Gå til innhold

Alenemor,Foreldrepenger? hjeeeelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg står litt i en rar situasjon.!

Jeg har vært alenemamma til sønnen min som er 15 mnd nå og jeg får ikke foreldrepenger men "alenemor" stønad. 

Jeg er ikke ansatt hos noen arbeidsplass heller så når han skal begynne i barnehage hadde jeg tenkt fullføre skolen min, meeeen da kommer mitt spørsmål inn, hvis jeg er nå blitt gravid igjen , med samme barnefar og vi har planer om å kanskje flytte sammen. Hva får jeg av inntekter da? 



Anonymous poster hash: c4020...bc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle stønader som enslig forsørger faller bort om dere blir sammen igjen.. Med en gang dere er kjærester igjen må du melde fra til nav så de får

vurdere din rett til stønader... Om du er student vil du kunne ha rettigheter hos lånekassen og evt bostøtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man er samboere, men er registrert med ulik adresse og moren lyger at hun er alenemor? Hvis det blir spurt om av noen på NAV og man sier at man er kjærester, men ikke bor i lag, men at man besøker hverandre en del, får man stønad som alenemor? Vi er ett par som vurderer å gjøre det slik pga jeg har deltidsjobb og er fulltidsstudent, så jeg vil ikke få så mye utbytte om vi forteller at vi bor i lag. Hvor mye får man i stønad som alenemor og hvor mye får man hvis man bor i lag? Kjæresten min har to jobber hvor han er vikar mens jeg er fulltidsstudent og har deltidsjobb.



Anonymous poster hash: 3d0f5...f68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva om man er samboere, men er registrert med ulik adresse og moren lyger at hun er alenemor? Hvis det blir spurt om av noen på NAV og man sier at man er kjærester, men ikke bor i lag, men at man besøker hverandre en del, får man stønad som alenemor? Vi er ett par som vurderer å gjøre det slik pga jeg har deltidsjobb og er fulltidsstudent, så jeg vil ikke få så mye utbytte om vi forteller at vi bor i lag. Hvor mye får man i stønad som alenemor og hvor mye får man hvis man bor i lag? Kjæresten min har to jobber hvor han er vikar mens jeg er fulltidsstudent og har deltidsjobb.

 

Anonymous poster hash: 3d0f5...f68

 

 

Å være alene om omsorgen omfatter mer enn bare å bo fra hverandre, er man kjærester med planer om å flytte sammen er man ikke enslig forsørger.. Å gjøre det dere planlegger er ren og skjær svindel...  

Du vil ha rettigheter fra lånekassen som student samt barnetrygd som samboer.. Evt kan du jobbe i tillegg slik alle andre studenter må.. Har dere lav inntekt tilsammen kan dere ha rett på bostøtte..

Ikke gjør dere til kriminelle - det er ikke smart og nav er svært oppmerksomme på at det er mye svindel med alenemorstønadene...  Det er mange kontroller og blir man tatt kan det fort ende med fengselsstraff da det fort blir mye penger av det..... 

 

Anonymous poster hash: 35231...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...