Gå til innhold

Ørebetennelse hos ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei frøken på 14 mnd med ørebetennelse. Kommer gulgrønt tykt puss ut av øret. Det renner ikke, må bruke en baby-qtips for å ta det som ligger i øregangen. Tetter hele øregangen.

Har brukt øredråper morgen og kveld i 6 dager slik legen sa, men det er ikke antydning til bedring.

Puss vil si at det er hull på trommehinna? Eller?

Hadde dere fortsatt å dryppe noen dager til eller ringt legen igjen? Føler 6 dager er kort tid, men står 6 dager på esken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta henne til en øre nese hals spesialist, min jente fikk dren i begge ørene da hun var 2år, helt ny tilværelse, "min" øhn sa at "vanlige" leger ikke visste nok om ører og det systemet og at mange barn gikk på feil med ol over alt for lang tid.

Skrevet

Ok, takk for tips :) Vet jo av erfaring at fastleger (i hvert fall min) ikke kan nok om de litt større tingene... Men fastlegen må vel sende henvisning?

Skrevet

Nei du må ikke ha hennvisning.

Skrevet

Hvis du vil til ØNH på sykehuset må du ha henvisning. Noen private ØNH tar inn direkte uten henvisning, men da må du betale selv.

Ville reist tilbake til legen, behandling uten bedring må vurderes på nytt :)

Anonymous poster hash: 18967...a1f
Skrevet

Du må helt klart tilbake til legen, puss betyr at det har gått hull på trommehinnen og det skal følges opp. Arrvev på trommehinnen kan gi nedsatt hørsel og du må nå på kontroll en gang eller to for å se at det gror som det skal.

Det kan også godt hende at øredråper ikke er nok, kanskje må hun ha antibiotika i en mikstur til å drikke.

Anonymous poster hash: f3f26...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...