Gå til innhold

drømmer om videreutdanning men har ikke råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier og har hele tiden drømt om å bli jordmor.. Jeg kom inn på videreutdanning i januar men har søkt om utsettelese av studiestart pga nytt svangerskap. Men hvordan løser dere andre det økonomisk?? vi er en familie med to barn, hus og faste utgifter som krever to inntekter.. Jeg vet at jeg kan få studielån, men det dekker jo ikke halvparten av det jeg trenger. Det er jo snakk om to år uten lønn... Huff! jeg blir så trist av å tenke at jeg ikke får oppfylt drømmen min om utdanning, når jeg er så nære målet.. Er det noen som sitter inne med noen gode forslag jeg ikke har tenkt selv? :)

Anonymous poster hash: d7399...d90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbe noen sykepleiervakter i helgene for ekstra penger og redusere kostnadene i hverdagen. Mannen din har inntekt? Er det noe dere kan redusere for at dere skal greie å leve på en full inntekt, studielån? Og litt ekstra penger fra ekstrajonbing. Det bør jo være mulig å få til hvis dette er drømmen din.

Skrevet

Jeg jobber og går på skole . Har 3 barn og er gift. Jeg får studielån og jobber vedsiden av . Dette går helt fint . Så du kan ha studielån og jobbe litt itillegg:)

Skrevet

Kan dere søke banken om avdragsfrihet på lånet mens du studerer, dvs bare betale renter?

Anonymous poster hash: 22238...9e5

Skrevet

Jobben min betalte utdannelsen min mot at jeg forpliktet meg til å jobbe der i 2 år etter ferdig videreutdannelse

Anonymous poster hash: 97148...082
Skrevet

Jeg har to barn og studerer. Vi hadde avdragsfritt på lånet en periode, men betaler fullt nå. Får stipend på 9300kr i mnd og jobber ved siden av. Får greit betalt fordi jeg har en bachelor fra før, kvelds- og helgetillegg trekker jo også opp. Har gjort dette i fem år.

Anonymous poster hash: 915ce...e5d

Skrevet

Søk om avdragsfrihet på lånet eller flytt til noe billigere mens du studerer.

Anonymous poster hash: ee4b4...1dd

Skrevet

Studielån, ekstrajobbing og eventuelt avdragsfrihet :) Finnes det stipendordninger på arbeidsplassen din? 

(Studielånet dekker jo ikke alt for noen, de aller fleste må jobbe i tillegg ;) )

Anonymous poster hash: e17d3...9c0
Skrevet

Foreslår at dere setter dere ned sammen og ser på hva som kummer inn vs hva som går ut, sltså hvor mye penger MÅ dere ha inn i mnd for at det skal gå rundt og så begynne å kutte:

-aviser

-bytt til billigere strøm, nett ++

-si opp abbonementer som netflix, spotify osv

-avdragsfrihet på lån

-redusert plass i barnehage/sfo

-ingen ferier på to år

-ingen oppussing

-kjøpestopp

ukeshandle og dermed ha et strammere matbudsjett

Og du...får man ikke noe lønn når man spesialiserer seg? Jeg trodde det, men kanskje tar jeg feil?

Anonymous poster hash: aafa4...96f
Skrevet

Viss dette er noko både du og mannen din vil at du skal få gjennomført kan dåke kanskje låne litt opp på huset og?

Min erfaring er at det meste går når ein har bestemt seg for det.. (held på med videreutdanning 3 og 4 nå..og er sjukepleiar i botn)

Lykke til!

Anonymous poster hash: b646b...127

Skrevet

Mannen min fikk dekket videreutdanning av arbeidsgiver (stort univers.sykehus). Han tok den på deltid, fikk fri til samlinger, eksamen osv,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...