Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Forrige helg spilte han musikk til kl 06. Vi sa ingenting for vi skulle bort likevel pga påske. Inatt dirret hele huset kl 03 og vi sendte sms om han kunne dempe seg. Ingen reaksjon. Vi sendte en gang til, heller ingen reaksjon. Prøver å ringe, men han legger på. Plutselig ringer det på døren 6-8 ganger etter hverandre. Da går mannen ut og leieboeren er hissig for internettet har falt ut og mener vi har slått det av! Klokka er litt over 3 og vi har 3 barn fra 5mnd til 4 år som ligger å sover! Mannen ber han igjen dempe musikken og sier vi ikke har gjort noe med internettet. Da hisser han seg igjen så mannen lukker og låser døra. Han demper seg ikke og nå er klokka halv 4/kvart på 4. Jeg blir så forbanna at jeg ringer han og ber han slå av musikken ellers ringer jeg politiet. Sier det er siste advarsel da vi har små barn i hus. Da begynner han å snakke om hvor mange ganger han har spilt musikk siden han flyttet inn osv. Det er nesten hver helg, men han starter ikke før etter midnatt. Når det skal være stille!!! Er lytt i dette huset så vi hører musikken helt opp i 3. etasje. Jeg sier at han får pakke sakene sine om dette skal fortsette å komme seg ut. Så sier han at jeg må bare ringe politiet. Det blir stille 10min før han begynner igjen. Så da ringer jeg politiet og de var her 04.30. Men den frekke faen spiller seg gjennom to sanger til høyt som bare det etter de har gått. 05.00 er det endelig stille. Vi sovner vel 06 for vi er så forbanna og da våkner selvfølgelig de to minste.. Nå skal han ut!!! Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
PRobert Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Her i området pleier politiet å beslaglegge anleggene til de som ikke skjerper seg etter første beskjed.. For en idiot.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Send ham en oppsigelse med begrunnelse i forstyrrelse av ro og orden (politivedtektene), brudd på kontrakten (dersom den sier noe om nattero) og med begrunnelse i husleielovens §9-9: fortsetter å opptre på en måte som er til alvorlig skade eller sjenanse for utleieren, eiendommen eller øvrige brukere, Anonymous poster hash: ead18...188
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Takk for litt lover og regler. Vi har kontrakt fra huseierenes landsforbund så skal lese grundig gjennom idag. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Å fy søren, da hadde jeg blitt bra forbanna også. For et nek av en leieboer Anonymous poster hash: 69c76...92b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Ja hvem er det som ringer på midt på natten ørten ganger før vi kommer til døra for å kjefte for at Internett har falt ut! Det var siste dråpen for min del. Truende var han også. Og han er over 40år!! HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Ringer på kl 3 for å klage på Internett? Han må jo være ruset? Det er jo helt vilt? Anonymous poster hash: 1e5a5...18b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Ja han hadde nok drukket alkohol. Det har vi funnet ut at han gjør hver dag etter arbeidstid. Han sa han måtte få spille musikk på en fredagskveld, men klokka var 3 på natta!! Blir så sint!! Og i tillegg durer på døra her. Sykt!! Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Jeg hadde eksplodert om det var min leieboer. Anonymous poster hash: 1e5a5...18b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Jeg var ganske stygg i tlf, men det klikket for meg! Ifølge samboeren min ba jeg han pakke sammen og dra seg til helvete ut. Men det har skjedd så mange ganger nå, siden nr 3 var nyfødt. Hver gang jeg har gitt henne mat på natten og skal sove så begynner han! Jævla idiot.. Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 Ringer på kl 3 for å klage på Internett? Han må jo være ruset? Det er jo helt vilt? Anonymous poster hash: 1e5a5...18b Det var det første jeg også tenkte på. Sånn oppfører ikke friske voksne mennesker. Vi har også en utleie del i huset og vi har aldri opplevd en så frekk leieboer. Og hadde noen av dem oppført seg sånn så hadde jeg klikka i vinkel. Anonymous poster hash: 5e3ce...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Siden du har såpass små barn regner jeg med at morgenen begynner forholdsvis tidlig. Det finnest mange kule barnesanger det fint går an å hoppe og danse til kl 0700 på morgenen. Ekstra kult er det for barna når man skrur lyden veldig høyt... Foruten dette er jeg enig med damen over om å få alt formelt. Les igjennom kontrakten og sjekk opp lovverket før du sender over en skriftelig oppsigelse med spesifikk henvisning både til gjentatte muntlige advarsler samt politi telefonen. Anonymous poster hash: 7ff91...cbe
PRobert Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Jeg synes du skal skru på titimersversjonen av crazy frog og så går dere en laaang tur;)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Sjekk med Huseierne, slik at du er sikker på at dere gjør alt riktig med dokumentasjon og frister, og hiv dusten ut. http://www.huseierne.no/boligsporsmal/utleie--kontrakt/oppsigelse/ Anonymous poster hash: 38186...547
Tjofsen Skrevet 26. april 2014 #15 Skrevet 26. april 2014 Skjønner ikke at dere har holdt ut så lenge. Kutt strømmen hvis dere har mulighet til det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #16 Skrevet 26. april 2014 Tenkte på å ta strømmen inatt, men det har vi vel ikke lov til så gadd ikke at han skulle ha noe å bruke mot oss. Skal skrive ut oppsigelse nå å legge i postkassen hans. Er så forbanna!! HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #17 Skrevet 26. april 2014 Tenkte på å ta strømmen inatt, men det har vi vel ikke lov til så gadd ikke at han skulle ha noe å bruke mot oss. Skal skrive ut oppsigelse nå å legge i postkassen hans. Er så forbanna!! HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7 En oppsigelse må sendes rekommandert. Det holder ikke å bare legge den i postkassen. Anonymous poster hash: f34ea...994
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Ok, men jeg skriver virkedag fra idag da. Hvor lang tid tar det før han får et rekommandert brev da? Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Sitter og fyller ut oppsigelse. Har skrevet at grunnen er brudd på punkt 12 som omhandler ro i leiligheten mellom 23.00 og 07.00. Er det nok? Og at oppsigelsen er gjeldende fra idag og at leiligheten må være ryddet for hans eiendeler og vasket ut innen den og den dato. Er dette ok? Aldri gjort dette før. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #21 Skrevet 26. april 2014 Det virker greit. Og jeg ville brukt 'gjentatte brudd på punkt 12', men kanskje du har sagt det allerede Anonymous poster hash: 63acd...742
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #22 Skrevet 26. april 2014 Ok, men jeg skriver virkedag fra idag da. Hvor lang tid tar det før han får et rekommandert brev da? Anonymous poster hash: b4a1b...4a7 Lørdag og søndag er ikke virkedager, så første mulige virkedag er på mandag. Anonymous poster hash: f34ea...994
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #23 Skrevet 26. april 2014 Ok, takk og lov for at det er kun 1 mnd oppsigelse... HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #24 Skrevet 26. april 2014 Ok, takk og lov for at det er kun 1 mnd oppsigelse... HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7 1.mnd? Det høres rart ut. Det bruker å være 3 mnd. Tror også at du må sende ut klager før du kan si opp på det grunnlaget. Du må også huske på at du må ha med punktet om at han kan klage på oppsigelsen... Om ikke er ikke oppsigelsen korrekt og han kan trenere i det uendelige. Jeg ville nok tatt kontakt med advokat og gjort dette på rette måten for å faktisk bli kvitt denne personen på rett måte. Anonymous poster hash: a6b0c...ef3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #25 Skrevet 26. april 2014 Må det virkelig sendes rekommandert? Det står bare at det må leveres skriftlig brev på juss.no, og at en e.post ikke stiller de kravene. HI Anonymous poster hash: b4a1b...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå