Gå til innhold

Konfirmasjon i skilte familier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det med gaver, bordsetting og selskapet generelt når det er skilte foreldre, steforeldre, halv søsken og hel søsken i bildet? Og hvor satte dere grense for gjestelisten?

Anonymous poster hash: a5314...5e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga gaver hver for oss. Bordsetting som om vi skulle bodd sammen, men steforeldre i nærheten av konfirmanten. Alle søsken på lik linje. Stesøsken i nærheten av steforeldre. Ingen grense med tanke på gjesteliste. Konfirmanten valgte, men måtte gjøre likt på begge sider. Det var vårt krav.

Anonymous poster hash: e6c9e...b15

Skrevet

Konfirmanten i midten, helsøsken ved sin side, oss foreldre på hver sin side av søskenene igjen, og vi hadde våre ektefeller ved vår side der igjen. Halvsøsken sammen med oss foreldre. Ingen stesøsken her, men hadde det vært det ville de ha sittet ved sin mor/far side. Her var alle nære inviterte, og da inkluderte en selvfølgelig stebesteforeldre og stetanter/onkler. Inkludering er viktig begge veier.

Anonymous poster hash: 88beb...b52

Skrevet

Glemte å si at vi ble enige om å gi 5000 hver. Slik at hun fikk 10 000 av oss foreldre/steforeldre tilsammen.

Anonymous poster hash: 88beb...b52

Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon i vår. Vi deler halv om halvt selv om den ene har større familie enn den andre. Vi velger å gjøre det slik å tenke at det er konfirmantens familie.

Vi har ikke tenkt å ha bordkort. Folk får selv finne ut hvor de skal sitte med unntak av konfirmanten og oss foreldre. Nye partnere og barn ved siden av det igjen, ellers fritt fram. Det er bare jeg som har fått ny mann og barn, men disse er jo familie til konfirmanten i hverdagen så da må de få sitte sammen med oss.

Vi gir ikke gave i lag. Fra oss får hun bunad komplett med sølv og ny sykkel. Fra far vet jeg ikke.

Men husk at det er konfirmanten i fokus, monn hverandre på det i konflikter.

Anonymous poster hash: 8dd02...fdb

Skrevet

Her inviteres far og hans kjæreste og hennes barn. I tillegg fars ekskone (han ble skilt i fjor), fellesbarna fra det ekteskapet og hennes særkullsbarn. Dessuten min mann og fellesbarna i det ekteskapet. Min manns foreldre og søsken. Farens foreldre og søsken. Faren mente det ikke var nødvendig å be ekskonas foreldre og søsken og det ønsket heller ikke konfirmanten, så da gjør vi ikke det. Bordplassering er ikke konkludert, men konfirmanten har invitert kjæresten så han sitter sikkert ved siden av henne. Deretter "min" familie på den siden og fars familie på den andre siden. Min manns søsken og foreldre får komme etter min mor og mine søsken. Fars eks blir sittende et stykke ned på bordet med den logikken, skal prøve å sørge for at hun ikke sitter sammen med sine eks-svigerforeldre, der er det litt betent. 

Faren har kjøpt en kul reise i presang, vi gir 10 000. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...