Gå til innhold

Burde jeg ringe føden nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt rier i hele kveld, hyppige toppen 20 minutter mellom hver, de fleste er det ti minutter mellom. Men de ligger bare helt nede som et belte og de er ikke så sterke at jeg er desperat, de er bare så vonde at jeg må puste meg gjennom dem, og kanskje banner litt i det stille. Jeg føler de ikke er kraftige nok, men samtidig er det mye som skal tilrettelegges på føden , så jeg er veldig i tvil. Vil ikke være en sytepave.

Jeg vil påstå riene er på mild- medium nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen anelse - men håper å komme dit en dag.

Vil bare ønske deg lykke til :)

Anonymous poster hash: 0d304...2f0
Skrevet

Om du lurer, ringer du føden. Det er derfor de er der, for å hjelpe og veilede deg :)

Lykke til, babyen kommer uansett snart :)

Skrevet

Jeg har ingen anelse - men håper å komme dit en dag. Vil bare ønske deg lykke til :)Anonymous poster hash: 0d304...2f0

Takk for det, jeg er litt rådvill. Jeg føler liksom ikke at det er helt grunn til å ringe men er redd det skal bli raskere og kraftigere utover natten.

Du kommernok hit en gang:-) og da er det for seintog snu :-) hehehe

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde sånn når keg ringte for å bli sjekket. Kom inn kl. 2.30, fikk rom 3.30 og fødte 5.40... Men det er jo bare å høre om du kan komme inn for en sjekk! lykke til!!

Skrevet

Skader ikke å ringe føden. Du er definitivt ikke den første med den problemstillingen de har snakket med i dag! :) Det kan være fint for dem å vite at du er i gang og at de kan forvente deg i løpet av natten feks. Eller de vil ha deg inn med det samme. Bare ring du, det hadde jeg gjort :) Dvs, det GJORDE jeg i begge mine svangerskap :)

Skrevet

Tusen takk for svar :-) jeg får ta motet tilmeg og ringe. Bareutrolig slitsomt å måtte tilkalle barnevakt for en bomtur!

Skrevet

Tusen takk for svar :-) jeg får ta motet tilmeg og ringe. Bareutrolig slitsomt å måtte tilkalle barnevakt for en bomtur!

Hvis dere ikke har lang vei til sykehuset så kan jo ev du dra ned for en sjekk, og hvis det nærmer seg så kan mannen ringe barnevakt og haste etter deg?

Anonymous poster hash: 0d304...2f0

Skrevet

Ring og snakk med de, og spør om de syns du bør komme inn, eller om du bør vente litt. :-) Masse lykke til!!

Anonymous poster hash: 31d5b...5e2
Skrevet

Ringte og jeg reiser inn når de tar seg opp til 5 minutter mellom hv :-) spennende! De sier man bør hvile men jeger så giret nå :-)

Skrevet

Så lenge de ikke er regelmessige og men toppen 5 min mellom er det ingen grunn til å stresse.

Anonymous poster hash: 4d43e...db0
Skrevet

Er det første?

Når jeg var litt der du er nå (5-15 minutter mellom, ikke helt regelmessig og slett ikke vonde, mer litt ubehagelig, litt kraftige kynnere) så ble jeg overtalt til å reise inn for sikkerhetsskyld. Det er jeg glad for, babyen kom 10 minutter etter at vi hadde registrert oss i skranken på sykehuset.

Anonymous poster hash: c00a8...1af
Gjest meg&mini
Skrevet

Så lenge de ikke er regelmessige og men toppen 5 min mellom er det ingen grunn til å stresse.

Ikke alle har regelmessige rier. Jeg hadde det ingen av gangene:)

Ønsker deg masse lykke til, HI:D Snart får du møte lille babyen din!

Skrevet

Og det føler du deg trygg på å si, uten å kjenne til situasjonen?

Jeg fikk, som skrevet like over her, aldri regelmessige rier. De varierte med alt fra 5-15 minutter mellom helt til pressriene slo inn, og da kom babyen på to pressrier. Jeg hadde ikke klart å holde den babyen inne et sekund lenger og fødte fullt påkledd.

Vi må tenke litt på hva vi skriver her, selv om det selvfølgelig er opp til hver enkelt å vurdere hva de vil gjøre ut fra rådene her. Om jeg hadde hørt på deg når jeg satt hjemme i fødsel og dermed latt være å reise inn, så hadde min baby kommet hjemme bare kort tid etterpå, uten at verken sykebil eller jordmor hadde rukket fram. Du sitter ikke på fødselsfasiten!

Skrevet

Gir deg bare ett råd: HVIL! Sov om mulig. Du trenger det :)

Men skjønner deg så godt! Selv kom jeg på føden 23 etter en lang og slitsom dag, fikk rom 01 og ble bedt om å hvile og sove. Sov to timer før riene ble så sterke at jeg ikke fikk hvile, og fødselen var ikke ferdig før 1400. Da var jeg kjempe sliten, men så høy på adrenalin at jeg ikke fikk sove. Fikk igjen for det i ettertid :/

Lykke til!:) du har mye å glede deg til :)

Anonymous poster hash: 0f349...75f

Skrevet

Jeg fikk, som skrevet like over her, aldri regelmessige rier. De varierte med alt fra 5-15 minutter mellom helt til pressriene slo inn, og da kom babyen på to pressrier. Jeg hadde ikke klart å holde den babyen inne et sekund lenger og fødte fullt påkledd.

Vi må tenke litt på hva vi skriver her, selv om det selvfølgelig er opp til hver enkelt å vurdere hva de vil gjøre ut fra rådene her. Om jeg hadde hørt på deg når jeg satt hjemme i fødsel og dermed latt være å reise inn, så hadde min baby kommet hjemme bare kort tid etterpå, uten at verken sykebil eller jordmor hadde rukket fram. Du sitter ikke på fødselsfasiten!

Nei og det gjør heller ikke du.Når du skriver slikt kan disse som ikke kan tenke selv tro at det du opplevde er det vanlige og ikke det som skjer de ferreste.

Skrevet

Er det første? Når jeg var litt der du er nå (5-15 minutter mellom, ikke helt regelmessig og slett ikke vonde, mer litt ubehagelig, litt kraftige kynnere) så ble jeg overtalt til å reise inn for sikkerhetsskyld. Det er jeg glad for, babyen kom 10 minutter etter at vi hadde registrert oss i skranken på sykehuset. Anonymous poster hash: c00a8...1af

Det er ikke første men jeg har aldri vært mer enn 4 cm åpen for vesla ble tatt med akutt sectio. Jeg syns de er veldig ubehagelige men det er ikke så ille enda.

Skrevet

Gir deg bare ett råd: HVIL! Sov om mulig. Du trenger det :)

Men skjønner deg så godt! Selv kom jeg på føden 23 etter en lang og slitsom dag, fikk rom 01 og ble bedt om å hvile og sove. Sov to timer før riene ble så sterke at jeg ikke fikk hvile, og fødselen var ikke ferdig før 1400. Da var jeg kjempe sliten, men så høy på adrenalin at jeg ikke fikk sove. Fikk igjen for det i ettertid :/

Lykke til!:) du har mye å glede deg til :)Anonymous poster hash: 0f349...75f

Takk for det, jeg har en datter fra før men dette blir første vaginale (forhåpentligvis), de står klar med anestesileger der oppe og alt er tilrettelagt veldig greit pga risikofødsel og stooort barn så jeg tror det blir grei skuring.

Skrevet

Nei og det gjør heller ikke du.Når du skriver slikt kan disse som ikke kan tenke selv tro at det du opplevde er det vanlige og ikke det som skjer de ferreste.

Jeg påberoper meg ikke å sitte på fasiten, men reagerer derimot på at du helt bastant kan slå fast at så lenge hun har 5 minutter + mellomriene og uregelmessige rier, så er det ikke noe å bekymre seg for. DET kan ikke du vite, og man bør derfor ikke være så bastant.

Det verste som skjer dersom noen skulle tro at min fødsel var normalen, er at de ringer føden en gang mer enn de trengte, hvilket ikke er noe stort problem. Dersom alle tror på din bastante påstand om at det ikke er noe å bekymre seg for enda, så kan potensielt sett barn blir født hjemme uten medisinsk personell til stede.

Jeg har 3 fødsler bak meg, så litt erfaring kan jeg påberope meg, men det eneste den erfaringen sier meg er at man umulig kan vite hvordan noen sin fødsel vil utvikle seg. Derfor er det bedre å ta en telefon til fødeavdelingen for å rådføre seg med noen der, enn å tro på anonyme nettmammaer som kun har egne fødsler som utgangspunkt. Just saying...

Skrevet

Takk takk, jeg føler det litt blandet etterhvert, men sålangt føler jeg meg mer heldig enn uheldig :-) regner med det tankemønsteret endrer seg etter hvert som denne fødselen utvikler seg :-D snart skal storesøster treffe lillebror hun har kysset på magen min hver kveld de siste 6 mnd og vi har kjøpt flett nye rollerblades fra lillebror som hun kan stå på når vi skal ut og trille <3

Skrevet

Lykke til! Og du burde ta rådet til de andre om å hvile. :-) Da jeg fikk rier var det alt fra 3-6 min mellom hver rie. Og det tok faktisk 26 timer før hun kom! Da var jeg sliten siden jeg ikke hadde sovet! Riene begynte halv ett på natta, så var våken fra lørdagsmorgen til tirsdagsnatt.

Du er kjempeheldig! Skulle gjerne hatt termin nå, og ikke i juni. Utålmodig ;-)

Skrevet

Lykke til! Og du burde ta rådet til de andre om å hvile. :-) Da jeg fikk rier var det alt fra 3-6 min mellom hver rie. Og det tok faktisk 26 timer før hun kom! Da var jeg sliten siden jeg ikke hadde sovet! Riene begynte halv ett på natta, så var våken fra lørdagsmorgen til tirsdagsnatt.

Du er kjempeheldig! Skulle gjerne hatt termin nå, og ikke i juni. Utålmodig ;-)

Tusen takk, jeg er glad det snart er over :-) juni, går fort det. Jeg får en terminbaby ser det ut som :-)

Skrevet

Beskjeden jeg fikk fra føden var at når riene varte i ca 50 sek og var så vonde at jeg måtte jobbe meg gjennom de, da var det på tide å komme inn. Mine rier startet med 5 min mellomrom (fødte 36 t etterpå)

Anonymous poster hash: 11f1d...1dc

Skrevet

Mine rier var hyppige i går, reiste inn ved 5 minutter mellom kraftige rier. Åpningen etter alle de timene var usle 2,5 cm. Lå noen timer til og vannet gikk. Riene tok seg opp og jeg tenkte " nå mååå jeg nå være vid åpen." Neida 3 cm!!! Men etter en stund tok roen slutt og jeg fikk konstante rier uten opphold imellom til han var ute 13.30 nå er jeg nybakt mamma til verdens deiigste unger <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...