Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Hva var din "unnskyldning" for å ikke legge bort røyken? Er ikke ute etter å hetse/mobbe/belære noen, men er rett og slett bare nyskjerrig. Anonymous poster hash: cf38a...5d8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Ble sykt stressa!!! Anonymous poster hash: ecfd8...eae
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Jeg snuser og fant tidligere ut i uken, at jeg er gravid. Ingen tvil om at snusen skulle bort, og den er mye vanskeligere og slutte med pga nikotininnholdet er høyere enn i røyk! Barnet kommer framfor egentlig vaner, sånn er det bare:-) Anonymous poster hash: e9e46...a94
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Hva var din "unnskyldning" for å ikke legge bort røyken? Er ikke ute etter å hetse/mobbe/belære noen, men er rett og slett bare nyskjerrig. Anonymous poster hash: cf38a...5d8 Sluttet å røyke med en gang testen viste positiv, men når barnefaren dumpet meg i uke 11 brast verden min sammen og jeg søkte trøst i 2 røyk om dagen.. Klarte å legge den fra meg i uke 20 igjen.. Angrer som en hund den dag i dag.. Anonymous poster hash: ac968...f9c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Jeg ble gravid på pilla, hadde graviditeten vært planlangt hadde jeg slutta før. Jeg slutten så fort testen var positiv. :-) Anonymous poster hash: 15c5f...115
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Jeg snuser og fant tidligere ut i uken, at jeg er gravid. Ingen tvil om at snusen skulle bort, og den er mye vanskeligere og slutte med pga nikotininnholdet er høyere enn i røyk! Barnet kommer framfor egentlig vaner, sånn er det bare:-) Anonymous poster hash: e9e46...a94 Leste du i det hele tatt spørsmålet til hi? Anonymous poster hash: 6cadd...106
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Jeg snusa til uke 13. Klarte ikke slutte. MEN på UL den uken skjønte jeg at jeg skulle bli mor. Da var det bare å legge den bort. Anonymous poster hash: 2b31e...f29
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Jeg røykte rundt 15 om dagen hele svangerskapet, og det er grunnet sterk angst som jeg sliter med. Som har vart over halve livet mitt. Røyken er det som holder de verste angst og panikk anfallene borte. Har så klart ekstremt dårlig samvittighet for babyen, men jeg klarte meg bare ikke uten. Anonymous poster hash: 40b02...7e8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Jeg snusa til uke 13. Klarte ikke slutte. MEN på UL den uken skjønte jeg at jeg skulle bli mor. Da var det bare å legge den bort. Anonymous poster hash: 2b31e...f29 Har ikke gått opp for meg enda heller, er veldig rart at det har gravd seg ned en listen der inne. Men det er bare noe som stopper meg ved tanken på og ta meg en snus, og det er jo forsåvidt bra, men skjønner også deg :-) Anonymous poster hash: e9e46...a94
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Røyka under svangerskap for ti år siden. Ca ti om dagen. Gikk fra 30 rullings til 10 milde sigaretter. Grunnen var at røyking erstatta selvskading for min del. Sluttet med selvskading da jeg oppdaget virkningen av røyk, og det følelsesmessige kaoset under graviditeten gjorde at jeg ikke turte å slutte med røyken i frykt for å skjære meg igjen. Skjæringen hadde jo kun gått utover meg, men det var et valg jeg tok da. Idag hadde jeg nok valgt annerledes når jeg vet mer. Anonymous poster hash: fdcc2...94c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Takk for at dere er ærlige . Anonymous poster hash: cf38a...5d8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Jeg er gravid nå og røyker. Har fryktelig dårlig samvittighet, men jeg ser ingen ende på dagene om ikke. Sliter plutselig med en voldtekt flere år tilbake. Har følt denne var ferdig bearbeidet og hadde ingen problemer med den ved forrige graviditet. Men nå, nå skulle liksom tankene kverne døgnet rundt. Spiller nok inn at jeg er mer stresset og utkjørt denne gangen. Samvittigheten er som sagt på bånn, men jeg orker rett og slett ikke ta tak i det nå. Legen oppfordrer meg selvsagt til å stumpe røyken, men sier også at det ikke er det verste jeg kan gjøre i min situasjon. Kun fastlegen og mannen som vet den egentlige årsaken. Holder det skjult for de fleste uansett. Anonymous poster hash: 3484d...ade
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Svigerinnen min røyket gjennom hele svangerskapet, og sa hun bare ikke klarte å slutte fordi det var så stressende for henne. Hun mente at det var bedre å ta seg noen røyk enn å være stressa. Hun sier jordmor var enig i dette, men ikke vet jeg. Kanskje jordmor bare prøvde å oppmuntre så godt hun kunne når hun skjønte at jenta ikke kom til å klare og stumpe røyken. Anonymous poster hash: 9536d...20c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Brukte heroin, amfetamin, piller og hasj da jeg ble gravid og sluttet selvfølgelig med dette. Røyken var det siste jeg hadde igjen og den beholdt jeg da den selvfølgelig var mye mindre skadelig enn alt det andre. Fikk være måte på Anonymous poster hash: d4b67...a42
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Hva var din "unnskyldning" for å ikke legge bort røyken? Er ikke ute etter å hetse/mobbe/belære noen, men er rett og slett bare nyskjerrig. Anonymous poster hash: cf38a...5d8 Hadde ingen unnskyldning, røykte for jeg var avhengig. Vet det ikke er bra og være gravid og røyke. Men sånn ble det no bare. Anonymous poster hash: 60ee9...9ba
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Hva var din "unnskyldning" for å ikke legge bort røyken? Er ikke ute etter å hetse/mobbe/belære noen, men er rett og slett bare nyskjerrig. Anonymous poster hash: cf38a...5d8 På daværende tidspunkt sa forskningen at ingen forskjeller ble funnet hos barn av ikke- røykere og barn av dem som daglig røkte noen få sigaretter. Jeg klarte å være røykfri i perioder, men røkte resten av tiden dessverre mellom 2 og 6 sigaretter daglig. Anonymous poster hash: 4b09f...4e3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Svigerinnen min røyket gjennom hele svangerskapet, og sa hun bare ikke klarte å slutte fordi det var så stressende for henne. Hun mente at det var bedre å ta seg noen røyk enn å være stressa. Hun sier jordmor var enig i dette, men ikke vet jeg. Kanskje jordmor bare prøvde å oppmuntre så godt hun kunne når hun skjønte at jenta ikke kom til å klare og stumpe røyken. Anonymous poster hash: 9536d...20c For bare tolv år siden var dette faktisk den medisinske anbefalingen. De oppfordret til å kutte ned, ikke slutte, grunnet stresset røykeslutt medførte. Anonymous poster hash: 4b09f...4e3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Til info så er det store genetiske forskjeller i hvor avhengig noen blir av nikotin. Anonymous poster hash: 4b09f...4e3
PRobert Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Noen vil ikke prøve å slutte en gang fordi de TROR de blir stressa, jeg mistet litt respekten for en venninne som røykte 20 om dagen helt til hun fødte:/
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #21 Skrevet 26. april 2014 Hva var din "unnskyldning" for å ikke legge bort røyken? Er ikke ute etter å hetse/mobbe/belære noen, men er rett og slett bare nyskjerrig.Anonymous poster hash: cf38a...5d8 Med første klarte jeg å slutte da jeg var 4-5 mnd på vei. Dette var i 2000 og røyking var ikke på langt nær så "uglesett" som i dag. Da jeg oppdaget at jeg skulle ha nr 2, i 2007, bestemte jeg meg for å røyke en uke. Jeg måtte ha litt tid for å trappe ned. Det gikk greit, men begynte desverre på nytt etter et par år. Nå har jeg imidlertid vært røykfri siden 2011 - kommer aldri til å røyke igjen! Anonymous poster hash: c4f19...10d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #22 Skrevet 26. april 2014 Røyker du hi? Lette på samvittigheten å høre andre som røykte/røyker? Man er mamma allerede når babyen er i magen.. man ville ikke blåst røyk rett på barnet.. hvorfor røyke med barnet i magen.. skylde på allslags! Babyen kommer først! Resten får man bare takle. Anonymous poster hash: 5bb7c...c5f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #23 Skrevet 26. april 2014 Røyker du hi? Lette på samvittigheten å høre andre som røykte/røyker? Man er mamma allerede når babyen er i magen.. man ville ikke blåst røyk rett på barnet.. hvorfor røyke med barnet i magen.. skylde på allslags! Babyen kommer først! Resten får man bare takle. Anonymous poster hash: 5bb7c...c5f Tipper at du ikke røyker, i og med at det er så lett for deg å sette deg i andres sko. Anonymous poster hash: d640a...5e5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #24 Skrevet 26. april 2014 Røyker du hi? Lette på samvittigheten å høre andre som røykte/røyker? Man er mamma allerede når babyen er i magen.. man ville ikke blåst røyk rett på barnet.. hvorfor røyke med barnet i magen.. skylde på allslags! Babyen kommer først! Resten får man bare takle. Anonymous poster hash: 5bb7c...c5f Tipper at du ikke røyker, i og med at det er så lett for deg å sette deg i andres sko. Anonymous poster hash: d640a...5e5 Ikke hun over, men hun har rett! Alle klarer å slutte. Kanskje ikke på dagen, men helt klart løpet av kort tid! Å sette seg inn i andres sko pga røyk? Jeg røyket i 25 år og det sterkeste av tobakk. Tok meg to uker. Vanskelig var det, men klarer du ikke sette dine behov for siden i ni måneder så lurer jeg... Anonymous poster hash: 834d7...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå