Tjofsen Skrevet 26. april 2014 #51 Skrevet 26. april 2014 Hadde sagt han opp for lenge siden. Synes absolutt at du ikke overreagerer.
Tyra79 Skrevet 26. april 2014 #52 Skrevet 26. april 2014 Tror jeg ville sendt en politianmeldelse for trusler også... For truslene i natt! Så ville jeg ha kontaktet advokat på mandag. Da blir alt gjort korrekt, det kan være en fordel for dere!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #53 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror egentlig vi bare sier han opp på det grunnlaget at vi skal bruke leiligheten selv, så slipper det å bli så mye styr. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
3 i april Skrevet 26. april 2014 #54 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror egentlig vi bare sier han opp på det grunnlaget at vi skal bruke leiligheten selv, så slipper det å bli så mye styr. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7 Men litt dumt om dere trenger pengene, da kan dere jo heller ikke leie ut igjen på en god stund... Eller har dere noen slektning som trenger et sted å bo ?? For mener at det også er grunn nok til utkastelse om dere har en slektning som trenger leiligheten Men er ikke 100 % sikker altså !!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #55 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror egentlig vi bare sier han opp på det grunnlaget at vi skal bruke leiligheten selv, så slipper det å bli så mye styr. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7 Det kan dere brenne dere på, for da er det en viss karantenetid etterpå hvor dere ikke kan leie ut leiligheten til andre. Dere må faktisk bruke leiligheten selv etterpå hvor det skal være gyldig oppsigelsesgrunn. Anonymous poster hash: c5551...290
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #56 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror egentlig vi bare sier han opp på det grunnlaget at vi skal bruke leiligheten selv, så slipper det å bli så mye styr. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7 Vær bare obs på at leietager kan følge med og om dere ikke benytter den selv så kan han kreve å få flytte inn igjen med ugyldig oppsigelse som grunn Anonymous poster hash: ead18...188
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #57 Skrevet 26. april 2014 Herregud alle disse kjerringene her inne. Si opp faenskapet,begrunn med at du skal bruke det sjøl, og lei ut igjen når det passer dere. Alle disse synse og mene kjerringene her inne er til å få kreft av. Gjør det enkelt. Gi han oppsigelsen, og si at du har en måned på deg til å pelle deg ut. Huset skal brukes av oss. Og ta det derfra. Ikke hør på disse gale fjortismeningene her inne. Anonymous poster hash: a362c...0de
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #58 Skrevet 26. april 2014 Herregud alle disse kjerringene her inne. Si opp faenskapet,begrunn med at du skal bruke det sjøl, og lei ut igjen når det passer dere. Alle disse synse og mene kjerringene her inne er til å få kreft av. Gjør det enkelt. Gi han oppsigelsen, og si at du har en måned på deg til å pelle deg ut. Huset skal brukes av oss. Og ta det derfra. Ikke hør på disse gale fjortismeningene her inne. Anonymous poster hash: a362c...0de Ja deg bør hun høre på Ha ha ha Det virker som du hadde veldig innsikt i Norges lover Anonymous poster hash: a6b0c...ef3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #59 Skrevet 26. april 2014 Da er vel den kontrakten deres ulovlig ? For i forholdt til norsk lov er det 3 mnd oppsigelse. Så om dere bare har 1 mnd oppsigelse så kan han klage på oppsigelsen pga av det. Så dermed er det plutselig 4 mnd oppsigelse som er det gjelende... Anonymous poster hash: 5f024...a62 Det er ikke ulovlig å avtale kortere oppsigelsestid, siden paragrafen som regulerer dette er deklaratorisk (= fravikelig). Se husleieloven paragraf 9-6 Anonymous poster hash: eedfe...e5b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #60 Skrevet 26. april 2014 Da er vel den kontrakten deres ulovlig ? For i forholdt til norsk lov er det 3 mnd oppsigelse. Så om dere bare har 1 mnd oppsigelse så kan han klage på oppsigelsen pga av det. Så dermed er det plutselig 4 mnd oppsigelse som er det gjelende... Anonymous poster hash: 5f024...a62 Det er ikke ulovlig å avtale kortere oppsigelsestid, siden paragrafen som regulerer dette er deklaratorisk (= fravikelig). Se husleieloven paragraf 9-6 Anonymous poster hash: eedfe...e5b Litt vanskelig med 1 mnd oppsigelse når det er 1 mnd klagefrist. Anonymous poster hash: a6b0c...ef3
Gjest Beatrix Potter Skrevet 26. april 2014 #61 Skrevet 26. april 2014 (endret) HÅH GID! Kunne trodd det var han som bor under oss jo!! Han også driver å spiller så enormt høyt.. Og han "sliter" med søvnen, og sover bokstavlig talt INGENTING.Og i helgene så spiller han høy musikk fra kanskje 08-04 om natta.. dette e jo over 12 timer...Og gubben som selv er politi, klikka det en gang for han da broren av gubben sov over hos oss. Og søndag morgen, 06:15 begynte han å spille da. Da gikk gubben ned og sa om at vi noen gang hører musikk igjen før 08 om mårran til 23 om kvelden, bli politiet kontakta.Først skal en gi klar beskjed. Funker ikke det, så ring politiet. Politiet kommer og gir en advarsel. Funker ikke det, ring politiet igjen, og de beslaglegger anlegget.Men i det siste har han vært grei. Han ga tlf nr sitt til meg og sa jeg bare skulle si ifra om det bråka for mye. Jeg har da jo selvsagt vært altfor snill mot han, når jeg hører spilling til 03 om natta nå også, er da øreproppene kommer handy å ha, men selv da hører jeg musikken.. Blir gal.. og her skal vi liksom bo 2 år til!!!Men du HI, det høres ut som et rent helvete, så ja. Han leieboeren der må vær fra helvete, også har dere små barn i huset! Få han på huet og ræva ut! Lykke til! Endret 26. april 2014 av Zarandy
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #62 Skrevet 26. april 2014 Bruk oppsigelsesformularet til huseiernes landsforbund og henvis til hvilket punkt i kontrakten han har brutt. Jeg har vært borti leieboer fra helvete jeg også ----- trakassering, branntilløp osv.... Veldig greit med huseiernes i ryggen da..... Anonymous poster hash: fbdca...501
aanonym Skrevet 26. april 2014 #63 Skrevet 26. april 2014 Da er vel den kontrakten deres ulovlig ? For i forholdt til norsk lov er det 3 mnd oppsigelse. Så om dere bare har 1 mnd oppsigelse så kan han klage på oppsigelsen pga av det. Så dermed er det plutselig 4 mnd oppsigelse som er det gjelende... Anonymous poster hash: 5f024...a62 Det er ikke ulovlig å avtale kortere oppsigelsestid, siden paragrafen som regulerer dette er deklaratorisk (= fravikelig). Se husleieloven paragraf 9-6Anonymous poster hash: eedfe...e5b Har du lst siste setning i paragrafen du viser til? "Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale."
aanonym Skrevet 26. april 2014 #64 Skrevet 26. april 2014 Forslag: hev leieavtalen. Da må du gi skriftlig advarsel først, men ellers det en greiere løsning nn oppsiglse osv. Husleieloven: § 9-9.Utleierens hevingsrett Utleieren kan heve leieavtalen på grunn av vesentlig mislighold fra leierens side. Vesentlig mislighold foreligger dersom: a) leieren vesentlig misligholder sin plikt til å betale leie eller oppfylle andre krav som reiser seg av leieavtalen, leieren tross skriftlig advarsel fra utleieren i vesentlig grad forsømmer sin vedlikeholdsplikt eller fortsetter å opptre på en måte som er til alvorlig skade eller sjenanse for utleieren, eiendommen eller øvrige brukere, c) leieren uten å ha rett til det helt eller delvis overlater bruken av husrommet til andre og tross skriftlig advarsel fra utleieren ikke bringer forholdet til opphør, d) leieren uten å ha rett til det bruker husrommet på annen måte eller til andre formål enn avtalt og tross skriftlig advarsel fra utleieren ikke bringer forholdet til opphør, eller e) leieren for øvrig misligholder sine plikter på en måte som gjør det nødvendig å bringe leieavtalen til opphør. En erklæring om at utleieren hever leieavtalen, skal være skriftlig. Den kan pålegge leieren straks å flytte og levere husrommet tilbake. I erklæringen skal grunnen til å heve leieavtalen oppgis. Blir leieavtalen hevet, er leieren ansvarlig for utlegg, tapt leie o.l. etter bestemmelsene i § 5-8. linkDel paragraf
Mrs Smith Skrevet 26. april 2014 #65 Skrevet 26. april 2014 Jeg ville brukt at dere skal bruke utleidelen selv, som grunn, det er lovlig. Ikke bruk bråk, da skal dere gi advarsel først osv. Det drøyer, tro meg. Ok, så ser han at leiligheten legges ut igjen, da får han ta opp kampen, noe han sikkert ikke orker.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #66 Skrevet 26. april 2014 Ja, om vi bruker det at leiligheten skal brukes selv, bruker vi det vanlige skjemaet for oppsigelse da? For på den står det jo at han har lov til å klage, kan vel ikke klage så lenge vi skal bruke det selv? Får logge meg inn på huseierens landsforbund og lese litt.Tusen hjertelig takk for all hjelp til nå! HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Gjest Frisk bris Skrevet 26. april 2014 #67 Skrevet 26. april 2014 Huseiernes Landsforeningen har gratis juridisk rådgivning for medlemmer, bli medlem hvis dere ikke allerede er det og ring på mandag. Der får du gode og korrekte råd.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #68 Skrevet 26. april 2014 Jeg er medlem der, så får ringe mandag HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #69 Skrevet 26. april 2014 Da er vel den kontrakten deres ulovlig ? For i forholdt til norsk lov er det 3 mnd oppsigelse. Så om dere bare har 1 mnd oppsigelse så kan han klage på oppsigelsen pga av det. Så dermed er det plutselig 4 mnd oppsigelse som er det gjelende... Anonymous poster hash: 5f024...a62 Det er ikke ulovlig å avtale kortere oppsigelsestid, siden paragrafen som regulerer dette er deklaratorisk (= fravikelig). Se husleieloven paragraf 9-6Anonymous poster hash: eedfe...e5b Har du lst siste setning i paragrafen du viser til? "Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale." Ja, det er jo nettopp det jeg sier. Skjønner ikke hva du mener? Anonymous poster hash: eedfe...e5b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #70 Skrevet 27. april 2014 Vi har regnet på det og funnet ut at vi kan droppe byggeplaner om vi ikke har leieboer! Tenker å sende han en advarsel om oppsigelse dersom han ikke følger husreglene og ha reglene som vedlegg. I tillegg skrive at dersom han forstyrrer oss på natten igjen ved å ringe på telefon eller døren uten at det er snakk om fare for boligen så blir det anmeldt uten flere advarsler. Noen som vet hvordan jeg kan ordlegge meg på den grei måte og få frem det jeg vil? HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #71 Skrevet 27. april 2014 "Dette er en skriftlig advarsel om oppsigelse. Viser til vedlagte husregler fra signert kontrakt datert ........., og hendelse® datert ..... ........... ............ ..........., samt ..... hvor politiet ble kontaktet. Husregler sier klart og tydelig at ......................... Hvis brudd på husregler forekommer igjen vil det medføre oppsigelse av leiekontrakt. " Men ville også kontaktet Huseierne og bedt om råd. Anonymous poster hash: 38186...547
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #72 Skrevet 27. april 2014 Fra jeg som skrev #71 Kan forresten være at Huseierne har noen standardformular, og hvis de har det ville jeg brukt dem Anonymous poster hash: 38186...547
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #73 Skrevet 27. april 2014 Finner ikke noe skjema på huseierene, men er veldig i tvil nå. Tror rett og slett ikke jeg orker å ha han rundt dørene her lenger. Jeg blir i dårlig humør og stresset bare av å vite at han bor under oss. Hadde han kommet og bedt om unnskyldning for oppførselen skulle jeg heller gitt han en advarsel om oppsigelse dersom han gjorde flere brudd, men føler det var så langt over streken det som skjedde nå sist at jeg får heller jobbe ekstra enn å leie ut boligen vår til en idiot. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #74 Skrevet 27. april 2014 Han har jo brudd reglene flere ganger? Gi oppsigelse pga det, da kan dere jo få inn en ny leietaker. Anonymous poster hash: 63acd...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå