 994e7...a38 Ja, veterinæren ringte nå og hun sa også minst tre dager. Hun ville ikke ha medisinen, men tok det på litt våtfôr. Anonymous poster hash: 6a2b9...5bc
Daquiry Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Jeg sliter med å få i katten piller, til nå har jeg knust dem og blandet dem med leverpostei. Noen som har andre forslag??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Katten tas i armkroken. Tar en finger i munnhulen på katten. Dyttet pillen ned i halsen og lukker munnen til pusen til den har svelget. Sprøyta tar du fra munnvikene. Enkelt og grei metode dyrlegene bruker. Brukt den på mine i alle år. Medisinene går ned. Anonymous poster hash: b8669...bb0
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 gjør også som # 8, men etter å ha fått tabl i munnen på katten, så langt ned i halsen som mulig, så strekker jeg på halsen og stryker den lenge...da ser du at den svelger etter hvert.....men de er tålmodige, så det må du også være, hvis ikke så venter de til du tror den har fått det i seg, så spytter den den ut.... Anonymous poster hash: a7d28...8d0
Twiiie Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Mine sluker tabletter selv ^^ Legger tablettene forran dem på gulvet eller holder den i handa, og de spiser dem selv ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå